Volledige versie bekijken : Accounts problemen



Silverwing
24 July 2006, 17:09
Ik heb op een pc van een vriend 3 accounts aangemaakt.
1 voor hem en voor zijn beide tieners ook 1,weliswaar met beperkte rechten.
Nu willen ze allen met hun account op messenger,maar mss is geïnstalleerd op de account van de beheerder.
Daarnaast willen de tieners ook spelletjes kunnen spelen maar die kunnen dus enkel maar op de beheerdersaccount geïnstalleerd worden.Dus als de tieners op msn willen,of een spelletje willen spelen moeten ze hiervoor toestemming vragen,en eens ze met de beheerders account bezig zijn kunnen ze dus ook alles doen wat ze met hun account niet kunnen.
Zo heeft er één al een prog. gedownload en in zijn documenten opgeslagen,daarna met zijn account willen installeren maar daar ving die natuurlijk bot.
Ik heb geprobeerd om tijdelijk van beheerder te wisselen en zo mss en spelletjes te installeren maar eens na de installatie de account terug beperkte rechten heeft wil er niets werken dat als beheerder is geïnstalleerd.
Hoe kan ik per account er toch voor zorgen dat ieder zijn ding kan doen?

spruit
25 July 2006, 12:12
sommige programma's vragen soms voor een installatie "voor alle gebruikers" of iets in die aard. Maar msn toch niet.
Kinderen hebben bij mij bitter weinig machtigingen, maar msn ed lukt..
En over welke spelletjes gaat dat?

Krijg je echt de melding van je moet hier adminrechten voor hebben ofzo?

nielsvandesype
25 July 2006, 13:49
Hiervoor kan je de windows shared toolkit gebruiken de pc moet wel al met sp2 uitgerust zijn : http://www.microsoft.com/netherlands/windowsxp/sharedaccess/default.aspx
Kan je veel opties mee wijzigen.

Silverwing
25 July 2006, 16:09
sommige programma's vragen soms voor een installatie "voor alle gebruikers" of iets in die aard. Maar msn toch niet.
Kinderen hebben bij mij bitter weinig machtigingen, maar msn ed lukt..
En over welke spelletjes gaat dat?

Krijg je echt de melding van je moet hier adminrechten voor hebben ofzo?
Alvast bedankt voor de antwoorden!

Msn is geïnstalleerd met de beheerdersaccount en daar zitten ook alle gebruikers in.Mocht er hier een andere manier zijn om de tieners met hun accouint op msn te laten leg deze dan eens uit aub.
De situatie met de accounts is zo dat de tieners zelf geen enkel programma kunnen installeren.wel hebben ze elk hun mailbox en documenten in hun account.
De bedoeling is dat ze dus elk op msn kunnen via hun account en spelletjes kunnen spelen die op de pc gezet zijn door de beheerder en nu enkel te spelen zijn via zijn account,maar wel bedoeld voor de tieners.
Indien de tieners nu op het icoon van msn op het bureaublad klikken start het prog.wel maar geraken ze niet ingelog/aangemeld.
Op het icoon van de spelletjes klikken op het bureaublad geeft geen enkel resultaat bij geen van beide tieneraccounts.
De spelletjes zijn Luxor & Zuma

spruit
25 July 2006, 18:45
van die spellen kan ik je niet direct helpen, zelfs voor msn weet ik het niet echt.
Bij mij lukt dit dus wel.
Voor alle duidelijkheid:
je hebt de baas (den voader :d), met 2 kinderen, dus --> 1 admin, en 2 gebruikers...
De kinderen kunnen surfen onder hun account vermoed ik, daar ze een e-mailaccount hebben?
Welke melding krijgen ze van msn? Is het de laatste nieuwe nl windows live messenger?

Silverwing
25 July 2006, 20:09
van die spellen kan ik je niet direct helpen, zelfs voor msn weet ik het niet echt.
Bij mij lukt dit dus wel.
Voor alle duidelijkheid:
je hebt de baas (den voader :d), met 2 kinderen, dus --> 1 admin, en 2 gebruikers...
De kinderen kunnen surfen onder hun account vermoed ik, daar ze een e-mailaccount hebben?
Welke melding krijgen ze van msn? Is het de laatste nieuwe nl windows live messenger?
Het is idd de niewste live mss.er verschijnt geen fout ze geraken alleen niet ingelogd/aangemeld,via hun eigen account,enkel via de account van de beheerder werkt alles prima,terwijl alle pictogrammen op het bureablad normaal toch voor alle gebruikers toegankelijk zijn?
Ze kunnen idd surfen en e-mailen,hebben elk hun eigen mailbox.