Volledige versie bekijken : Dikke probleem????



merlijn
22 July 2006, 12:47
Hallo, ik zit met een wreed probleem, al mijn exe bestanden zijn weg, ik kan zelfs nog geen systeemherstel meer doen, dat is gewoon van de éné minuut op de andere gebeurt. Op internet alleen kan ik nog voor de rest kan ik gewoon niets meer opstarten. Kan mij iemand helpen erin???

Milo
22 July 2006, 12:49
WTF ..... hoe kan da nu ? wa heb jij gedaan en waar zijn u exe's weg ?
Zijn het juist uw shortcuts op u Desktop of wat bedoel je ?
Het zou kunnen da ge uwen desktop hebt leten opruimen

Krikkie
22 July 2006, 12:52
Scan eens met http://www.bitdefender.com/scan8/ie.html, wel Internet Explorer gebruiken, post daarna maar eens een HigJackThis-logje hier op de site... http://www.ivanhoejupiler.be/f46-hijackthis.html

Denk dat je vodden hebt...

Groetjes Krikkie

merlijn
22 July 2006, 13:06
Mijn IE gaat ook niet open, alleen fire, wat bedoel je met vodden, ik heb helemaal niets gedaan, dat is het 'm juist, ik begrijp het niet, het laatste wat ik heb geinstalleerd is gisteren de isp meter. Toen ging alles nog perfect.
Het zijn niet alleen de shortcuts op het bureablad, alle exe bestanden, zelf in het configuratiescherm gaat helemaal niets meer?

merlijn
22 July 2006, 13:12
Zelfs als ik hyjackthis download zet die zich niet meer om in een bestand die ik moet aanklikken voor te starten?

Krikkie
22 July 2006, 13:32
Ik denk dat er iets axtief geworden is, anders is er gewoon een fout opgetreden in Windows.
Ik denk dat je best eerst eens een online virusscan doet om zekerheid te krijgen dat je niet geïnfecteerd bent en dan als het nog nodig is je windows te herstellen als dat mogelijk is.

Groetjes Krikkie

P.s.: Probeer deze onlinescaner dan eens http://housecall65.trendmicro.com/
Deze werkt ookonder Firefox!!!

merlijn
22 July 2006, 13:51
onlinescan vind niets, geen virussen of dergelijke.
Maar kan het zijn dat windows iets mist om die bestanden om te zetten in uitvoerbare bestanden. Wat zorgt daar eigelijk voor?

woepi
22 July 2006, 13:55
En in veilige modus, kun je daar misschien systeemherstel doen ???

Krikkie
22 July 2006, 14:02
Anders bij opstart op F8 drukken en dan kiezen voor de laatste correct werkende versie terug plaatsen en opstarten.

Ook kan je met je XP-cd hetvolgende doen:
- plaats de windows cd-rom in je cd lade

- Ga naar Start > Uitvoeren en typ er sfc /scannow (met spatie tss. sfc en /).
Als je hierin lukt natuurlijk

Groetjes Krikkie

merlijn
22 July 2006, 14:37
En in veilige modus, kun je daar misschien systeemherstel doen ???
Ik ben naa het menu geweest waar je in veilige modus kunt opstarten. Ik heb geprobeerd daar een systeemherstel te doen, dat lukte niet.
Ik heb vervolgens geprobeerd de laatste bekende juiste configuratie uit te voeren, ook niets. Dan heb ik geprobeerd fouten opsporing, mijn pc liep vast bij een zwart scherm, ik heb hem daarna terug opgestart, terug in het menu van de veilige modus, dan heb ik geprobeerd de actieve dir. terugzetten, daar kon ik systeemherstel doen, ben toen naar een eerdere datum gegaan, daarna waren mijn icoontjes op het bureaublad weeer daar maar als ik dubbel klikte, gebeurde helemaal niets. Ik heb het zelfde procedure opnieuw gedaan en ben naar een nog eerdere datum met systeeemherstel gegaan, maar krijg nog steeds het zelfde. De iccontjes op het bureaublad zijn er maar dat is ook al wat ie herstelt heeft.:damn:

merlijn
22 July 2006, 14:41
Anders bij opstart op F8 drukken en dan kiezen voor de laatste correct werkende versie terug plaatsen en opstarten.

