Volledige versie bekijken : Affiche



Nikolas
24 July 2006, 13:51
Hoi,

hier ben ik alweer (sorry :shy: ),
maar we hebben echt affiches nodig voor onze site.
Daarom zou ik graag aan jullie vragen iets te maken :)

Het logo van Cyberhulp, te vinden op de site mag gebruikt worden. Maar moet niet.
Het lettertype daarvan is Zipper Blues Outline.

Verder moet de affiche aantrekkelijk zijn in kleur, maar liefst ook in grijswaarden aantrekkelijk.

Volgende tekst moet er op komen:



Maar wat is Cyberhulp.be? (vet)
Cyberhulp.be is een online community waar we mensen door moeilijke tijden proberen helpen, en van erge gedachten af te brengen.

Waarom zou Cyberhulp mij helpen? (vet)

Wanneer wij in de wereld rond ons kijken, zien wij vooral geweld. Geweld dat gepaard gaat met verdriet. Veel verdriet. En verdriet is net datgene wat we haten. Daarom is Cyberhulp.be er. Om gewone mensen met een probleem te helpen. Wij willen je helpen, omdat je er om vraagt. Je vraagt erom door naar deze site te komen. Psychiaters en psychologen zijn duur, en misschien wil je wel niet dat iemand uit de familie of de vriendenkring erachter komt dat je wat problemen hebt. Wij veroordelen ook niemand, wat je verhaal ook moge zijn. Daarom is Cyberhulp.be er. Om diegenen te helpen die hulp zoeken, en anoniem willen blijven. Want niemand kent je hier. Niemand zal je langs straat herkennen.

Waarom Cyberhulp mij kunnen helpen? (vet)

We garanderen niet dat we je kunnen helpen, maar we doen ons uiterste best. De crew is zelf nog behoorlijk jong, dus we weten hoe jij denkt, hoe jij je voelt in sommige situaties. De afstand is veel kleiner tussen ons en jij. (jou)We zijn ook niet almachtig, sommige problemen kunnen niet door ons worden opgelost (dat is nou eenmaal zo), maar dan nog zullen we er alles aan doen om je bij de juiste persoon te krijgen. We hebben ook ervaring op het "terrein", we weten dus wat je doormaakt.

Waarmee wil Cyberhulp mij zoal helpen? (vet)

Met elk probleem dat jij aankaart. Elk probleem zal door ons en heel de community behandelt worden. Want jij bent een persoon. Een persoon in nood. En die in nood verkeert, zal geholpen worden.

Ik wil echt iets persoonlijks vragen… (vet)

Dan kan je ons nog altijd bereiken via e-mail (te vinden op Cyberhulp.be).

Waar ook alweer? (vet)

Wij zijn te vinden op
www.cyberhulp.be



Maak er iets moois van :)
Sorry voor de last :)

Nikolas
25 July 2006, 09:48
Smeeeeeeeeeeek...;

Nostradamus
25 July 2006, 10:55
Nikolas, op welk formaat moet die affiche gemaakt worden?

Nikolas
25 July 2006, 11:00
Verdorie, dat is verloregen gegaan met knip en plakwerk :)
A4 of 1/2 A4 (is dat A5?)...graag :)

Nostradamus
25 July 2006, 13:22
Nikolas ik heb eens poging gedaan ;) Als ik het goed voor heb stond er een foutje in de tekst: Waarom (zou) Cyberhulp mij kunnen helpen? ;)
Deze is gemaakt op 707 x 1000 pixels. Het originele grotere formaat heb ik op 1240 x 2323 pixels, indien je dit wil stuur ik het je wel via pm dan.

http://img459.imageshack.us/img459/7563/cyberhulpn707x1000pu8.jpg

Heb hem ook wat scherper gemaakt

http://img220.imageshack.us/img220/9116/cyberhulpnscherp707x1000ir5.jpg

Nikolas
25 July 2006, 14:24
Bedankt Nostradamus :)
Heb je daar een .pspimage of een .psd van?

Nostradamus
25 July 2006, 15:06
Nee Nikolas :shy: , heb eerst een afbeelding gemaakt in PSP, deze wat verzacht met het schuifje (opgeslagen als jpg), daarna een kopie van je tekst gemaakt in Word, vervolgens in Publisher de afbeelding gebruikt en zo dan de tekst in de afbeelding gezet. Daarna ook opgeslagen als jpg en Publisher bestand. Maar als je liever nog iets verandert wil zien , zeg het maar hoor. Dan begin ik wel even opnieuw, straks of zo.

Nikolas
25 July 2006, 15:10
Nee Nikolas :shy: , heb eerst een afbeelding gemaakt in PSP, deze wat verzacht met het schuifje (opgeslagen als jpg), daarna een kopie van je tekst gemaakt in Word, vervolgens in Publisher de afbeelding gebruikt en zo dan de tekst in de afbeelding gezet. Daarna ook opgeslagen als jpg en Publisher bestand. Maar als je liever nog iets verandert wil zien , zeg het maar hoor. Dan begin ik wel even opnieuw, straks of zo.

