Volledige versie bekijken : DVD station wil geen dvd's meer herkennen/branden...



jurgenv
5 August 2006, 15:51
Ok, recent geleden was mijn moederbord kapot en ik heb dus een nieuwe laten steken:
http://www.bluetech.com.br/size.asp?imagem=741gxm(1).jpg&width=460

Daarna heb ik dan een format gedaan en dat verliep goed, maar nu zie ik dat mijn dvd-rw station geen DVD's meer herkent, en dus ook niet meer wil branden etc... Als ik een lege DVD erin steek gebeurd er niks, ga ik naar deze computer zie ik dit:
http://img72.imageshack.us/my.php?image=naamloosnq1.jpg

En als ik er op dubbelklik:
http://img126.imageshack.us/my.php?image=naamloos2lo3.jpg

En als ik wil branden met nero herkent hij ze ook niet...

Ik heb een rapport gemaakt met everest:
Klik (http://users.telenet.be/jurgen1/Report.txt)

vanic
5 August 2006, 16:08
heb je al eens geprobeerd je dvd schrijver te deïnstalleren in apparaatbeheer en dan opnieuw laten installeren?

jurgenv
5 August 2006, 16:10
heb je al eens geprobeerd je dvd schrijver te deïnstalleren in apparaatbeheer en dan opnieuw laten installeren?
Jep. :)

vanic
5 August 2006, 22:09
Jep. :)

oei ...
wat wordt er weergegeven in apparaatbeheer?

kun je geen andere DVD schrijver inbouwen ? of deze eens inbouwen in een andere pc?

jurgenv
5 August 2006, 22:22
oei ...
wat wordt er weergegeven in apparaatbeheer?

kun je geen andere DVD schrijver inbouwen ? of deze eens inbouwen in een andere pc?
Ik zal hem eens testen op een andere pc, toch wel vreemd dat je dooreen format plost geen dvd's meer worden herkent...

In apparaatbeheer is alles in orde. :)

jurgenv
9 August 2006, 01:25
Heb het getest op een andere pc en daar werkt hij wel... :wtf:

Peter.B
9 August 2006, 08:19
zou dit u soms kunnen helpen,maar ben daar niet zeker van.
http://www.mandersonline.nl/wxp/tip0116.htm

Icemar
9 August 2006, 08:37
heb je wel een dvd speler zo als powerdvd geinstalleerd op je pc
zonder zo programma kan je ook geen dvd branden omdat hij ze niet herkent

jurgenv
9 August 2006, 13:58
heb je wel een dvd speler zo als powerdvd geinstalleerd op je pc
zonder zo programma kan je ook geen dvd branden omdat hij ze niet herkent
Nope, PowerDVD is geïnstalleerd en als ik een DVD erin steek zegt hij dat er geen schijf aanwezig is. :damn:

vanic
9 August 2006, 14:32
Heb het getest op een andere pc en daar werkt hij wel... :wtf:

lijkt mij dan toch een driver probleem... en aangezien je voor een DVD/cd speler geen moet installeren buiten deze van Windows zelf...

misschien eens de IDE kabel nemen uit de pc waar het wel werkt... ( al heb ik niet veel hoop...)

jurgenv
9 August 2006, 14:40
lijkt mij dan toch een driver probleem... en aangezien je voor een DVD/cd speler geen moet installeren buiten deze van Windows zelf...

misschien eens de IDE kabel nemen uit de pc waar het wel werkt... ( al heb ik niet veel hoop...)
Typfoutje, ondertussen herstelt. :)

Hij staat als slave t.o.v. de harde schijf, en de andere cd-speler staat als master alleen, ik heb dan eens de DVD-speler als master t.o.v. de cd-speler gezet en dat werkt ook niet, En de DVD-speler alleen zetten helpt ook niet. :damn:

Ik heb dan ook eens de cd-rom van het moederbord gebruikt om eens alle drivers van het moederbord te installeren (sounddriver, etherne adapter, etc..) en dat helpt ook niet.

vanic
9 August 2006, 15:02
ik begreep ook wel dat het typfoutje was hoor... maar in't West Vlaams :D

volgens mij moet het toch kunnen opgelost geraken door het deïnstalleren in apparaatbeheer( dus niet stuurprogramma bijwerken ... deïnstalleren en dan opnieuw opstarten) ... en zo de drivers van Windows opnieuw laten installeren( drivers voor een dvd speler staan niet op je cd van je mobo)

aangezien er blijkbaar hardwarematig niks aan de hand is...


ik bedoelde ook niet de positie van dvd speler ... ik bedoelde werkelijk het kabeltje uit die ander pc halen...

jurgenv
9 August 2006, 15:20
Kabeltje uit een andere pc helpt ook niet. :)

