Volledige versie bekijken : voipbuster



minoe
28 July 2006, 10:56
Is er hier iemand die voipbuster gebruikt ?
Heeft men hier dan positieve of negatieve opmerkingen over.
http://www.voipbuster.com/nl/index.html
Heb mij nu geregistreerd maar ben aan het twijfelen of ik mij beltegoed zou aanschaffen of niet.Is het trouwens met creditcard ?Deze heb ik niet ,zodat deze vraag al mag afgeschaft worden
Is het anders wel nodig om beltegoed aan te schaffen aangezien ik (voorlopig toch)
toch maar mijn vaste telefoon gebruik.Is toch gratis zo, of zijn er kleine addertjes onder het gras.
Graag zou ik eens jullie mening willen horen over deze.

Jelle
31 July 2006, 01:39
Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar ik vond er een interessant topic (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1117836) over op GoT :)

De gratis bestemmingen worden steeds beperkter (zie paragraaf 'Gratis bestemmingen').

Betalen (zie paragraaf 'Betaalwijze') kan alleen met kredietkaart of met PayPall. Vroeger kon het ook via een 0900-nummer, maar die optie is nu geschrapt. Merk ook op dat je aagekochte belminuten maar 120 dagen geldig zijn.

Aan de reacties erop te zien lijkt het me een vrij onzeker systeem. Zo past Voipbuster dagelijks de 'gratis lijst' aan, ...

lucske
31 July 2006, 06:19
vroeger nog gehad had toen belkrediet aangekocht en na een aantal maanden moest ik bijkopen of alles ging vervallen en inderdaad op een dag was het belkrediet weg en ik heb bijgevolg die voipbuster dan maar volledig verwijderd.zou je dus niet aanraden om deze op je pc te laten staan..................

minoe
31 July 2006, 18:28
vroeger nog gehad had toen belkrediet aangekocht en na een aantal maanden moest ik bijkopen of alles ging vervallen en inderdaad op een dag was het belkrediet weg en ik heb bijgevolg die voipbuster dan maar volledig verwijderd.zou je dus niet aanraden om deze op je pc te laten staan..................
Is er dan een beter alternatief in plaats van voipbuster ?

ajaxloverr
21 October 2006, 14:59
Ik heb laatst de nieuwste gedownload,
Doet et niet eens!!

cruwero
21 October 2006, 15:02
Skype is dat een optie,ik gebruik het nog wel eens:
Henk

minoe
21 October 2006, 16:33
Skype is dat een optie,ik gebruik het nog wel eens:
Henk
Heb da vroeger al eens geinstalleerd en denk het terug te doen.Jammer dat het enkel van pc tot pc gratis is en niet van pc naar vaste nummers

Yelleken
24 October 2006, 22:58
vrijdag krijgen we in een cursus die ik volg vanalles te zien over voipbuster, kzal dan mijn bevindingen en commentaren er ook eens over loslaten se :d

Yelleken
7 November 2006, 21:58
we zijn begonnen met skype :p
dus de voipbuster is hopelijk voor deze week

Yelleken
12 November 2006, 21:44
de addertjes van voipbuster:
-De gebruikersvoorwaarden van Voipbuster veranderen bijna dagelijks (goed hun site in het oog houden voor eventuele veranderingen die in je nadeel kunne spelen)
-De uitgifte van vaste telefoonnummers loopt niet altijd even soepel
-De kosten veranderen regelmatig
-Je bent 4 maandelijks verplicht om 10€ beltegoed te storten anders ben je je account kwijt, dit beltegoed is om naar landen te bellen naarwaar je niet gratis kan bellen en om naar gsm nummers te bellen.
-Je hebt een verbindingstijd van ongeveer 10 seconden eer de beltoon effectief gaat


Alternatieven zijn onderandere:
Asterix
Skype
Budgetphone
SIPphone
Voicedata
Voipplanet
Woize

voor sommige van deze voip providers heb je wel additionele hardware nodig zoals bijvoorbeeld een router met voipaansluiting, ATA, OP-telefoon,...

minoe
17 November 2006, 07:12
Iemand die InternetCalls kent en er ervaring mee heeft.Naar het schijnt gratis bellen naar vaste nummers.

