Volledige versie bekijken : Hulp op afstand



g_man
4 August 2006, 17:20
http://www.ivanhoejupiler.be/showthread.php?t=33652&highlight=hulp+op+afstand

Hier wordt door cc netjes voorgedaan hoe je dit kunt :)
Heeft er iemand ervaring mee?? En eventueel ook met de ander methode van IP-adres ingeven.
Heb dit gisteren eens geprobeerd maar "kan geen verbinding maken met de server" was de boodschap.
Geef jullie ervaringen eens... ;)

Milo
4 August 2006, 17:34
Jamaar sinds Sp 2 euhm luk het niet meer bij mij om in te bellen bij mensen die mijn hulp vragen.
Anders had ik via IHJ al véél vlugger Hulp op afstand gelanceerd ;)

Nostradamus
4 August 2006, 17:41
Ja G_man, ik heb dat wel al eens meegemaakt. Verleden jaar had ik een probleem met mijn pc waar ik langs geen kanten uit geraakte. Dus naar mijn zoon gebeld (is leraar informatica en aanverwanten) die mij telefonisch uitleg gaf wat ik moest doen om hulp op afstand te starten. De link die jij gaf van CC waar ze het zo duidelijk beschrijft was er toen nog niet natuurlijk. Dus ik deed wat gezegd was (en bij CC beschreven is). Zonder problemen nam hij mijn PC over en dat gaf maar een raar gevoel hoor. Ik zag die muisaanwijzer maar bewegen, mappen opengaan en dergelijke zonder dat ik iets deed. Hij heeft dat probleem dus zo opgelost. Een ander methode weet ik ook niet hoor, ik zou je niet kunnen helpen. Misschien wel één van de 'cracks' hier.

Snakey
4 August 2006, 17:45
Misschien blokkeert je firewall de verbinding. En je hebt er windows messenger voor nodig, anders werkt het niet. Ik denk niet dat sp2 dit blokkeert, indien dit toch zo is, dan zal microsoft er een update voor hebben, kijk dan eens als je de laatste versie van windows messenger hebt.

compuchrisje
4 August 2006, 18:43
Met Hulp of Afstand wordt Windows Messenger gebruikt, in Downloads zou nog een apart progje moeten staan, dat dan ook op beide computers zou geïnstalleerd moeten zijn. Die voorwaarden moeten al in elk geval voldaan zijn. Daarnaast is nog een negatief punt, dat op beide computers een stuk beveiliging moet neergehaald worden (tijdelijk), principe van een thuisnetwerk, maar dan buitenshuis. Die beveiliging is dus zowel soft- als hardware matig, soms moet je in de router het adres van die computer toevoegen. Heb het zelf nog nooit gedaan maar Icemar is hier wel ff wat gek komen doen met mijn computer, om es uit te proberen. Hij vond het leuk, ikke niet...

barbapapa5800
4 August 2006, 19:08
kat kan ook via outlook express, maar vraag me geen uitleg over hoe het moet.
heb zelf ooit een uitnodiging ontvangen via mail en het is ons gelukt om de controle over te nemen ;)

heb je toevalling (net als ik) in msconfig aan het spelen geweest met de bestanden die moeten mee opgestart worden?
ik heb het altijd daaraan toegeschreven dat het via msn niet lukte???

Milo
4 August 2006, 19:47
andere tools in die trend :
Radmin , Netop , Dameware , .....
Ik heb Radmin thuis liggen en ik vind persoonlijk dat het stukken beter is dan hulp op afstand ( wat nogal redelijk basis is )
@Nostra nja ik kan da geloven dat da creepy moet zijn ' overgenomen worden.
Nja ik kan der ni over meespreken , ik neem enkel over :):p

PeterN
4 August 2006, 20:28
Op het werk werken we wel veel met laplink, maar dat is betalend. Persoonlijk ben ik niet echt voor die dingen. Ik zou toch die persoon al persoonlijk goed moeten kennen eer ik nog maar zou overwegen om het te doen. Een pc is een PERSONAL computer, en dus laar ik niet makkelijk anderen hier op mijn pc. Ook omgekeerd zou ik niet graag hulp op afstand doen. Je bent wel bezig met iemand anders zijn gegevens en als er ergens iets is, is het toch net anders dan dat je ervoor zit. ;) En als die persoon dan aan de andere kant van het land zit, kan je enkel zeggen : srry ;)

compuchrisje
4 August 2006, 21:19
@ barbapapa: windows messenger is idd geïntegreerd in outlook express. Je kan het daar inschakelen/uitschakelen. Maar het hangt er ook vanaf hoe je je computer laat opstarten, is die optie uitgeschakeld, kan het niet. Zie topic over welke progs mee opstarten in tips en trucks.