Ik heb 'installatie ongedaan maken' gekozen en dan de pc heropgestart en de driver dan automatisch herinstalleren maar dat helpt ook niet... Of bedoel je iets anders? ;)

vanic
9 August 2006, 16:27
Ik heb 'installatie ongedaan maken' gekozen en dan de pc heropgestart en de driver dan automatisch herinstalleren maar dat helpt ook niet... Of bedoel je iets anders? ;)

inderdaad dit bedoel ik...

heb ja al eens Nero opnieuw geïnstalleerd? stond deze ook op je andere pc?

g_man
9 August 2006, 16:42
Heb je ook Nero Imagedrive geinstalleerd? Heb dat vroeger ook al eens aan de hand gehad dat die instelling op die virtuele drive bleef staan en dan werkte mijn CDRW niet. Als ik imagedrive uitschakelde wel... Kan mss helpen... :) ;)

jurgenv
9 August 2006, 17:16
Ik heb Nero 7 Ultra edition, en heb dus ook Nero Imagedrive, maar hij stond al uitgeschakeld, ik heb hem n eens ingeschakeld en dat bracht ook niet veel beterschap. :frown:

@ vanic:

Stond ook op de andere idd...

Milo
9 August 2006, 17:52
Ik hoop da mijn vrees géén waaarheid wordt.
Mag ik eens de specs van dat moederbord en van die Dvd speler ( merk en type)
Want ergens denk ik dat er mss een conflict is tussen Dvd en Mobo ... wat mij eigenlijk raar lijkt te zijn maar het is ergens mogelijk dat uw Dvd gewoon niet word herkent of aanvaard door u Mobo , en ik hoop echt Jurgen dak géén gelijk heb

jurgenv
9 August 2006, 17:54
De specs staan allemaal in mijn eerste post. Het zou me verwonderen dat mijn mobo hem niet aanvaard, want het is dezelfde mobo die ik eerst had, mijn vorige tweede is gesneuveld, die was een asrock.

jurgenv
9 August 2006, 23:03
@ Milo, conflict kan eigelijk niet, ant vor ik formatteerde werkte hij wel, ik heb ook eens de firmware ge-update en dat hielp ook niet.

Milo
10 August 2006, 00:26
Jurgen , da is iets raar wa gij nu voorhebt. En ik was ook maar aant nja meedenken ... Elimineren ..... Zie ...Ik versta het niet dat Everest je Dvd wél herkent en Windows niet .Kga da morgen eens vorleggen opt werk

jurgenv
10 August 2006, 00:27
Ik kan wel cd's afspelen met dat station, maar geen DVD's...

zariash
10 August 2006, 00:34
probeer deze eens om iets te branden
http://downloads.vnunet.nl/download/branden/cd+dvd+burnerxp+pro/_1141.html
grtjs

pitbull.spikey
10 August 2006, 23:44
Ik zit nu al een tijdje met hetzelfde probleem en ook hetzelfde in een andere pc werken deze wel ik heb dat met zowel een cd writer als een dvd writer.Wat je zeker eens nog moet chekken jurgen dat is of je wel zeker bent dat alle virtuele cd roms afliggen dus zowel nero maar ook alcohol of deamon tools of power iso als van die dingen hebben dat ik vermoed dat de problemen door deze ontstaan alhoewel ikzelf ze allemaal heb uitgeschakeld maar nog geen BLIJVEND oplossing wel tijdelijk ja kweet raar maar waar even chekken jurgen

jurgenv
11 August 2006, 00:04
Ik zit nu al een tijdje met hetzelfde probleem en ook hetzelfde in een andere pc werken deze wel ik heb dat met zowel een cd writer als een dvd writer.Wat je zeker eens nog moet chekken jurgen dat is of je wel zeker bent dat alle virtuele cd roms afliggen dus zowel nero maar ook alcohol of deamon tools of power iso als van die dingen hebben dat ik vermoed dat de problemen door deze ontstaan alhoewel ikzelf ze allemaal heb uitgeschakeld maar nog geen BLIJVEND oplossing wel tijdelijk ja kweet raar maar waar even chekken jurgen
Nee er zijn geen virtuele schijven. :)

eventure
11 August 2006, 10:36
Ik heb dit ooit eens voorgehad toen ik de pc van mijn broer bouwde.Ik had er gewoon een sensor ingestoken om te zien hoe hard de schijf draaide. Dit zat standaard bij de case.Toen ik de sensor in had gestoken bleef de schijf in het station maar draaien maar werd de schijf niet herkend. Toen ik de sensor weghaalde was dit niet meer. Heb jij toevallig zo'n sensors of speciallekes aan uwe pc?

