Volledige versie bekijken : OOK problemen met bluetooth



delinquente
20 July 2006, 18:54
Hallo allemaal, vorige week de Samsung D 600 gekocht.

Ten eerste had ik een USB kabel meegekregen maar die heb ik dan vervangen door een bluetooth adapter van Belkin, omdat bluetooth zogezegd sneller ging en handiger was. Eerst werkte ik met het intern geheugen van de gsm op de USB instellingen: MODEM.

Dit geheugen voldeed niet meer omdat het snel opwas dus daarmee heb ik me maar een micro SD-card gekocht (voor mobiel) van een 1 GB. Maar nu zit ik met een probleem, ik kan niets zien van mijn kaartje met die bluetooth adapter, alleen maar met die USB kabel. Ik heb de instellingen al op MODEMOPSLAG gezet en nog steeds niets. Het lukt wel natuurlijk om zaken er op te zetten met deze instellingen maar ik zou toch graag met bluetooth werken anders is het verloren geld!

Weet iemand hoe dat ik dit kan oplossen? "Cardreader? (weeral kosten dan...)

Greetz

Jelle
21 July 2006, 21:24
Met een cardreader inderdaad, maar die hoeft helemaal niet duur te zijn ;)

Ik zie hier bv. een "DIGICONNECT Megasteno 21 IN 1 Card Reader USB2.0" voor 12,95€ staan bij Tones (http://www.tones.be/shop_product.php?idx=101722). Micro SD steek je gewoon in de SD sleuf.

Stomme vraag misschien, maar heb je al PC Studio van Samsung (http://www.samsung.com/nl/support/productsupport/download/Model_Select2.aspx?type=Mobile+Phones&subtype=mobile+phones&model=SGH%2DD600&fileType=SW&LSSI=%2Fnl%2Fmodule%2Fssi%2Fleft%2Flmenu%5Fmobilep hones%5Fmobilephones%2Esec&RSSI=%2Fnl%2Fmodule%2Fssi%2Fright%2Frmenu%5Fmobile phones%2Esec) geprobeerd (of de nieuwste versie gedownload als de meegeleverde verouderd is)?

Na wat googlen kwam ik op andere fora wel veel problemen tegen met de USB connectie met de pc (met PC Studio), die maar niet wilde werken. Over Bluetooth in combinatie met een Micro SD card vind ik niets :frown:

delinquente
22 July 2006, 00:34
Met een cardreader inderdaad, maar die hoeft helemaal niet duur te zijn ;)

Ik zie hier bv. een "DIGICONNECT Megasteno 21 IN 1 Card Reader USB2.0" voor 12,95€ staan bij Tones (http://www.tones.be/shop_product.php?idx=101722). Micro SD steek je gewoon in de SD sleuf.

Stomme vraag misschien, maar heb je al PC Studio van Samsung (http://www.samsung.com/nl/support/productsupport/download/Model_Select2.aspx?type=Mobile+Phones&subtype=mobile+phones&model=SGH%2DD600&fileType=SW&LSSI=%2Fnl%2Fmodule%2Fssi%2Fleft%2Flmenu%5Fmobilep hones%5Fmobilephones%2Esec&RSSI=%2Fnl%2Fmodule%2Fssi%2Fright%2Frmenu%5Fmobile phones%2Esec) geprobeerd (of de nieuwste versie gedownload als de meegeleverde verouderd is)?

Na wat googlen kwam ik op andere fora wel veel problemen tegen met de USB connectie met de pc (met PC Studio), die maar niet wilde werken. Over Bluetooth in combinatie met een Micro SD card vind ik niets :frown:

Ik heb dat inderdaad al geprobeerd. Momenteel is PC Studio 3 volledig up to date op mijn computer. De software van mijn bluetooth adapter ook! En de bluetooth adapter werkt volledig alleen ja zit ik in de knoei met dat micro SD kaartje. Ik kan die alleen terugvinden als ik mijn usbkabel aansluit. Zou zo een card-reader nu sneller zijn dan werken met een usbkabel? Ja toch?

Thx voor de reactie

Jelle
22 July 2006, 02:27
Die cardreader die ik erboven vermeldde werkt ook via USB2, net zoals de Samsung D600. Ook een interne cardreader werkt even snel daar je hem via interne USB aansluit op het moederbord. Daaraan ligt de snelheid dus niet en is ze dus normaalgezien dezelfde.

Wat wel kan verschillen is dat je gsm het geheugenkaartje iets trager leest, al betwijfel ik dat.

delinquente
22 July 2006, 21:45
Die cardreader die ik erboven vermeldde werkt ook via USB2, net zoals de Samsung D600. Ook een interne cardreader werkt even snel daar je hem via interne USB aansluit op het moederbord. Daaraan ligt de snelheid dus niet en is ze dus normaalgezien dezelfde.

Wat wel kan verschillen is dat je gsm het geheugenkaartje iets trager leest, al betwijfel ik dat.

Ben vandaag eens naar de pcboer gegaan, heb rondgevraagd voor zo'n interne card-reader. Ik zit al met één probleem want zo'n interne moet je dus aansluiten op die poorten van de frontusb van je pc, en die zijn natuurlijk al in beslag genomen. Dus nog een mogelijkheid is zo'n externe cardreader te nemen, maar als je zegt dat die snelheid hetzelfde zal zijn als met een usbkabel of dergelijke, dan zou het stom zijn om zoiets te kopen. DUSSSS conclusie: blijven werken met de usbkabel van Samsung als ik iets op mijn geheugenkaart wil zetten, en werken met de bluetoothadapter als ik moet werken met het interne geheugen van de gsm.

Soit, alleszins al bedankt voor de moeite:lol:

teken
22 July 2006, 22:32
bluetoothadapter,

mijn gsm is aansluitbaar op de computer via Usb Cabel.
en ik dacht Ook, om eens een bluetooth Stick tegaan kopen,
schijnt dat bluetooth Vlug is.

-Maar ik moet zeggen, Noppes Iets aansluiten op de pc via eens usb cabel is het vlugst.

-En een bluetoothadapter Via een bluetoothadapter is ook vlug.
dus als voorbeeld bluetooth_gsm naar bluetooth_gsm is oke.

maar niet bluetoothadapter naar computer.

delinquente
23 July 2006, 13:45
bluetoothadapter,

mijn gsm is aansluitbaar op de computer via Usb Cabel.
en ik dacht Ook, om eens een bluetooth Stick tegaan kopen,
schijnt dat bluetooth Vlug is.

-Maar ik moet zeggen, Noppes Iets aansluiten op de pc via eens usb cabel is het vlugst.

-En een bluetoothadapter Via een bluetoothadapter is ook vlug.
dus als voorbeeld bluetooth_gsm naar bluetooth_gsm is oke.

maar niet bluetoothadapter naar computer.

Bwah, ik gaan gewoon die usbkabel van samsung houden, en die bluetooth terug verkopen ja, foert! Kvind zelf da die kabel idd sneller is, plus die kan ik voor het intern en het extern geheugen houden.