Ook kan je met je XP-cd hetvolgende doen:
- plaats de windows cd-rom in je cd lade

- Ga naar Start > Uitvoeren en typ er sfc /scannow (met spatie tss. sfc en /).
Als je hierin lukt natuurlijk

Groetjes Krikkie

Ik kan niets uitvoeren, dat doet het ook niet?:damn:

merlijn
22 July 2006, 14:46
Der gaan zelfs dingen niet op de cd van windows?

Krikkie
22 July 2006, 14:59
Ik ben naa het menu geweest waar je in veilige modus kunt opstarten. Ik heb geprobeerd daar een systeemherstel te doen, dat lukte niet.
Ik heb vervolgens geprobeerd de laatste bekende juiste configuratie uit te voeren, ook niets. Dan heb ik geprobeerd fouten opsporing, mijn pc liep vast bij een zwart scherm, ik heb hem daarna terug opgestart, terug in het menu van de veilige modus, dan heb ik geprobeerd de actieve dir. terugzetten, daar kon ik systeemherstel doen, ben toen naar een eerdere datum gegaan, daarna waren mijn icoontjes op het bureaublad weeer daar maar als ik dubbel klikte, gebeurde helemaal niets. Ik heb het zelfde procedure opnieuw gedaan en ben naar een nog eerdere datum met systeeemherstel gegaan, maar krijg nog steeds het zelfde. De iccontjes op het bureaublad zijn er maar dat is ook al wat ie herstelt heeft.:damn:

Kan het zijn dat de pc nog niet gereed was en dat je dacht dat hij vastliep?
In dat geval zou het mogelijk zijn dat je de pc hebt afgebroken op een cruciaal moment en dat daardoor de fouten optreden.
Ik zou proberen terug een fout opsporing uit te voeren en deze maal niet intussen te komen totdat de pc vanzelf weer opstart, dit kan erg lang duren, des noods je pc de nacht laten doordraaien.
Ik heb dat vroeger ook reeds meegemaakt dat ik dacht dat de pc niet meer reageerde en bleef staan op een zwart scherm bij foutdetectie ed.
Je moet geduld hebben en heel de procedure laten uitwerken!

Groetjes Krikkie

merlijn
22 July 2006, 15:03
Mijn pijltjescursor bewoog ook niet meer tijdens dat zwart scherm, is dat dan normaal?

merlijn
22 July 2006, 16:13
Kan het zijn dat de pc nog niet gereed was en dat je dacht dat hij vastliep?
In dat geval zou het mogelijk zijn dat je de pc hebt afgebroken op een cruciaal moment en dat daardoor de fouten optreden.
Ik zou proberen terug een fout opsporing uit te voeren en deze maal niet intussen te komen totdat de pc vanzelf weer opstart, dit kan erg lang duren, des noods je pc de nacht laten doordraaien.
Ik heb dat vroeger ook reeds meegemaakt dat ik dacht dat de pc niet meer reageerde en bleef staan op een zwart scherm bij foutdetectie ed.
Je moet geduld hebben en heel de procedure laten uitwerken!

Groetjes Krikkie

Sorry maar dat heeft geen goed gedaan, mijn icoontjes op mijn bureaublad zijn weer weg?

compuchrisje
22 July 2006, 16:48
Ik denk dat hier een serieus rampenscenario draait, wàt het juist is, is niet meteen zo in te schatten. Wie hier tips geeft van doe dit of doe dat: telkens wordt dan zo'n exe-bestand aangesproken, ééntje dat er niet meer is, om één of andere duistere reden.
Ik denk ook dat, hoe langer je allerlei dingen uitprobeert, het probleem nog erger wordt. Dit is niet iets voor zo op jezelf op te lossen, je hebt nu een deskundige nodig.

