Volledige versie bekijken : scherm herstellen?



mamoes
29 July 2006, 14:29
Momenteel heb ik twee schermen die (hoogstwaarschijnlijk door eigen fout) niet meer gaan. Het ene heb ik te vlug weer aangezet waarschijnlijk was de spanning er nog niet volledig af, en het deed crsh....
het andere was nog een oud om een oudepc te testen wat er nog ging,
dus ik zet die pc aan, is bezig op te starten en ik duw het scherm aan en daar hoorde
ik een klein klikje....

Het gaat dus over een 17" oude monitor en een 19" van 2jaar terug, wel een heelgoed scherm.

Denken jullie dat die nog herstelbaar zijn? kan ik die eventueel zelf opendoen en
herstellen?

bedankt!

ps. ikhet wel nu flatscreens op de nieuwe pc's, maar die andere waren handig om op
oudere configuraties dingen uit te testen..

g_man
29 July 2006, 15:03
Wil je toch ff waarshuwen met het openen van die CRT's ...denk dat die gelijk TV's gebruik maken van condensatoren met hoogspanning. Zorg dat je daar geen lap van krijgt, want dan zal het zwart worden voor je ogen...Heb vroeger eens een monitor laten herstellen, koste eigenlijk bijna niets (zal dan ook wsl niet veel aan geweest zijn). 'k Weet niet of je die nog makkelijk vindt. Indien ja, vraag dan naar de kosten en anders een nieuw (tweedhands).

compuchrisje
29 July 2006, 20:40
Als die schermen nog maar 2 jaar oud zijn en heb je 't geluk dat het nog Belinea is ook, kan je rekenen op 3 jaar garantie! Dus indien één van de twee dat is, naar de hersteller ermee!!

Nikolas
30 July 2006, 20:39
En als ik me niet vergis zit in het beeldkanon ook giftige stoffen. CRT's zijn gevaarlijk om binnenin aan te prutsen ;)

Clioke16V
30 July 2006, 21:09
idd zit bomvol met condensatoren die enorm hoge spanningen opwekken.

Laat dit over aan vakmannen.

mamoes
1 August 2006, 13:44
ok, klaat ze dicht! bedankt allen