Volledige versie bekijken : Wie stuurt me wat op ?



papypc
30 July 2006, 15:26
Ik vind het vervelend, telkens ik mijn aansluiting op skynet open, dat ik van alles en nog wat binnen krijg (meestal geblokeerd door internet security enz...); de teller van incoming bytes blijft vaak stijgen, zonder dat ik enige activiteit uitvoer (zelfs IE niet opgestart). OK als mijn automatic updates van MS of andere open staan, maar dit is niet altijd het geval.
Na afsluiten van de verbinding vind ik wel een en ander terug in de logs van Norton internet security, maar ik zou het graag vroeger weten wie mij (nutiig of rotzooi) toestuurt.
Kent iemand een toeltje (freeware of andere) die dynamisch toelaat te zien welke URL met mijn bakske aan het babbelen is ?
Dank u bij voorbaat.

compuchrisje
30 July 2006, 17:10
Algemeen zou ik kunnen zeggen: het hele internet. Zodra je verbinding open komt, zendt die zelf ook uit en krijgt ze respons (en nog wat meer ook). Denk dat je met een eventuele lijst van de "aanvallers" niet ver zal komen, wat zou je er trouwens aan kunnen doen? 't Is net als in 't verkeer, wil je rijden, moet je kunnen verdragen dat er nog auto's op de weg zijn.
Wellicht is er iemand hier die je zo'n tooltje kan aanbieden, maar 't zal wel frustrerend worden.

papypc
30 July 2006, 17:28
idd Chrisje, dat zou wel eens frustrerend kunnen worden.
Maar het is meer uit nieuwsgierigheid, en zeker niet echt om er iets aan te doen (daar moet ik zoals iedereen vertrouwen in de geinstalleerde beveiligingstools). Toffe vergelijking met het verkeer, want het net is zeker de drukste baan ter wereld