Krikkie
22 July 2006, 16:58
Enig idee wie kan helpen bij zo'n probleem, Chrisje???
Ik ben ook bijna aan 't einde van mijn latijn, denk ik.
Er zou nog een mogelijkheid zijn om Windows te herstellen via je cd, maar hoe je dat juist doet, zonder je installatie kwijt te raken, weet ik zo niet meer onder XP.

Groetjes Krikkie

compuchrisje
22 July 2006, 17:02
'k Zie hier op 't moment niemand die ik meteen hierover kan aanspreken.'k Stuur pm naar mensen die mss nog kunnen helpen, maar 'k vrees ervoor.

Martijnc
22 July 2006, 17:12
Download gmer (http://www.gmer.net/gmer.zip).
Plaats het op je bureaublad.
Unzip het, open de map gmer en dubbelklik op gmer.exe.
Ga naar het tabblad Rootkit en klik op de Scan knop.
(Als een rootkit actief is, kan het zijn dat Gmer zal vragen om een scan uit te voeren. Sta dit toe.)
Als de scan klaar is klik je op de knop Copy.
Via CTRL+V kan je de volledige inhoud van het gmerlogje in je volgende post plakken.

MartijnVDD
22 July 2006, 17:13
Hij kan geen .exe-bestanden gebruiken...

Martijnc
22 July 2006, 17:22
Probeer dan eens de reg-file in bijlage te draaien.

ga naar hier (http://www.kellys-korner-xp.com/regs_edits/exefix.reg) en kies bestand ==> pagina opslaan als en geef het de naam fixexe.reg en zorg dat alle bestanden geslecteerd is. Draai daarna de regfile.

merlijn
22 July 2006, 17:32
Dat doet ook niets? Krijg het zelfde icoontje als alle andere programma's die niet draaien.

Martijnc
22 July 2006, 17:34
Bij de regfile of Gmer? en hoe ziet dat icoontje eruit? volgens mij is er iets fout in het register.

merlijn
22 July 2006, 17:44
Ja hoe ziet dat uit, als ik het aanklik dan gaat een venster open van zoek een program met wat ik die kan openen en je kan dit program ook op het web zoeken. Ik denk een ink bestand, kan dat? Het ziet uit als een wit vierkantje met recht boven een omgeplooide hoek, inhet midden is een iet wat kleinere vierkant met een smal strookje in het blauw van boven en daaronder ik geloof verschillende icoontjes in het rood en blauw.

Martijnc
22 July 2006, 17:46
Dan weet Windows niet "hoe" hij een exe file moet starten, normaal die regfile het moeten oplossen, maar is het nu de exe files die dat icoontje hebben of is het regfile?

merlijn
22 July 2006, 17:47
Alle twee, maar ook al de programma's die niet meer opstarten.

Martijnc
22 July 2006, 17:52
Ja ken eens proberen om die regfile te starten met regedit.exe maar dat gaat niet lukken denk ik. Lukt het toch kan je zo proberen die regfile alsnog te importeren.
Probeer eens via start en uitvoeren regedit.exe te starten of eventueel zo andere files te starten

merlijn
22 July 2006, 18:00
Nee, ik kan niets starten via uitvoeren, uitvoeren is voor het grootste gedeelte bedoelt voor het opstarten van exe bestanden. Dat is het 'm juist ik kan geen éné exe bestand meer opstarten. Wat ik raar vind is dat ik wel op internet kan?

Martijnc
22 July 2006, 18:01
Dan is mijn toverdoos ook leeg :p

merlijn
22 July 2006, 18:14
Wat stel jij dan voor, formateren? Want ik weet het ook niet meer, zo van de ene minuut op de andere, ik ga veranderen van nicknaam, want ik beheks mijn pc zelf geloof ik!

