Volledige versie bekijken : telenet logo verwijderen



gordini
17 July 2006, 09:29
Ik heb rechtsboven in IE en Outlookexpress het logo van telenet staan, ipv de logo's van de desbetreffende programma's.

Nu is mijn vraag, hoe kan ikdit logo verwijderen??

Greetz Gordini

Jelle
17 July 2006, 15:15
Die branding van Telenet is idd. vrij irritant (n)
Zo kom je ervan af:

1) Open regedit (Start => Uitvoeren => regedit)
2) Voor Internet Explorer eerst, open de key HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar
3) Verwijder er de waarden BrandBitmap en SmBrandBitmap
4) Voor Outlook Express doe je hetzelfde, maar je doet je ding daarvoor in de HKEY_CURRENT_USER\Identities\{GUID}\Software\Micro soft\Outlook Express\5.0 key ({GUID} is je Outlook Express identiteitscode, een lange sleutelnaam)

Mogelijk staat er ook "powered by Telenet Internet" ofzo in de titel van het Internet Explorer venster, daarvoor verwijder je de WindowTitle waarde in HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main\Window Title. Voor Outlook Express ga je hiervoor naar dezelfde map als hierboven genoemd voor Outlook Express.

Je moet dit voor elke gebruiker doen, dus op een gezinspc ben je even bezig :)

PorkyFrost
17 July 2006, 15:47
raar, heb ik echt nog NOOIT gehad :damn: :)

Jelle
17 July 2006, 16:16
raar, heb ik echt nog NOOIT gehad :damn: :)
Normaal is het de standaardprocedure bij een installatie. De installateur gebruikt dan een cd-rom om "alle instellingen goed te zetten", maar de hoofdbedoeling ervan is die branding.
Het kan dus wel zijn dat het niet altijd gebeurt, bij mij is het ook niet gebeurt dacht ik (het is al zo lang geleden). Nu gebeurt het dus normaalgezien altijd.

PorkyFrost
17 July 2006, 17:15
ff offtopic maar kun je die instellingen ook niet doen zonder die cd-rom?

Jelle
17 July 2006, 17:56
ff offtopic maar kun je die instellingen ook niet doen zonder die cd-rom?
Dat kan, maar voor een bedrijf als Telenet ofzo is dat niet echt haalbaar op die manier. Dat zou te veel tijd kosten.

Op deze pagina (http://www.winguides.com/registry/display.php/83/) vind je er meer info over om je eigen geanimeerd logo te creƫeren en handmatig te plaatsen (echt gemakkelijk is het niet). Gelukkig kan het ook gemakkelijker en zijn er enkele handige programma's voor, waarvan IEtweak 2 (http://www.ivanhoejupiler.be/downloads.php?do=file&id=360) het bekendste voorbeeld is ;)

boefke36
4 August 2006, 15:46
hoi het logo heb ik kunnen verwijderen de rest lukt mij nog niet zo maar alvast bedankt

Jelle
4 August 2006, 15:53
hoi het logo heb ik kunnen verwijderen de rest lukt mij nog niet zo maar alvast bedankt
Welke bedoel je juist? Die in de titelbalk van Internet Explorer en/of die van Outlook Express?

Normaal werkt het goed (bij mij toch). Probeer anders eens die IEtweake 2 om het daarmee aan te passen :)

Martin
4 August 2006, 16:39
je kan dit aanpassen met Tweak UI van Power Toys
http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx

boefke36
5 August 2006, 14:11
ok ben eindelijk van vervelende logo en tekst verlost thx

Martin
5 August 2006, 17:09
En op welke manier heb je dit nu kunnen veranderen.?