Volledige versie bekijken : cd/dvd rom station verdwenen. IEMand...



psver
26 July 2006, 13:46
Mijn CDrom Drive is ineens verdwenen van me pc. ik weet niet hoe maar ik heb gisteren een nieuwe harde schijf geplaatst en daarna weer eruit gehaald omdat het problemen gaf bij het opstarten van me pc. Ik heb bijna alles geprobeerd alle forums langs gegaan maar ik kan hem niet terug halen.

Ik draai op windows XP
512 DDR RAM
2.0 GHZ


Kan iemand mij helpen...

g_man
26 July 2006, 13:47
Niet gewoon een kabel die losgekomen is?

psver
26 July 2006, 13:49
Niet gewoon een kabel die losgekomen is?


Nee, ik heb de kabels losgetrokken en weer geplaats maar gaf geen resultaat

g_man
26 July 2006, 13:53
Zowel op de cd als op het moederbord nagekeken? Ook de stroomkabels??

psver
26 July 2006, 14:03
jaa, stroomkabel is in orde, hij gaat gewoon open als ik op de knopje druk. De IDE kabel is ook goed verbonden, zowel aan de moederbord als de CD/DVD rom drive.. ik word een beetje wanhopig

Milo
26 July 2006, 14:26
word hij in de Bios herkend ?

psver
26 July 2006, 14:28
hoe kan ik dat zien?

Milo
26 July 2006, 16:50
Bij opstart pc , kijkt of er een drive word gededecteerd.

psver
26 July 2006, 21:51
ja hij wordt wel gededecteerd. hij staat trouwens ook tusse bij apparaatbeheer met een uitroepteken.

g_man
26 July 2006, 22:15
ja hij wordt wel gededecteerd. hij staat trouwens ook tusse bij apparaatbeheer met een uitroepteken.

Verwijder hem daar eens, start opnieuw op en laat hem eens opnieuw detecteren door windows.

psver
26 July 2006, 22:29
Verwijder hem daar eens, start opnieuw op en laat hem eens opnieuw detecteren door windows.



heb ik gedaan, hij geeft aan dat hij nieuwe hardware heeft gevonden maar hij instaleert niet! hij komt gewoon weer tussen bij apparaatbeheer met een uitroepteken.:wall:

psver
26 July 2006, 22:32
Ik druk op stuurprogramma bijwerken maar dan moet ik de cd van de moederbord plaatsen, gezien ik geen cdrom station heb lukt dat niet echt. hoe kan ik aan de stuurprogramma komen anders? het is een HL-DT-ST RW/DVD GCC-4520B

nightraver
26 July 2006, 23:07
Hoi psver,

Misschien kan je de drivers ergens op internet downloaden en dan zo instaleren dan heb je de cd niet nodig he.
Ik heb zelf een beetje gezocht maar vind niet meteen iets ik kan je wel zeggen op deze (http://www.driverguide.com/) link heb je wel een pak mogelijkheden maar daar moet je wel registreren ook dacht ik maar misschien kan je daar al eens een kijkje gaan nemen.

Grtz Nightraver.

psver
26 July 2006, 23:14
dankjewel nightraver maar de probleem is verholpen. Ik heb de stappen op deze site gevolgd en het is gelukt http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb%3Bnl%3B320553

IEdereen bedankt!

nightraver
26 July 2006, 23:22
graag gedaan ben blij dat het opgelost is.