Volledige versie bekijken : Radeon X600 valt uit



superfighter
22 July 2006, 13:46
yoo,

hier me eerste post,

Mijn Grafische kaart (ATI Radeon X600 256mb) valt na een minuut spelen in een game gewoon uit (bijv. Farcry, C&C generals, RCT3),ik heb geen beeld meer, en op mijn beeldscherm staat: Entering Sleep Mode en daarna No Video Input. Ik kan nu dus nooit meer mooie games spelen :(. Alleen bij wat oudere games (Red Alert 2 enz.) doet ie 't wel :S
Dan heb ik nog een paar seconden geluid en daarna valt ook dat uit.
Mijn computer blijft wel gewoon aanstaan, en dan moet ik hem dus uitdrukken. :damn:
Ik heb wel Catalyst 6.6 van ati.com gedownload, maar het probleem blijft, ik heb ook gevoeld aan mijn videokaart of hij goed vastzit maar ook dat is in orde :damn:
Ik zit al een jaar met dit probleem!

Kan iemand mij helpen? :) Ik zou je heel dankbaar zijn!!
Groetjes Daan

Danny_506
22 July 2006, 23:43
Heb hier en beetje opgezocht over deze kaart
http://www.gamesplanet.be/index.php?main=gp_article&info=gp_article&articleId=297&chk=5Xj1xjAkar

Nu opzich lijkt dit zeker geen slechte kaart,loopt ongeveer gelijk met en Nvidia 6600GTnu hier zou je toch zonder probleem moeten mee gamen.
Zelf zou ik nog een latje van 512 DDR bij zetten zo loop de pc ook weer een beetje sneller zeker voor games is dit aan te raden.
Wat zou het probleem kunnen zijn,misschien moet je het probleem elders wel zoeken,nu het gene je al kan doen is.

-Moederbord drivers nogmaals installeren (word soms al wel eens vergeten)
-Drivers van de ATI kaart nogmaals installeren
-Even na kijken hoe warm wordt mijn PC en ATI kaart
-Welke voeding gebruik je (Merk- en Volt (bv..350W-450W of meer)
-Heeft deze kaart een extra voedings kabel nodig
-En de pc eens door Prime95 enkle uurtjes laten testen ongeveer 12 uur (mag geen fouten aangeven)
-Als er een probleem is met de pc,onmiddelijk opzoeken en geen jaartje wachten:)

superfighter
23 July 2006, 13:58
Ok, heel erg bedankt! :D
Waar zou ik Driver van moederbord kunnen downloaden?
Ik heb een Asus A8NE-FM.
Alvast bedankt! :D

Jip
23 July 2006, 14:22
http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us&model=A8N-E

Suc6

superfighter
23 July 2006, 14:33
bedankt Jip, maar in die link staat de A8N-E en ik heb een A8NE-FM (socket 939) :S
Of is dat dezelfde?
(want op de site van asus hebben ze geen driver voor de A8NE-FM :S)

Danny_506
23 July 2006, 16:54
Bij aankoop van een moederbord of gehele pc krijg je altijd de installatie cd meegeleverd (in dit geval gaat het over de cd voor de moederbord drivers),normaal zou je deze cd moeten hebben,soms gebeurd het wel eens dat ze hem binnen in de pc kast kleven.

superfighter
23 July 2006, 16:58
ok bedankt :)
Ik heb hem gevonden, nu even kijken of het helpt :)

superfighter
23 July 2006, 17:40
Helaas, het heeft niet geholpen :(
Ik heb ATI Control Panel geherinstalleerd, maar is dat een moederbord of ATI driveR?
Ik kan namelijk niet een moederborddriver vinden :S

Danny_506
24 July 2006, 09:12
Ati Control is inderdaad voor uwe Radeon (3D kaart) ik zal eens kijken of ik nog iets kan vinden..

http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us

-Klik op bovenstaande link
-Dan neem je Hot download
-Dan klik je op A8N-E
-Dan klik je op drivers
-Je neemt versie V5.10.0.5870 deze is voor het moederbord geluid
-Deze is voor de Nvidia chipset hier voor neem je versie V6.66


Je moet gewoon deze versie's downloaden en installeren,trouwens je kan de drivers gebruiken van alle A8NE mobo's
heb je echt geen CD meegekregen van Asus wand daar staan alle nodige drivers op..