Martijnc
22 July 2006, 18:17
Denk dat formateren hier ook het beste is, je weet niet wat er nog allemaal gaande is :(
Mischien heeft iemand anders nog een idee?

merlijn
22 July 2006, 18:42
Ik denk dat ik dat maar ga doen, ik heb daar geen problemen mee, this allleen dat werk he, maarja als het moet moet het maar. In elk geval, allemaal hartelijk bedankt die hebben geprobeerd om mij te helpen.
Daar gaan we dan maar!!***$$£%ù`´$^3@|^{}..,??::~~123.......

Perigo17
22 July 2006, 19:59
Ik weet niet of het iets uithaalt en of ik niet te laat ben met mijn reactie...maar bon, misschien help ik er nog iemand mee die dezlefde problemen heeft (of krijgt). Ik vond volgende vraag in een ander forum....

Het begon toen ik een mailtje in hotmail opende. er kwam een balkje met installing(ik weet nu zeker dat het een worm of een trojan is, ik zat eerst te denken aan "yaha" maar volgens mij is hem dat niet).
De volgende keer dat ik mijn computer opstarte kon ik helemaal geen .exe's meer openen. Iedere keer daarna kwam er een schermpje met 2 vierkantjes met daartussen en letter of twee tabs. En als ik mijn hotmail open dan komt er weer een balkje met installing.

ik heb al heel wat online virus scanners geprobeert maar het heeft allemaal geen nut want het schermpje in het begin blijft maar komen. en ik kan nogsteeds geen .exes openen.

Ik heb regedit wel kunnen openen door e een copy van te maken en hem regedit.com te noemen. ik heb ook al gekeken bij de sleutel 'HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shell\open\command' maar de waarde was gewoon "%1" %*.

wil iemand mij helpen....

Antwoord: Download het volgende bestandje, plaats het op je bureaublad (rechtsklikken > doel opslaan als): http://www.kellys-korner-xp.com/regs_edits/exefix.reg (http://www.kellys-korner-xp.com/regs_edits/exefix.reg)

Dubbelklik op exefix.reg, dat nu op je bureaublad staat.
Ga ermee akkoord dat deze gegevens aan het register worden toegevoegd.

Start de pc daarna opnieuw op.

Als je alles zelf eens wil nalezen, kijk dan hier eens.
http://www.antispywareoffensief.nl/forum/showthread.php?t=6399
Indien het verboden is om websites door te geven, gelieve hem hier dan weg te halen? Ik deed het alleen om te helpen.............weet niet of dit wel mag?
Ik heb het zelf trouwens niet uitgeprobeerd....gelukkig werkt hier alles nog wel zoals het hoort.......

PeterN
22 July 2006, 23:04
Sorry ik lees dit ook te laat: deze treat moet je eens lezen. Had het zelfde voor. Geen normale icoontjes meer op het bureau blad en geen enkele exe was uit te voeren. Hij heeft het opgelost gekregen zonder format;)
http://www.ivanhoejupiler.be/t34044-adaware.html

Martijnc
22 July 2006, 23:05
Die regfiles heb ik al aangeraden, maar die kan hij ook niet openen ;)

compuchrisje
22 July 2006, 23:46
't Kan onnozel klinken maar als hij geen exe vanaf de HD kan starten, kan het mss nog wel vanaf diskette, CD of USB ?
Bij een format en herinstall worden toch ook de bestaande register en exe bestanden bijeen gehaald die nodig zijn, kan dàt dan nog?

merlijn
23 July 2006, 12:30
Ben er toch uiteindelijk terug, heeft me een beetje moeite gekost, maar zo stilletjes aan valt weer alles in zijn plooi.Ik wil jullie nog eens bedanken voor de moeite die er ingestoken is. Een groot voordeel wat bij deze actie is dat ik nu weer een heel zuiver pcke heb. Ik hoop wel dat ik dat niet te veel meer tegen kom.