Volledige versie bekijken : Probs met draadloos netwerk



Ditchke
5 August 2006, 11:06
Beste,

Ik heb een probleempje, ik gebruik al even een wpa beveiligd draadloos netwerk.Met mijn laptop geen probleem, maar met die van mijn vriendin wel. Ik heb ook Mac- filtering opstaan maar dit is niet het probleem denk ik zo.

Mijn vriendin kan er heel soms voor een paar seconden op het internet en dan valt het weer uit. Als je dan terug probeert te verbinden of te herstellen, werkt dit niet en zegt xp dat het niet mogelijk is een verbinding te maken. Vermoedelijk ligt het probleem met wanneer hij wil verbinden dat hij geen netwerkadres kan krijgen.

Is er iemand die me kan helpen??:bow: :bow: :bow:

PeterN
5 August 2006, 12:28
Om het beste dergelijke problemen te onderzoeken kan je eerst eens tijdelijk werken zonder beveiliging. Zet mac adres filtering even af en ook WPA. Probeer als alles goed werkt of niet. Als er dan geen probleem is weet je dat je in de beveiliging moet gaan zoeken ;)

Ditchke
5 August 2006, 18:26
Blijkbaar zijn er dus problemen met de wpa versleuteling, zodra ik deze opzet heeft mijn vriendin problemen met het netwerk adres te verkrijgen. Ikzelf heb met mijn laptop nog helemaal geen enkel probleem ondervonden met mac filtering en wpa versleuteling? wat moet ik doen?

PeterN
5 August 2006, 21:27
Kan voorkomen dat verschillende merken van draadlose verbinding soms niet 100% met elkaar werken. Kan je niet WEP beveiliging opzetten in de router en in beide pc's. Deze beveiliging is minder goed maar normaal verstuur je ook geen levensbedreigende dingen op uw thuis netwerk. Hier thuis gebruik ik ook gewoon WEP en dat is voldoende hoor. Kies voor 128 bit encryptie en zet in alle draadloze verbindingen dezelfde 13 delige hex code.
Hier vind je ook meer uitleg over WPA en WEP ;)
http://www.ivanhoejupiler.be/t26772-draadloos-netwerk-beveiligen-hoe-doe-je-dat.html