Volledige versie bekijken : disk I/P error



DENED
2 August 2006, 19:13
Hoi, heb een oude PC? nog een pentium I 200, maar goed genoeg voor nog een aantal kinderspelletjes voor de kleinsten zoals Freddi Fish edm. Deze PC deed het goed, tot ie wat traag werd, en ik deze wou formatteren (wat ik al meer gedaan heb). Echter, bij het opnieuw opstarten weigert ie mijn boot diskette te lezen en kan ik dus geen windows installeren. Foutmelding is meestal : "Disk I/O error, replace disk and press any key to continue" of gewoon "verwijder schijf of medium". Al batterij uit de bios gehaald, al alle onnodige hardware afgesloten, maar zonder resultaat.

Iemand een idee ?

g_man
2 August 2006, 19:37
Dat is wsl omdat in je BIOS niet is aangegeven dat ie eerst de diskette moet lezen...dat moet je dan daar instellen ...druk tijdens de POST (zwart scherm met witte letters) op DEL of F1 of F2 (staat links onder aangegeven) en kom je in de BIOS. Zet daar de bootvolgorde op diskette, opslaan (F10) en dan kan je booten vanaf diskette.

Milo
2 August 2006, 20:30
Nja ma ik vrees dat de hd het heeft begeven ..... Disk I/O Error wijst op dit ;)

DENED
2 August 2006, 20:49
hey G_man, opstarten in BIOS staat in goede volgorde : eerst A, dan CDROM, dan C, andere ideeën ?

Milo, de hard disk het begeven, gewoon door te formatteren ? Heeft het al die tijd goed gedaan, en net op dat moment ?

compuchrisje
2 August 2006, 21:09
Je kan die HD altijd als slave eens aankoppelen in een andere computer en zo testen of de schijf nog gezond is of niet. Heb zowat hetzelfde voorgehad met mijn oude pc, werd ook afgeschreven door een "kenner", en nu draait dat machientje lustig verder. Hoé weet ik nog altijd niet, maar hij werkt.

Milo
2 August 2006, 21:12
Brand u lichtje op kje diskette station ?
Zou kunnen da et dikette staion kapot is .
Euhm maar je moet wel een opstart ( bootable) diskette insteken ... liefst een opstartdiskette van Win 98 ..... Daar laad ge MscdEx mee ;)

g_man
2 August 2006, 22:05
Haal eens bij de fabrikant de software om de schijf te testen, dan weet je het zeker of het aan je HDD ligt.

Milo
2 August 2006, 22:25
Steekt eens nen anderen diskettelezer in uwen bak , mijnen eerste post negeert die , ik begin er wss wel zeker van te zijn da ge met een nieuw diskette station wel gaat verder geraken ..... zeker na het lezen van
Echter, bij het opnieuw opstarten weigert ie mijn boot diskette te lezen....

Danny_506
2 August 2006, 22:57
Misschien is windows xp een oplossing,kan je gewoon van de cd op starten.

Milo
3 August 2006, 00:54
Danny lees
Hoi, heb een oude PC? nog een pentium I 200

Xp draait daar niet op , té zwaar voor die processor.
Euhm 98 Se , beste oplossing voor die pc

vanic
3 August 2006, 08:48
Disk I/O error, replace disk and press any key to continue" of gewoon "verwijder schijf of medium"

kun je aan een andere boot diskette geraken? misschien is je diskette zelf wel niet meer goed...
blijkbaar wordt er "iets "gelezen maar kun je niet booten...

ladybird
3 August 2006, 09:43
Hoi, heb een oude PC? nog een pentium I 200, maar goed genoeg voor nog een aantal kinderspelletjes voor de kleinsten zoals Freddi Fish edm. Deze PC deed het goed, tot ie wat traag werd, en ik deze wou formatteren (wat ik al meer gedaan heb). Echter, bij het opnieuw opstarten weigert ie mijn boot diskette te lezen en kan ik dus geen windows installeren. Foutmelding is meestal : "Disk I/O error, replace disk and press any key to continue" of gewoon "verwijder schijf of medium". Al batterij uit de bios gehaald, al alle onnodige hardware afgesloten, maar zonder resultaat.

Iemand een idee ?

als er een niet zo echte windows opstaat zal hij niet formateren kunt gebruiken als slaaf dan op een andere pc formaten"dat gaat"

Milo
3 August 2006, 10:38
@ Dened :

Op uw diskettestation , zie je daar je lichtje op branden ?
Probeer gewoon eens een ander diskette station .
Meestal is het probleem daarna opgelost.
Diskette stations zijn stations die een nogal korte levensduur hebben , vraag mij niet waaronm ... Echt ..... Kben vrijwel 99,99999999999999 % zeker da ge verder gaat kunnen ;)