jurgenv
11 August 2006, 12:04
Ik denk van van wel, maar deze zijn standaard en en kunnen alleen in de BIOS bekeken worden, voor die format was het station ok... en de sensoren waren er ook. :)

Milo
11 August 2006, 12:37
Maar wat ik niet begrijp .... Everest herkent wel dat het een Dvd station is .
Euhm .... een reformat mss ...??? Kweet et et is nogal redelijk zwaar , ma tzou een optie kunnen zijn ... Ik weet et ook niet meer , maar dat dit raar is da weet ik wel :s

jurgenv
11 August 2006, 12:48
Ik heb al eens geformat ja. :)

Milo
11 August 2006, 14:42
Ik heb al eens geformat ja. :)
I rest my case .... damn ,

Dus in Windows word em niet herkent , in Everest wel ...
Bon nu moeten we gaan zoeken waarin het verschil van ondervraging zit .
waar gaat Everest zijn info halen ???? is dit ook in de reg ???

jurgenv
11 August 2006, 14:44
Windows herkent mijn station wel hoor, kijk naar de sceenshot, hij is zichtbaar in deze computer, alleen wil hij geen dvd's meer lezen/branden, alleen cd's.

Milo
11 August 2006, 14:52
Heb jij een andere pc Jurgen ....???? Zoja steek die dvdspeler daar eens in en kijk of je daar dvd's kan zien ? ( Euhm ..... Just guessing zenne ) kging een paar topics af in andere fora over u probleem en daar spreken ze over een defectueus dvd station .....
Dusjah als ge da op een andere pc hebt dan weten we hoe laat et is ;)

jurgenv
11 August 2006, 15:20
Heb jij een andere pc Jurgen ....???? Zoja steek die dvdspeler daar eens in en kijk of je daar dvd's kan zien ? ( Euhm ..... Just guessing zenne ) kging een paar topics af in andere fora over u probleem en daar spreken ze over een defectueus dvd station .....
Dusjah als ge da op een andere pc hebt dan weten we hoe laat et is ;)
Heb ik al geprobeerd en op de andere werkt het wel, het staat trouwens al eerder vermeld in dit topic... :)

Milo
11 August 2006, 15:30
Dan moet dit een conflict zijn met de Os nu op die pc ...
Wat hebt ge hier allemaal op geinstalled ?????

jurgenv
11 August 2006, 15:34
Dan moet dit een conflict zijn met de Os nu op die pc ...
Wat hebt ge hier allemaal op geinstalled ?????
Vlak na de format en voor alles te installeren qwa software ging het nog altijd niet. :)

Milo
11 August 2006, 16:53
Jurgen .... Damn ... ik zit hier echt met mijn handen in mijn haar , ben het hier allemaal aan het uittrekken ............ .
Dit heb ik nog al eens gezien , maar toen was het opgelost met een reformat .
Ma bon , bij u helpt da niet .
even op een rijtje zetten .
1. gaat op andere pc
2 everest herkent em alsook windows ( als dvd drive)
--- leest juist géén dvd ---
zou het kunnen zijn dat hij juist niet genoeg stroom krijgt ( ik betwijfel het )
zou u dvdlens mss vuil zijn ?
Jurgen , kbegin bijna aan het eind van mij opties te zitten man , en kwil u graag verder helpen ( ge hebt da ook al gedaan voor mij )
Dus euhm .... Nja hier op het werk ... minimum bezetting van mensen
Ik ga nog eens verder zoeken ........ mar is er hier ook niemand verder die kan helpen meedenken ???

jurgenv
11 August 2006, 16:59
DVD lens is proper. :) Men zei dat het zou komen dat ik geformateerd heb met mijn kaartlezer aangesloten via USB, maar ik heb dan nog een gerformat zonder kaartlezer aangesloten en dat helpt niet dusja.

Precies een spook in mijn pc. :)

Milo
11 August 2006, 17:07
Precies een spook in mijn pc. :)


:shocked: :shocked: :wall: :wall: :eek:

En wat voor één , tis echt ne klopgeest die er mee aan het rammellen is ....

pitbull.spikey
11 August 2006, 18:11
Dus je hebt 1 hd zitten en 1 dvd/rw.Zijn die alletwee op de IDE0 aangesloten als master en slave of elk op 1 kabel als master??

vanic
11 August 2006, 18:18
Ik heb al eens geformat ja. :)

nadat je DVD niet meer werkt naar behoren?

edit: blijkbaar wel...

vanic
11 August 2006, 18:24
Windows herkent mijn station wel hoor, kijk naar de sceenshot, hij is zichtbaar in deze computer, alleen wil hij geen dvd's meer lezen/branden, alleen cd's.


