Volledige versie bekijken : Medion MD8383xl pc



vermeirewillem
26 July 2006, 15:42
Beste iedereen,

Ik heb een Medion MD8383xl PC . Kenners van medion pc's weten dat er op de E: schijf een recovery gedeelte staat. Dit gedeelte is nodig om te pc terug te zetten naar zijn oorspronkelijke fabrieksinstellingen.
Nu ben ik deze bestanden kwijt (retten.exe etc.)


Via de Medion website is namelijk niets te vinden, en als ik Medion vraag naar dit probleem vragen ze mij om 70 euro te betalen excl. verzendkosten. Ik vind dit nogal bizar.

wie zou mij kunnen helpen met dezen bestanden trg te zetten?
of is er iemand met het zelfde probleem, en weet hoe ik dit kan oplossen?



Vermeire Willem

Jelle
27 July 2006, 02:15
Probeer eens een recovery tool, bv. Restoration (http://www.ivanhoejupiler.be/downloads.php?do=file&id=114) om de bestanden terug te halen (als ze nog niet overschreven zijn) ;)

Retten.exe is een groot bestand en kan je nergens downloaden bij mijn weten. Als recovery dus niet lukt, dan zal je er dus niet echt meer op een gratis manier aan kunnen geraken of je moet iemand kennen met dezelfde pc.

sniffer
27 July 2006, 08:56
bel eens naar het nieuwe service center voor medion pc's of was het daar dat ze je vragen om 70 € te betalen?

Nikolas
27 July 2006, 12:18
Met Partition Table Doctor kun je die partitie terug halen, incl. bestanden.

vermeirewillem
27 July 2006, 12:29
ben nu de demo versie aan het downloaden van Partition Table Doctor.
maar weet niet als het met die demo zal werken.
nuja, heb iemand gevonden met de zelfde pc,
die zou zijn bestanden (retten.exe ,...) op dvd willen zetten.

ga het eerst met dat prog. proberen, en anders met de dvd.


thnx for reply.

Nikolas
27 July 2006, 12:34
ben nu de demo versie aan het downloaden van Partition Table Doctor.
maar weet niet als het met die demo zal werken.
nuja, heb iemand gevonden met de zelfde pc,
die zou zijn bestanden (retten.exe ,...) op dvd willen zetten.

ga het eerst met dat prog. proberen, en anders met de dvd.


thnx for reply.

Als ge ziet dat hij het ziet, dan zit het goed, en dan moet je het kopen of mij eens contacteren ;)

Je kunt ze niet terughalen met PTTD demo, maar wel zien of hij het zou kunnen :)

noel
31 August 2006, 22:41
hallo met noel
heb in mijn pc de hdd vervangen door een nieuwe maar kan niet op starten

medion pc
pc MT6
MED MT 261A
114601 MED BNL

kan er iemand mij raad geven hoe ik dit moet doen
ik heb een opstart cd maar kan op zeker punt niet verder en zegt open swapfile c:\cwsd enz ...

bedankt

ik heb wel een backup van de deze waar deze recovery opstaat maar weet niet waar ik deze moet plaatsen

Krikkie
31 August 2006, 23:22
Ken je niemand met dezelfde pc die een copietje wil maken op dvd's van deze partitie???
Of je gebruikt de meegeleverde cd's om XP en de andere software terug te installeren!
Dat is wel wat meer werk en je hebt niet alles terug.

Groetjes Krikkie

noel
1 September 2006, 01:38
hallo
ik heb deze maar weet niet hoe en waar ik deze moet plaatsen het zijn al copys van de orginele die zijn gestolen

vanic
1 September 2006, 11:18
je hebt blijkbaar een nieuwe HD gestoken... dan kun je maar 1 ding doen... dat is XP volledig opnieuw installeren... om te kunnen recoveren heb je de partitie nodig met de retten files op ( deze wordt aangesproken door je recover cd) ... aangezien je een nieuwe HD gestoken hebt heb je deze partitie niet meer...

dus je moet je meegeleverde XP cd nemen... het mag ook een andere OEM versie zijn copy of niet ( de code hangt toch (normaal) aan je pc) en een clean install doen... je zal XP ook moeten activeren... dit zal (waarschijnlijk) telefonisch moeten gebeuren...


welke Medion betreft het? ik denk dat het al een iets ouder model moet zijn... zou het kunnen dat hij een PIV 1.8 Ghz cpu heeft ( van het jaar 2001?)


is de oude HD stuk?

noel
1 September 2006, 18:11
hallo
deze pc is medion

MODEL PC MT6
TYPE MED MT 261A
116401 MED BNL

inderdaad hdd volledig stuk

ik heb wel de application en support cd
en op een dvd heb ik ergens een backup liggen van die pc en er staat ook een file bij recovery
als ik wist welke files waar moeten staan was ik mischien al verder
c: windows
d: backup
e : recovery
ik heb alles door elkaar staan op een dvd dus word sorteren

