Volledige versie bekijken : hoe instellen voor automatisch afmelden



sniffer
18 July 2006, 17:34
Ik heb op het werk een nieuwe laptop.

Bij de vorige was het zo ingesteld dat hij afmeldde na enige tijd niet gebruiken.

Waar vind je dat om dat zo in te stellen?

Ik heb gekeken bij energie beheer en daar staat een en ander na 30 min maar dan ligt pc volledig af en moet ik op de aan uit knop duwen en dan kom ik terug in mijn systeem.

Ik had liever gezien dat ik gewoon het scherm heb met de accounts erop en een schermbeveiliging.
Zodat als er iemand op wil dat ze zich moeten aanmelden.

GuntherS
18 July 2006, 18:16
Klik op een lege plaats op je bureaublad en neem eigenschappen.
Neem het tabblad schermbeveiliging en kies je favoriete screensaver en een gewenste tijd wanneer hij moet beginnen.
Dan kan je normaal eronder aanvinken dat hij het welkomsvenster moet tonen wanneer je terug achter de computer zit.

sniffer
18 July 2006, 18:22
dan zit ik ook weer in dat energiebeheer.

mijn schermbeveiliging werkt, dat is het probleem niet.
maar na 30 min gaat de pc in stand by of slaapstand en ik wil dat hij na een bepaalde tijd gewoon afmeld zonder de pc zo ver af te sluiten.

begrijp je?

bij de vorige was dat mijn schermbeveiliging en als je dan de muis bewoog of zo moest je je aanmelden.
Nu ligt pc volledig stil en moet hij windows heropstarten ( maar de dingen die openstonden staan wel nog open dan )

papypc
18 July 2006, 22:53
Hei Sniffer,
je komt altijd terug naar energiebeheer, maar als ik je vraag goed begrijp zit je daar goed. De power settings zijn waarschijnlijk default gezet op "laptop", met o.a. slaapstand na 30'. Wijzig even deze settings (je kan de stand by tijd / shutdown tijd hoger zetten of kiezen voor een ander HW profile in "Power schemes"). Zet "sytem standby" gelijk aan "never" en je schermbeveiliging zorgt dan dat je bij de minste muisbeweging terug moet aanmelden.

sniffer
18 July 2006, 22:54
hij staat ingesteld op power gear 4 of zo en niet op laptop.

moet dat op laptop staan?

papypc
18 July 2006, 23:07
Het belangrijke is : "turn off hard disk = ?"
Als je de laptop zelden op batterij gebruikt mag het zelfs op "never" staan, wat ook je gekozen profile is. Persoonlijk zou ik kiezen voor laptop, met de nodige/gewenste wijziging van settings. Je kan het testen met een heel korte tijd in te stellen in je screensaver, of hanmatig via ALT+CTRL+DEL en Lock Computer