Volledige versie bekijken : Mitac mio 558 - groot probleem



eventure
4 August 2006, 11:54
Beste mensen,
ik heb een zeer groot probleem met mijn mitac mio 558.
Op onze reis reageerde de gps niet echt goed.
Mijn vader besloot de compact-flash ontvanger uit de pda te trekken.
Dit hadden we eerder al gedaan zonder probleem. Nu is dit echter verkeerd uitgedraaid! Toen de ontvanger eruit werd getrokken kwam er een dikke rode streep op het scherm met enkele fijne blauwe strepen naast en een gele achtergrond.
Een reset haalde niks uit en het scherm werd zwart. Ook een hard reset deed niks. De batterij heeft er al zeer lang uitgelegen en ook dit haalt niks uit. Sinds dit incident pinkt er ook voortdurend een rood lampje. Na te kijken in de manual is dit blijkbaar de notification indicator.

Ik hoop dat ik genoeg info gegeven heb.
mvg
Robbe

eventure
5 August 2006, 09:24
Ik vermoed dat hij echt dood is?

vanic
5 August 2006, 09:30
mocht je hem ooit weggooien . wil je me dan iets laten weten?

Jelle
5 August 2006, 23:48
Hoe zit het met de garantieperiode? Of met andere woorden, hoe oud is hij? Er is een wettelijke verplichting van 2 jaar garantie, vaak zet men er één jaar ofzo op (bv. Apple vraag extra geld als je twee jaar garantie wilt), maar als je die wet bovenhaald bij de helpdesk kan er vaak nog 'wat geregeld worden'.

eventure
6 August 2006, 00:45
@ Vanic: weggooien zal ik hem niet, dan pruts ik er zelf nog wat mee. Wrm wil je hem hebben?

@Jelle: Ik dacht dat hij al ouder dan twee jaar is, jammer genoeg.

Jelle
6 August 2006, 01:02
Dat die streep eropkwam, heeft je vader die ontvanger dan uitgetrokken terwijl het ding aanstond? Vergelijk het met hardware veilig verwijderen (wat veel mensen ten onrechte altijd negeren), het is dus niet echt gezond. En daar de PDA Windows draait kan je het nog meer vergelijken.

Heb je de kaart er toevallig 'fout' uitgetrokken? Ik veronderstel dat er immers een kliksysteem is om die vast te houden in het toestel? Misschien dat er zo binnenin iets is geraakt?

Is de batterij goed opgeladen en weet je zeker dat die het probleem niet is? Als je een batterij immers met 'schokjes' oplaadt, dan is dat erg slecht voor de levensduur ervan.

vanic
6 August 2006, 09:08
@ Vanic: weggooien zal ik hem niet,

scherm... 'k heb hier nog een 339 met een kapot scherm...

vanic
6 August 2006, 09:14
Heb je de kaart er toevallig 'fout' uitgetrokken? Ik veronderstel dat er immers een kliksysteem is om die vast te houden in het toestel? Misschien dat er zo binnenin iets is geraakt?


't is een type flasch card ontvanger... denk niet dat er een kliksysteem is... 't is het zelfde als zou je een sd kaartje( memory kaartje) eruit halen .


'k heb nog geen melding gezien dat je veilig een sd kaartje uit een pda kunt nemen...

eventure
6 August 2006, 11:28
Er is inderdaad geen kliksysteem...
Gewoon een compact flash kaart...
en vanic, doe jij jouw pda niet weg :)

mvg
Robbe

Jelle
6 August 2006, 12:05
En de batterij? Het zou me niet verbazen mocht daar iets fout mee zijn :)

vanic
6 August 2006, 12:08
vanic, doe jij jouw pda niet weg :)
mvg
Robbe

' t probleem is ... dat het deze van mijn schoonvader is... en ik denk niet dat hij hem zou wegdoen... tenzij je een aanbod hebt die hij niet kan weigeren;)

momenteel is hij in verlof ... hij heeft nu zijn mio 168 mee;)... dus hij zit niet zonder... en mocht het ooit fout gaan met zijn 168... dan zullen we misschien nog het scherm kunnen wisselen ...

eventure
6 August 2006, 13:09
@ jelle: als ik hem in de stekker steekt doet hij het ook niet, dit gaat dan wel langs de batterij maar een lampje geeft aan dat er stroom is.

mvg
RObbe

eventure
6 August 2006, 22:00
Oke vandaag de batterij even vervangen, mar blijft zoals ik al vreesde hetzelfde. Morgen bellen we naar Mitac om te zien wat het kost.

mvg
Robbe

eventure
25 August 2006, 20:13
Hallo Vanic

Heb jij misschien interesse in de mio 558 of doet uwe schoonpapa dezijne weg ?

Ik hoor het wel

vanic
25 August 2006, 20:21
interesse wel ; maar... wat ben je van plan?

eventure
25 August 2006, 20:25
we hebben ne nieuwe gekocht :D:p

vanic
25 August 2006, 20:29
dat had ik wel gedacht... maar wat doe je met de kapotte ;) of wat wil je nog...

eventure
25 August 2006, 20:37
Ik zal het eens vragen aan mijn vader,
miss heb jij een aanbod voor ons?

mvg
Robbe

eventure
25 August 2006, 22:52
Hoi Vanic
2 mogelijkheden
of ik koop de kapotte 339 van u of gij de kapotte 558 van mij
uiteraard voor een vriendenprijske.
de mijne ziet er nog heel goed uit zonder krassen op het scherm (protector) maar hij start niet meer op.

Vraag maar eens aan uw schoonvader wat hij er van denkt.

Mvg
De vader