Krikkie
1 September 2006, 20:56
Als je HD echt stuk is, door welke heb je die dan vervangen???
Ik heb het eens voorgehad met een Packard Bell pc en de recovercd werkte niet meer, omdat de pc niet meer origineel was na het steken van een nieuweharde schijf...
Op de c-schijf staad de volledige instllatie.
Op de d-schijf staat niets als hij uit de fabriek komt, dit is bij mij de backup (misschien alleen de drivers).
Op de e-schijf komt het backup gedeelte
Ik weet niet wat je hebt gebackupt, maar indien dit het volledige HD is zou ik die durven terugplaatsen op de harde schijf, wel erop letten dat je alles op de juiste plaats wegschrijft.(maar dat is waarschijnlijk je probleem)
Bij mij staat er op de het backupgedeelte drie files PASS.RPT; swconf.dat en een map met Recover, met hierin RETTEN.000, RETTEN.001, RETTEN.002, RETTEN.003 en retten.exe.
Als je die zou kunnen terugplaatsen kan je misschien een recovery doen...
Maar met een nieuwe hardeschijf... indien deze niet dezelfde is zou je misschien wel een probleem kunnen hebben.

Groetjes Krikkie

Sille
1 September 2006, 22:40
hallo met noel
heb in mijn pc de hdd vervangen door een nieuwe maar kan niet op starten

medion pc
pc MT6
MED MT 261A
114601 MED BNL

kan er iemand mij raad geven hoe ik dit moet doen
ik heb een opstart cd maar kan op zeker punt niet verder en zegt open swapfile c:\cwsd enz ...

bedankt

ik heb wel een backup van de deze waar deze recovery opstaat maar weet niet waar ik deze moet plaatsen

kan je een nieuwe topic open voor je post danku want anders word het moeilijk voor ons

gideon
6 September 2006, 14:56
Ik heb dat ook ooit gehad, het beste blijft toch het via medion te doen. Het koste mij 50 euro. Als je dat doet dan blijft je computer orgineel!!! Dus aan jou de keus

vermeirewillem
6 September 2006, 21:02
geen geld betalen aan software!


heb het ook opgelost met een dvd van iemand zijn retten files te copieren.
en dan mijn backup gebruikt. zo is het opgelost gegraakt. en heb de windows normaal kunnen registreren.

zoek iemand met de zelfde pc als jij (mag ook 1 vorig model zijn, bij mij werkte dat toch) en copieer die gegevens op jou hdd.

je moet wel zien dat je partities opgedeeld zijn in de juiste percentages.
ik dacht dat het iets van 20% 20% en 60% ofzo.

kijk eens in het boekje dat je bij je pc hebt gekregen.


iow.

Gotu Palli
31 October 2006, 13:23
:cry: :cry: De benodigde herstelbestanden zijn niet in de originele map aanwezig. Als u deze bestanden hebt gewist kan de herstelprocedure niet meer worden uitgevoerd.


Cannot locate the file "C:\cwsdpmi.swp", Medion Factory install wont work.
--------------------------------------------------------------------------------
Hi Folks,
Apologies for the long post, just wanted to note what actions I've taken so far.
I cannot do a factory recovery on my computer, because I'm missing the file "C:\cwsdpmi.swp".
My Medion MD 8383 cought a virus. As it damaged much of the material on my C: drive, I had to format the C: Partition. Did a fresh install of windows. The computer has three partitions. E: has a factory recovery back up on it, and D: has some driver files.
I have two CD's (or dvds) with my system, the Win XP SP2 disc, and an Application recovery disc. When I place the "Application disk" in as directed by the Manual, I first get a set of options, 1. perform factory recovery, 2. Check disks etc".
When I choose 1. perform factory install, I get a line message at the top, "Cannot locate C:\cwsdpmi.swp", (something to that effect, it flashes very fast, I mainly wanted to get the name of the file, which I know is correct.)
I then get a purple screen giving me a list of languages to choose from. After choosing english, I then get a red box stating that the recovery files have been removed or deleted.
I don't understand this, as all the factory files are still on my E: drive. (Factory pqi, factory.002, factory.003 etc up to 007.
Do I need a restoration program? As i Checked the files, to see if there was an executable trigger files, I noticed they were "Power Quest" logos in some of the graphic files in the recovery directory.
I placed "http://www.powerquest.com" into my yahoo, which for some reason took me straight to Symantec. Does anyone know about powerquest? have they gone bankrupt?
I got a horrible feeling I may have lost the recovery program. Something equivalent to Symantec Ghost.
All of the systems drivers for the video card, modem, and other bits and pieces are tied up inside the factory install. Windows has all the incorrect drivers. I tried doing several driver scans, and driver installs from the Win XP SP2 pack I got with the computer, but windows does not pick them up. If I manually do a driver install, the Win XP version is incorrect, and the device does not function.
I googled the file name with my computer brands name, only to get some german pages, or possibly spanish.
Any help would be much appreciated.

Zouden jullie mij misschien hier bij kunnen helpen (A.U.B)