Probeer eens en laat zeker iets weten of het gewerkt heeft..

superfighter
24 July 2006, 14:11
Nee, heeft niet geholpen :(
Hoe zou het nou komen?
Word mijn videokaart soms niet goed genoeg gekoeld?
Dat zou toch niet kunnen?, ik heb mijn pc kant en klaar gekocht :S

Misschien kan dit helpen het probleem op te lossen:
Als mijn beeld uitvalt in een game, en als ik hem dan uit druk en dan weer aandruk dan geeft ie een hele lange piep in plaats van een hele korte, en ik krijg dan weer geen beeld. (en dan moet ik hem weer uitdrukken, en dan een paar minuten wachten en dan weer aandrukken en dan doet hij het weer normaal.)
ECHT RAAR!

vanic
24 July 2006, 15:19
Word mijn videokaart soms niet goed genoeg gekoeld?

dit kan altijd he... hoe oud is je pc al? misschien stof in je koelblok van de graka...

maar ik zie dat je al meer dan een jaar dit probleem hebt... waarom zo lang gewacht... je hebt ( had ) toch nog garantie... of ' t zou al een heel oude pc moeten zijn...

vanic
24 July 2006, 15:33
Misschien kan dit helpen het probleem op te lossen:
Als mijn beeld uitvalt in een game, en als ik hem dan uit druk en dan weer aandruk dan geeft ie een hele lange piep in plaats van een hele korte, en ik krijg dan weer geen beeld. (en dan moet ik hem weer uitdrukken, en dan een paar minuten wachten en dan weer aandrukken en dan doet hij het weer normaal.)
ECHT RAAR!

welke bios heb je staan... bij versie 1013 zie ik... fixed systems hangs on POST while installing some PCI-E x16 vga cards

deze updat is van 03/05/2006 dus dit is nog geen jaar...

superfighter
24 July 2006, 16:06
KAn wel, in Augustus 2005 gekocht!
Weet jij misschien wat ik moet doen om probleem op te lossen?

vanic
24 July 2006, 16:13
in augustus 2005 gekocht... je hebt dit probleem al van in 't begin ...
( je zegt in je begin post dat je de problemen al een jaar hebt)

misschien toch eens die biosupdate overwegen... als je het niet durft... dan eens de garantie aanspreken... waar heb je deze gekocht?

superfighter
24 July 2006, 16:17
in augustus 2005 gekocht... je hebt dit probleem al van in 't begin ...
( je zegt in je begin post dat je de problemen al een jaar hebt)

misschien toch eens die biosupdate overwegen... als je het niet durft... dan eens de garantie aanspreken... waar heb je deze gekocht?

Ja is begin post bedoel ik, bijna een jaar :P
maar ik heb hem bij Correct gekocht (Rotterdam), hoezo?
Hoe moet je je bios updaten, en welk risico licht hieraan vast?
Alvast bedankt

vanic
24 July 2006, 16:17
maar ik heb hem bij Correct gekocht (Rotterdam), hoezo?

je garantie ;);)

vanic
24 July 2006, 16:20
probeer eens ( 'k weet niet of het zal helpen he...)

