Volledige versie bekijken : Raar probleem



jekrussek
3 August 2006, 21:48
Hallo vandaag heb ik van een vriend gehoord dat ik de pc van men ma het best zo kan indelen 5gb voor windows xp, 1,8 gb voor ram drive , 5 gb voor temp files, 10gb voor prog files en 7,5 gb voor data .
Nu heb ik de temp files gezet in windows zodat naar die temp schijf gaan maar als ik nu progs installeer zegt hij altijd foutcode 2203.

Jelle
3 August 2006, 22:44
Waarom zou je in hemelsnaam voor zulk een indeling kiezen?

Het is misschien handig om een extra data partitie te hebben naast een Windows partitie, maar waarom zou je je temp bestanden en program files op een aparte partitie zetten? Met ram drive, bedoel je daarmee het wisselbestand? Dat zou ik ook gewoon op de Windows partitie laten staan. Er is echt amper iemand die zo'n partitie indeling maakt, het is dus logisch dat je wel wat problemen ermee krijgt.

jekrussek
3 August 2006, 22:57
Dus wat raad jij dan aan wat ik moet doen?

Jelle
3 August 2006, 23:40
Als je dit nog maar pas hebt gedaan: gewoon terug partitioneren op een normale manier met een Windows en data partitie. Dan terug Windows installeren ;)

Milo
3 August 2006, 23:45
shumi .... wa doe gij enwaarom post gij telkens posts die onbeduidend zijn en verdacht veel van op elkaar trekken ...... ???? Ik zei et je hier al : http://www.ivanhoejupiler.be/showthread.php?t=35377
en ik citeer :
Dit is de voledige code :
Error 2203. An internal error has occurred. Contact Microsoft Product Support Services (PSS) for assistance.

De Error code -2147287035 in het Windows Installer logje wijst erop dat er zich een een "Acces denied" fout heeft voorgedaan.
Dit probleem doet zich meestal voor als verkeerde toegangen zijn gegeven aan een map of een instalatiebron.
Wel uw permissies zijn gewijzigd op u harde schuijf shumi ........ ge gaat precies geen wereldkampioen low level format worden ....... ge ebt nja eigenhandig uw eigen toegang naar u schijf geblokked ipv ne low format te zeten

Mag ik
Bedankt om hier even achtzaam op te zijn , je doet uw geloofwaardigheid op dit forum minder en minder eer aan , en zegt nu zelf op wa trekt
5gb voor windows xp, 1,8 gb voor ram drive , 5 gb voor temp files, 10gb voor prog files en 7,5 gb voor data .
Lees da nu eens zelf .... zou je dan ook mocht uw maat zeggen da je als je een stukje wegknipt van de Pci sleuf van je videokaart wegknipt je beter beeld zou verkrijgen , dit dan ook geloven en uitvoeren ???????? Ik denk dan da je ergens nie meer véél gaat zien .
Dus euhm , on topic ... u antwoord staat hier ... ge hebt aan de beveiliging zitten prutsen

Snakey
3 August 2006, 23:48
:eek: Volgens mij gebruikt je maat linux, alleen daar komen zulke configuraties veel voor. Linux-distributies hebben geen problemen met zo'n soort partitie-indelingen maar Windows kan dit niet aan.

Je fout kan ook voorkomen omdat een schijf volgens de standaard maar maximaal 4 primaire partities mag hebben, de rest moeten uitgebreide partities zijn.

jekrussek
3 August 2006, 23:48
Milo ik snap alleen niet hoe ik aan de beveiliggin prutste want ik heb hem low format gedaan en dan xp instald en dan die temp op andere partitie gezet.

Snakey
3 August 2006, 23:51
Temp op andere partitie zetten doe je niet zomaar, je moet ook een of meerdere registerwijzigingen hiervoor aanpassen.

Milo
3 August 2006, 23:54
Shumi Aub , als je niet weet waarmee je bezig bent , doe het dan niet .
Want euhm pc's zijn ook géén supermachines é man .
Of als je wil leren , koop u nen ouden bak om op te prutsen , doe ik soms nog ;)
--Gouden raad van Nonkel Milo---

jekrussek
4 August 2006, 00:02
Hoe zet ik de partities dan best alles op 1 partitie?

Snakey
4 August 2006, 00:06
Hoe ik het zou doen ervanuitgaande dat je maar 1 hd hebt: zet alle belangrijke data op je laatste partitie mits je genoeg plaats hebt. Verwijder dan de overige partities en maak in de beschikbare lege niet gepartitioneerde ruimte één grote partitie aan. Installeer dan daarop je besturingssysteem. Gebruik dan je extra partitie als data-station, dit is iets wat perfect kan.

Milo
4 August 2006, 00:08
Shumi , euhm ik geef et op ....


Edit aan Martijn .... k ;) post was in opwelling

Martijnc
4 August 2006, 00:11
http://www.ivanhoejupiler.be/faq.php


Taalgebruik en beleefdheid

Je post niets beledigends (flames), discriminerend of rascistisch.

Nikolas
4 August 2006, 08:17
jekrussek, gewoon al uw partities verwijderen. Dan bestaat je gehele harde schijf uit "unallocated space" en dan maak je in die ruimte twee partities aan: één voor data en één voor windows.

jekrussek
9 August 2006, 23:14
Ok prob zijn opgelost heb de videokaart eruit gehaald en nu stopt hij met prob geven . Dus volgens mij is de videokaart kapot maarnu zou ik natuurlijk een neiuwe willen gewoon voor tekstverwerking en internet en email en msn .