Volledige versie bekijken : beeldscherm flast



lagoa123
26 July 2006, 21:47
Goeieavond,
Heb een vraag voor jullie en ik hoop dat jullie het kunnen oplossen!
Het probleem is namelijk dat mijn beeldscherm altijd aan en uit pinkt het is een hp pavilion f1523 17"!Mijn zus haar scherm was kapot en ze gebruikte regelmatig mijn scherm,ze nam mijn scherm en sluit het aan op haar pc.
Sindsdien zijn de probleme begonnen!Als ik hem opstarte moest ik mijn scherm
uitlaten tot hij volledig opgestart was en dan ging het!nu gaat het gewoon niet!
Wat verschrikkelijk irritant is!

Ik ken vrij veel van computers(de basis),dus leg het mij dan stap voor stap uit anders ga ik er niets van snappen:) !

arno

Milo
28 July 2006, 13:01
Wel Lagoa

- Ga naar de achterkant van u pc
- Neem daar uw blauwe connector eens vast
- kijk of die connector goed is aangesloten ... draai die desnoods met zijn 2 vijsjes vast
-Kijk dan nog eens .

Hopelijk goed genoeg uitgelegd :)
Succes ;)

vanic
28 July 2006, 13:07
Wel Lagoa
- Ga naar u achterkant van u pc

ik vind dat dit nog beter kan...
Ga naar de ( ipv. u ( w ) ) achterkant van u ( w ) pc :lol::evil:

Milo
28 July 2006, 13:09
done sie :)

vanic
28 July 2006, 13:16
hopelijk werkt het ook ... met deze oplossing...

Milo
28 July 2006, 13:19
Sja Vanic , kheb daar toch lang over na moeten denken zenne ..... hmmm
Nja anders moet het aan het scherm zelf liggen ... maar meestal is de connectie niet goed aangesloten

vanic
28 July 2006, 13:30
Sja Vanic , kheb daar toch lang over na moeten denken zenne
' k zie het 2 dagen :D
... maar inderdaad dit kan een oplossing zijn( was dit dat ik bedoelde hoor) ... een slecht geconnecteerde connector; terug goed connecteren...( dan is jou uitleg inderdaad wel beter te begrijpen ... op dat kleine detailke na) :D

Milo
28 July 2006, 13:37
Ok Ok , Ey voor mij is da ook een serieuze aanpassing zenne
Kzou eignlijk beter leraar ict worden in plaats van ict'er
Dan kan ik terug leren hoe ik dinges moet uitleggen :)
Terug ontopic nu :);)

lagoa123
28 July 2006, 16:40
is dat pc nerdjes humor of gwn niet grappig????:D

hmmm nee het ligt aan het scherm zelf want kheb de 2 vijsjes aangespanne en mijn scherm blijft gwn pinke en tigt ni aan de kabel want kheb al andere kabel geprobeert

Milo
28 July 2006, 16:44
Lagoa ... eerste vraag : beide .
Ok ... fltsend scherm .... ik denk dan wel degelijk dat het zijn aatste adem aan het uitblazen is .
Maar ergens vrees ik da u zus een te hooghertz gehalte heeft op haar pcke ofzo .
Alez hoe lang heeft ze u scherm aan haren pc gekoppeld ? ? ?
Hoe oud is da scherm ?
En ..... ' beeldscherm flast ' is nogal redelijk weinig info ... vertel meer , ... vertel om de hoeveel tijd ... is er kleurenverlies ? hebt ge u scherm al eens gedemagnetiseerd ? ? ? en da flassen , is da echt massa zwaar pinken , uitvallen ...?

vanic
28 July 2006, 17:37
hang het nog eens terug aan je zus haar pc... als het dan nog flast ( flasht)
is het RIP ...
maar start wel op in veilige modus ... dan worden er geen graka drivers geladen en kan de vernieuwingsfrequentie niet te hoog staan

' k zie dat het een TFT is ... dus ' t zou wel eens kunnen dat deze te hoog stond op de pc van je zus... tft's max 75 Hz ?

btw. een grapke bij zo'n probleem moet toch al eens kunnen :D

lagoa123
28 July 2006, 18:37
Lagoa ... eerste vraag : beide .
Ok ... fltsend scherm .... ik denk dan wel degelijk dat het zijn aatste adem aan het uitblazen is .
Maar ergens vrees ik da u zus een te hooghertz gehalte heeft op haar pcke ofzo .
Alez hoe lang heeft ze u scherm aan haren pc gekoppeld ? ? ?
Hoe oud is da scherm ?
En ..... ' beeldscherm flast ' is nogal redelijk weinig info ... vertel meer , ... vertel om de hoeveel tijd ... is er kleurenverlies ? hebt ge u scherm al eens gedemagnetiseerd ? ? ? en da flassen , is da echt massa zwaar pinken , uitvallen ...?
__________________

scherm is van in 2004 dus vin het maar raar:s en mijn zus eeft een packard bell van een jaar,geen speciale gwn 1 aan 750€ dus nix speciaal.

Da was max 5 keer ofzo op een week.
Idd beeldscherm flast is weinig info,maar kwist niet hoe ik het ander moest verwoorde!
gemiddeld om de second,geen kleure verlies gwn het springt aan en uit>ma als je goe kijkt als het aan en uitpinkt zie ge gwn u bureaublad ofzo
en mijn scherm demagnetiseren hoe doe ik da?
de eerste minuut,als mijn scherm is aangekoppeld pinkt het zoals ik daarjuist heb uitgelegd en daarna blijft het gwn zwart maar blijft het gwn voort pinke

lagoa123
28 July 2006, 18:39
hang het nog eens terug aan je zus haar pc... als het dan nog flast ( flasht)
is het RIP ...
maar start wel op in veilige modus ... dan worden er geen graka drivers geladen en kan de vernieuwingsfrequentie niet te hoog staan

' k zie dat het een TFT is ... dus ' t zou wel eens kunnen dat deze te hoog stond op de pc van je zus... tft's max 75 Hz ?

btw. een grapke bij zo'n probleem moet toch al eens kunnen



weet wel ff nimeer hoe ge in veilige modus opstart dus as ge da ook ff kunt uitlegge:)

toen mijn zus het nam ging het nog bij mij ma alleen als ik mijn pc opstarte zonder mijn scherm aan te doen.Als hij volledig was opgestart dee ik mijn scherm aan en ging het gwn:s

vanic
28 July 2006, 19:30
tijdens het opstarten op F8 drukken ... na de post en voordat windows( xp ) start...


dus jij had al problemen voordat het scherm aan de pc van je zus had gehangen ;)

lagoa123
29 July 2006, 12:12
nee toen ging het nog

vanic
29 July 2006, 14:01
toen mijn zus het nam ging het nog bij mij ma alleen als ik mijn pc opstarte zonder mijn scherm aan te doen.Als hij volledig was opgestart dee ik mijn scherm aan en ging het gwn:s

dit heb ik toch nog nooit moeten doen ... mijn scherm(en) blijft ( blijven) toch altijd aanliggen ... ( en 'k denk bij de meesten ;)) ...bv. om in ' t bios te geraken


heb je het al terug aan de pc van je zus gehangen?