Volledige versie bekijken : van .avi naar .mpeg



nightraver
26 July 2006, 23:13
Hoi ik wilde laats een cd branden met een filmpje dat ik gemaakt had met het programma dat bij mijn camera zat, nu heb ik volgend probleem ik heb geen dvd branden dus wilde er svcd van maken. Maar ik had dit geprobeert en dit wil niet afspelen op mijn dvd speler (ps2), nu zou dat komen omdat de filmpjes in avi staan en ze zouden naar het schijnt in mpeg moeten staan.
Ik heb dus een converteerder aan het zoeken geweest de enige die ik vond was shareware ik heb deze getest maar dan bleek ik een pak aan kwaliteit te verliezen, is er hier nu iemand die mij kan helpen om die filpkes wel in mpeg te krijgen (liefst met freeware) en zonder al te veel kwaliteitsverlies, want dat was bij die shareware wel heel duidelijk.

Grtz Nightraver.

zariash
26 July 2006, 23:34
http://www.divxworld.nl/index.htm
grtjs

nightraver
26 July 2006, 23:43
Bedankt zariash.
Ben al meteen aan het testen nu, nog even vragen wat raad je aan om op ps2 af te spelen, svcd of vcd ?

zariash
26 July 2006, 23:49
ik denk dat je dvd moet nemen en hoe er rekening mee dat je ps2 niet alle dvd's kan lezen althans de onze toch niet ik gebruik meestal dvd's van tdk en heb daar de beste resultaten mee er zullen nog wel andere merken zijn maar ik zou het niet weten
grtjs

nightraver
27 July 2006, 14:12
Ja zariash maar dat is nu net het probleem ik heb geen dvd brander daarom dat ik het dus wil in vcd branden op een gewone cd, volgens een maat van mij zou ps2 vcd afspelen dus op hoop van zegen.
Maar mijn probleem is ondertussen ook opgelost ik heb gisteren na je link hier gekregen te hebben had ik daar ergens een handleiding gevonden van het prog dat ik nodig had en daarin stond dat ik voor "PAL" moest kiezen en niet voor "NTSC", dus ik had dit al gezien in het prog van mijn fotoapparaat en ben daar nog even gaan kijken, ik heb daar dus ook de mogelijkheid "PAL" of "NTSC" dus als ik hier kies voor "PAL" dan slaat hij het op in mpeg met perfecte kwaliteit (minder dan bij NTSC maar toch meer dan goed genoeg).
Dus ik had iets langer moetenzoeken eigenlijk.
Toch bedankt voor je hulp hier.
Owja nog een ding dat programma dat je me hier gaf via de link werkt goed maar weeral met een pak kwaliteitsverlies.
Hier mag voor mij een slotje op.

Grtz Nightraver.