Je hoeft dat niet helemaal opnieuw te maken hoor :)
Ik wou alleen het lettertype wat anders, maar ik ga zelf nog wat knutselen ook :)

Heb je die afbeelding van die hand nog ? :)

Nostradamus
25 July 2006, 15:28
Hier zijn de handen Nikolas ;) Heb deze foto ook in groot formaat hoor. Lettertype kan ik ook nog veranderen indien gewenst, heb het ook als Pub.file opgeslagen.

http://img478.imageshack.us/img478/7262/handen600x450ud8.jpg

Nikolas
25 July 2006, 15:35
Nostradamus bracht mij op een idee, en dit is een beginseltje, comments welkom :)

http://img86.imageshack.us/img86/7372/affichejj5.th.png (http://img86.imageshack.us/my.php?image=affichejj5.png)

MartijnVDD
25 July 2006, 15:38
De tekst in het midden is moeilijk leesbaar...
Voor de rest mooi gedaan, zowel Nikolas als Nostradamus.

Simply
25 July 2006, 15:41
Mooi, fijn ontwerp, leuke foto als achtergrond gebruikt, maar vind het persoonlijk nogal donker! Mss als je de letters lichtgrijs maakt,of er toch ergens een zacht kleurtje in verwerkt?

Nikolas
25 July 2006, 15:42
Mooi, fijn ontwerp, leuke foto als achtergrond gebruikt, maar vind het persoonlijk nogal donker! Mss als je de letters lichtgrijs maakt,of er toch ergens een zacht kleurtje in verwerkt?

Ik ben al aan de slag :lol: :) Na het afgeprint te hebben, is het al zeker te donker :slik:
Zo dadelijk een update.

Nikolas
25 July 2006, 15:48
Oke, ik heb het iets lichter gemaakt, door bv. ook de achtergrond wit te laten (bespaart me veel inkt)
De tekst zou ook beter leesbaar moeten zijn.

http://img133.imageshack.us/img133/9793/affichegf6.th.png (http://img133.imageshack.us/my.php?image=affichegf6.png)

Simply
25 July 2006, 15:55
Idd, is al een stuk beter leesbaar (y), is het de bedoeling om er geen kleuren in te steken? Is zo negatief he, en dat voor een site die de mensen er bovenop moet krijgen? ;)
Nog 1 opmerkingetje dan, aangezien je site niet gaat over pc of ICT vond ik persoonlijk je logo-lettertype iets TE modern

Btw, ik had een aanpassing gedaan in je originele tekst, (in't rood) die wijziging heb je gewoon overgenomen (jij = jou) ;)

Nikolas
25 July 2006, 16:05
Idd, is al een stuk beter leesbaar (y), is het de bedoeling om er geen kleuren in te steken? Is zo negatief he, en dat voor een site die de mensen er bovenop moet krijgen? ;)
Nog 1 opmerkingetje dan, aangezien je site niet gaat over pc of ICT vond ik persoonlijk je logo-lettertype iets TE modern

Btw, ik had een aanpassing gedaan in je originele tekst, (in't rood) die wijziging heb je gewoon overgenomen (jij = jou) ;)


Had'k niet gezien :oops:
Het feit is dat drukken in kleur veel te veel geld kost, daarom hou ik het op grijswaarden affiches :)
Heb je een alternatief lettertype?

Nostradamus
25 July 2006, 19:32
Is mooi Nikolas, doch zoals Simply zei, nu met die grijstinten zou een ander (logo) lettertype idd beter uitkomen denk ik. Heb je veel affiches te printen? Indien wel zou ik (als het grijstinten blijven) toch eens prijs vragen bij een drukker hoor. Zelf printen van veel stuks gaat idd veel Eurokes aan inkt kosten.

Joga
25 July 2006, 21:52
mooi nikolas maar ik vind die van nostradamus veel mooier :good:

Nostradamus
25 July 2006, 23:08
Tja, kon het toch niet laten. Ik heb de tekst boven wat duidelijker gemaakt ;)

http://img398.imageshack.us/img398/8451/nikolasa707x1000jg3.jpg

compuchrisje
25 July 2006, 23:23
'k Denk dat er nog méér te combineren valt, binnen de creatie van Nostra dan. Als die afbeelding van die twee jongens in dat computerscherm zou zitten, ook in watermerk dus net als de laptop zelf. Dàn de tekst ietsje donkerder maken en/of scherper. Dan zit heel de bedoeling van je forum erin denk ik Nikolas.

Nostradamus
26 July 2006, 00:16
Mooi gezien Chrisje, zou idd beter zijn :good:

Joga
26 July 2006, 10:06
ja vind ik ook cc :) goed gevonden :good:

Nikolas
26 July 2006, 18:19
Welke lettertypes stelt iemand nog voor voor de kop?