Volledige versie bekijken : heeft dit zin



jekrussek
29 July 2006, 12:55
We hebben hier thuis als extra internet pc een pentium 3 450mhz slot 1 maar heeft het zin er een slot 1 cpu in te steken een pentium 3 866 mhz?

g_man
29 July 2006, 13:00
Zal sowieso sneller zijn. :) ;)

jekrussek
29 July 2006, 13:01
maar hoeveel zal ik er xp op kunnen draaien hij heeft 256 mb ram en 10 gb harddisk

g_man
29 July 2006, 13:03
XP home of Pro ?

Krikkie
29 July 2006, 13:30
Ik heb een Pll 400Mhz met 199Mb werkgeheugen gehad en daar draaide XP-Pro op beetje traag (ook waarschijnlijk door Norton AV) maar zonder problemen, dus je Plll 450Mhz zou dit zeker moeten aankunnen en zeker als je er dan 866Mhz van maakt.
Misschien het geheugen nog wat verhogen en de harde schijf is wat klein of je zou niets moeten downloaden.
Je moet rekenen 6 gig voor XP (dacht ik) + installatie van programma's en update's XP en + een tweetal gig vrijlaten om vlot te kunnen werken en defragmentatie af en toe, dan heb je echt niet veel meer over.
Maar voor de rest zie ik dat wel zitten voor te internetten (indien alle onderdelen in de pc nog in goede staat zijn, want dat beestje heeft er waarschijnlijk al heel wat jaartjes opzitten).

Groetjes Krikkie

Danny_506
29 July 2006, 19:10
Ik zou het zelf wel doen,steek nog even een latje geheugen bij (256 of 512 MHZ) en je hebt een zeer goede pc om mee te surfen,nu steek er in mijn pc hier ook een schijf van 10GB,deze wordt gebruik voor home banking en wat rond te surfen voor de vriendin,alles is netjes geinstalleerd
-XP PROF
-Antivirus
-Zonealarm
-Alle nodige software...
En heb hier nog ruim 5.5GB over dus voldoende om deze pc te gebruiken om te surfen.....

Nikolas
30 July 2006, 12:55
Ik zou het zelf wel doen,steek nog even een latje geheugen bij (256 of 512 MHZ) en je hebt een zeer goede pc om mee te surfen,nu steek er in mijn pc hier ook een schijf van 10GB,deze wordt gebruik voor home banking en wat rond te surfen voor de vriendin,alles is netjes geinstalleerd
-XP PROF
-Antivirus
-Zonealarm
-Alle nodige software...
En heb hier nog ruim 5.5GB over dus voldoende om deze pc te gebruiken om te surfen.....

U bedoelt waarschijnlijk Megabyte, ipv MegaHertz.