Volledige versie bekijken : Systeemherstel via de XP cd



wolfskin
22 July 2006, 13:02
weet er iemand hoe ik een systeemherstel kan doen, via de orginele windows XP cd, ik geraak er niet uit.

Is een rare situatie, wou via Ghost een backup doen van een partitie (niet de windowspartitie), en om de één of andere reden is deze afgebroken geweest, en nu kan ik niet meer opstarten via die HD.

Als ik nu een andere HD neem waar ook windows op staat, zet deze in de bios als prior HD, en ik laat de andere HD gewoon aangesloten zoals hij was (sata). dan vraagt de pc bij het opstarten welke windowsverise hij moet gebruiken, als ik dan kies voor de versie op de HD waarmee het niet meer ging, start hij wel op???!!!!, weliswaar met enkel mankementen.

Als ik dan die oudere HD weghaal, dan lukt het niet meer.

IK begrijp het niet zo goed eigelijk.

Hopelijk begrijpen jullie mijn uitleg een beetje, is mss wel wat ingewikkeld.......:damn:

Alvast bedankt voor de 'hopelijk' komende hulp!!!!!!!!!!!


Greetz

Wolfskin

Kokki
23 July 2006, 12:34
Ik begrijp niet helemaal wat je net wil doen. Je hebt een HD met 2 of meerdere partities en je wilde de niet-windows partitie backuppen en toen ging het fout? Wat gebeurt er als je de windows hersteld? Of gaat dat ook niet? Wat ben je kwijt als je de windows partitie formatteert en opnieuw installeert? Misschien is dat ook een optie?

wolfskin
23 July 2006, 17:21
je begrijpt me helemaal, ik kan geen systeemherstel doen( via windows), windows herstellen gaat ook niet, het enige wat ik volgens mij nog kan is idd windows opnieuw installeren.

Ik had ergens gelezen dat je ook via de windows XP cd ook een soort systeemherstel kan doen, maar daar geraak ik niet aan uit hoe dat in zijn werk zit.

Het rare is dat ik, wanneer ik een andere HD (met windows xp op) bij in de PC steek, dat ik wel via de oorspronkelijke HD kan werken met XP (weliswaar met enkele mankementen).......

Geraar
23 July 2006, 21:36
Vreemde situatie daar met die HD's :oink:.
Moest ik van jou zijn zou ik een format doen en XP opnieuw installeren.
Dit zal vlugger gebeuren dan te zoeken achter je vreemde fout + kan altijd eens goed zijn om je pc verfrissen ( format ) ;)

wolfskin
23 July 2006, 23:32
ja is idd heeeeeel vreemd. Zal wel de beste oplossing zijn, alles opnieuw installeren, het spijtige is dat ik dat eigelijk 3 weken geleden ook al heb gedaan.......... tis toch geen weer om buiten te komen hé :-))

Hellgamer
24 July 2006, 00:06
Hmmm u niet aangetaste schijf gaat de wel aangetaste schijf ondersteunen. Zo gaat die in werking volgens mij heb jij verkeerde partities gemaakt dus dat je eerste schijf van bv 80 gig naar 1 gig is gekrompen en de andere 79 gig is in cache gekropen

Dit valt op te lossen met partitionmagic. :)

Download hier (http://www.click-now.net/cgi-bin/download.pl?file=0811) Ik weet niet of die demo versie werkt ik dacht dat hij alleen maar liet zien wat je ermee kon. Als het niet lukt moet je hem kopen of het illegale weggetje nemen. nu omdat het van symantec is zou ik voor het 2de gaan. :)

wolfskin
25 July 2006, 12:29
Heb alles opnieuw geinstalleerd, en alles werkt terug, hehe.

Alvast bedankt iedereen!!

Hier mag een slotje op.

Greetz

Wolfskin