Mosquitos
17 November 2006, 07:49
Is hetzelfde als voipbuster hoor.
Alleen een andere naam

RichKE
17 November 2006, 12:39
ik heb een goede ervaring met Skype, is idd betalend naar een vaste lijn maar die kosten lopen niet zo hoog op, hoor. As je regelmatig belt naar het buitenland, zoals ik, dan ken je zo het verschil van telenet/Belgacom en Skype.
Met Voipbuster heb ik nog willen werken omdat ze zogezegd naar bepaalde landen gratis waren,maar dan kreeg ik heel dikwijls "call disconnected"
Met andere providers heb ik geen ervaring.

pitbull.spikey
26 November 2006, 14:17
Een andere die je kan proberen om naar vaste lijnen te bellen EN mobiele nr is http://www.freecall.com/en/index.html weet echter niet of alles gratis is .Ik heb er zelf geen ervaring mee mar mensen die ik ken wel en die het gebruiken om naar de vs te bellen volgens hen is dit de goedkoopste weg

next
30 November 2006, 15:02
ik heb sinds kort voipbuster en kan er op dit moment nog niets negatief over zeggen. ben er op gekomen door artikel in de clickx. Anders kopieer ik het artikel hier eens :

Wil je helemaal gratis bellen naar vaste nummers in Europa en Amerika , installeer dan Voipbuster ( www.voipbuster.com ). Het programma is gratis,en na installatie moet je alleen een nieuwe gebruiksersnaam en wachtwoord ingeven. Je kan meteen gratis bellen naar vaste Europese nummers; geef het nummer gewoon in internationaal formaat in , bijvoorbeeld 00.3221234567 voor het nummer 021234567 in België. Je kan gratis bellen naar een dertigtal landen , die je terugvindt op de homepagina van Voipbuster. Gratis bellen kan ondermeer naar Belgïe , Nederland , Frankrijk en de VS. Je mag to maximaal 5 uur per week gratis bellen; daarna betaal je 1 cent per minuut.

BRON ; clickx 365 Hints & Tips , magazine nr 133 , 28nov 06

En heb het getest en eens 10min gebeld naar een kennis en het is dus idd gratis. Bij skype krijg je minder op dat vlak. Het telefoonsprek verliep vlot en duidelijk , ik had geen last van storingen.

pitbull.spikey
30 November 2006, 15:31
1 cent per minuut da valt nog redelijk goe mee toch vind ik kunt ge ook naar mobiele nr 's bellen?

next
30 November 2006, 15:42
nope , toch niet gratis naar mobiele nrs. Om te bellen nr mobiele nummers is het 20 cent met voipbuster , maar er bestaat een kloon van voipbuster , namelijk het programma voipcheap en daar is het 10 cent per minuut naar een mobiele telefoon. Maar ik doe het voor die 5u gratis bellen naar vaste nrs :D.

Heb trouwens eens die freecall site bezocht , denk dat het beetje gelijkloopt van methode zoals voipbuster. Die sites hebben veel weg van elkaar ( methode enz).

pitbull.spikey
30 November 2006, 15:47
Gratis mobiel bellen het kan en het bestaat hetzelfde met sms jes versturen ik ben er van overtuigd (als je weet hoe natuurlijk) dat het mogelijk is om sms jes gratis te versturen zonder beperking.De kunst van dit is natuurlijk dat je weet hoe en met wat ( aleen heb ikzelf het nog nie gevonden)

next
30 November 2006, 15:52
Wel als je het vind , laat het mij maar weten :D

minoe
30 November 2006, 17:49
Gratis mobiel bellen het kan en het bestaat hetzelfde met sms jes versturen ik ben er van overtuigd (als je weet hoe natuurlijk) dat het mogelijk is om sms jes gratis te versturen zonder beperking.De kunst van dit is natuurlijk dat je weet hoe en met wat ( aleen heb ikzelf het nog nie gevonden)
Laat het mij ook maar weten.Betaal nu al genoeg voor internet zonder dat er nog eens telefoonkosten moeten bijkomen.Een collega van mij op het werk(een fransman die getrouwd is met een belgische) zegt dat het in Frankrijk maar een 30-tal euro is voor internet,telefonie en digitale televisie samen.
Hier in Belgie ligt da een stukje hoger als je de drie samen neemt.

pitbull.spikey
2 December 2006, 09:21
Ja ok ik heb het ding even gedownload en getest maar wat blijkt je kan max gesprekken voeren van 1min

next
2 December 2006, 11:07
klopt niet , als je gewoon een nr intikt via 'dial' kan je zolang bellen als je wilt. Heb zelf al een halfuur gebeld laatst ermee :). Met 0 Euro credit .

ronko
4 December 2006, 00:08
ik gebruik al 2 jaar voip dus volledige internet telefoon Slechts 1 abonnement, uw internet abonnement. Voor de telefoondienst betaalt u enkel het gesprek!
wel kleine uitgave -+ 150 € voor je kan starten router met voip te kopen is zo terug verdient http://www.weepee-voip.org/