start>uitvoeren>dxdiag>geluid> het schuivertje ( in 't midden) 1 stap naar links verplaatsen... als het nog niet helpt nog 1... als je volledig links komt ... en je probleem is nog niet opgelost dan is het dit niet ;)

superfighter
24 July 2006, 16:22
ok thnx, ff kijken of het lukt :)
Maar wat heb ik hieraan :P hier verander ik toch me instellingen van me geluidskaart, maar ik vermoed dat het aan mijn videokaart ligt, maar wel bedankt voor het helpen :)

superfighter
24 July 2006, 16:30
maar ik heb een tv kaart in me pc gezet(die het niet doet), is me garantie nu niet verlopen?

vanic
24 July 2006, 16:42
maar ik heb een tv kaart in me pc gezet(die het niet doet), is me garantie nu niet verlopen?

dit zul je dan eens aan hen moeten vragen...

wat je ook nog eens kan proberen

klik rechts op het bureablad > eigenschappen > instellingen >geavanceerd>probleem oplossen>
schuiver bij hardwareversnelling 1 positie naar links verschuiven>herstarten

Danny_506
25 July 2006, 00:12
Hmmm je zegt dat je een lange piep toon krijgt,dat wil zeggen dat je een geheugen fout hebt,nu kan het ook zijn dat je geheugen niet goed werkt,heb je de kans om even een ander latje geheugen te steken of eentje te proberen..

vanic
25 July 2006, 09:48
het kan ook een biep zijn die blijft duren( duurtoon) ... dan wordt het geheugen of de videokaart niet gevonden...

dus misschien eens controlleren of alles er nog goed inzit... indien wel... dan zul je de biosupdate moeten overwegen...

superfighter
25 July 2006, 10:10
thnx :)
Maar die lange pieptoon is alleen als ik na een zwart beeld in een game mijn computer uitdruk en dan weer aan.
Dat is dan denk ik de videokaart die niet gevonden is.
Ok, ik wil mijn bios wel updaten, maar hoe moet dat?
Maar, beschadig je je bestanden die op je HD staan dan niet?

vanic
25 July 2006, 11:49
een biosupdate beschadigt geen bestanden op een HD...

misschien eens de manual lezen ... er zijn enkele mogelijkheden..

superfighter
25 July 2006, 15:38
kan iemand mij uitleggen hoe ik mijn bios update?

vanic
25 July 2006, 15:46
als je de manual hebt ... staat het hierin uitgelegd...

indien je deze niet hebt moet je hem afhalen van de site van Asus ...heb ik al gedaan... anders zou ik niet weten dat er enkele mogelijkheden zijn...

superfighter
25 July 2006, 17:01
ok bdnkt :)

Danny_506
25 July 2006, 20:23
Welk moederbord heb je,bij sommige mobo's is het mogenlijk om in windows een bios uit tevoeren,niet echt mijn voorkeur maar inieder geval wel gemakelijker dan met een discete te werken..

superfighter
26 July 2006, 12:53
Ik werk met een asus a8ne-fm

g_man
26 July 2006, 13:58
http://www.ivanhoejupiler.be/t21529-hoe-mijn-bios-flashen-.html

vanic
26 July 2006, 14:27
dat mobo in welke pc zit dat... toevallig geen pc van Siemens???

superfighter
26 July 2006, 15:32
jawel, een fujitsu siemens.

vanic
26 July 2006, 16:49
dan is er al geen support van Asus zelf... omdat dit een OEM mobo is...
dus misschien eens informeren bij Siemens support...

superfighter
27 July 2006, 14:55
Een vriend van mij zei dat ik de nieuwste FireGLide van ati moest downloaden, maar hoe kan je zien welke versie je hebt?

vanic
27 July 2006, 15:06
vraag hem gewoon waar de nieuwste staat ... en zet deze erop... dan weet je zeker dat je de laatste hebt ;)

superfighter
28 July 2006, 10:29
ok zal ik doen :)
thnx :good:

superfighter
29 July 2006, 20:08
maar straks download ik de verkeerde versie en dan gaat me videokaart naar de < piep >
</P>

superfighter
4 August 2006, 20:45
ik heb nieuwe pc gekocht
hier mag slotje op