windows herkent ne cd/rw en ne cd rom ... ik zie geen DVD station ...
volgens mij
heeft het iets te maken met de drivers in Windows hoor... misschien een fout op je installatie cd van Windows... kun je niet eens "repairen" met iemand anders zijn cd...

jurgenv
11 August 2006, 18:24
Dus je hebt 1 hd zitten en 1 dvd/rw.Zijn die alletwee op de IDE0 aangesloten als master en slave of elk op 1 kabel als master??
HD als master en dvd/cd station als slave aan elkaar idd. :)

jurgenv
11 August 2006, 18:25
windows herkent ne cd/rw en ne cd rom ... ik zie geen DVD station ...
volgens mij
heeft het iets te maken met de drivers in Windows hoor... misschien een fout op je installatie cd van Windows... kun je niet eens "repairen" met iemand anders zijn cd...
Als er geen dvd erin zit zegt hij dat het een dvd/cd station is, steek ik er een DVD erin is het zoals op het screenshot. :)

vanic
11 August 2006, 18:31
als je rechts klikt op je dvd brander in apparaatbeheer en dan eigenschappen zie je dan het tabblad DVD regio?

jurgenv
11 August 2006, 18:33
als je rechts klikt op je dvd brander in apparaatbeheer en dan eigenschappen zie je dan het tabblad DVD regio?
Jep, en ik kan nog maar 4 keer veranderen. Maar ik heb het nog nooit veranderd...

pitbull.spikey
11 August 2006, 18:40
En als je ze nu alletwee op master zou zetten dus de hd als master op IDE0
en de dvd ook als master op de IDE1 of heb je dat al gedaan ???

jurgenv
11 August 2006, 18:41
En als je ze nu alletwee op master zou zetten dus de hd als master op IDE0
en de dvd ook als master op de IDE1 of heb je dat al gedaan ???
Alletwee op master zetten zal niet gaan hé :) En ook alleen op master zetten heb ik ook al gedaan...

vanic
11 August 2006, 18:52
En als je ze nu alletwee op master zou zetten dus de hd als master op IDE0
en de dvd ook als master op de IDE1 of heb je dat al gedaan ???

dit gaat wel he...

maar ik vind het wel raar dat ie de regio's ziet van je DVD...

jurgenv
11 August 2006, 18:58
dit gaat wel he...

maar ik vind het wel raar dat ie de regio's ziet van je DVD...
ah ik dacht dat je ze alletwee als master ging zetten op 1 IDE slot. :D
Dat is allemaal geprobeerd, heb alle mogelijkheden geprobeerd met dat master en slave gedoe. :)

vanic
11 August 2006, 19:29
Precies een spook in mijn pc. :)

we zullen het toch nog moeten geloven ...
call the ghostbusters

ghost
11 August 2006, 19:54
Zet alcohol 120% eens op en probeer eens een image van een dvd temaken.
Gaat dat ?

jurgenv
11 August 2006, 20:03
Zet alcohol 120% eens op en probeer eens een image van een dvd temaken.
Gaat dat ?
Jep!

Ik heb eens zitten foefelen en herinstalleren en etc en nu kan ik terug dvd's lezen! Alleen nog alles hetzelde met een lege dvd...

ghost
11 August 2006, 20:13
Jep!

Ik heb eens zitten foefelen en herinstalleren en etc en nu kan ik terug dvd's lezen! Alleen nog alles hetzelde met een lege dvd...

Dus lezen wel maar schrijven niet , ook al eens geprobeerd om een andere lege dvd (een andere type) in te steken. Wat je ook moet doen is steek de lege dvd in en start dan pas nero of alcohol op .

jurgenv
11 August 2006, 20:23
Wat je ook moet doen is steek de lege dvd in en start dan pas nero of alcohol op .Noppes. :)

Andere type heb ik niet liggen momenteel, maar waarom zou het station plots dat soort type niet meer willen herkennen? :)

ghost
11 August 2006, 20:31
Noppes. :)

Andere type heb ik niet liggen momenteel, maar waarom zou het station plots dat soort type niet meer willen herkennen? :)

Kan ook zijn dat je juist slechte dvd's hebt , is daarom ook dat ik vroeg misschien eens een andere type tenemen . Maar heb toch nog een vraagje :D heb je ook lege cd's en gaan die wel , of een herschrijfbare cd /dvd? Meer weet ik op het moment niet :shy: :wall:

eventure
11 August 2006, 23:50
we zullen het toch nog moeten geloven ...
call the ghostbusters

Ghost gaat de oplossing nog vinden ook :D :D

srr dak ff offtopic ging :shy:

jurgenv
12 August 2006, 23:18
Met wat herinstalleren kan ik weer branden. :D

Dat is weer een koppijn minder. :) Bedankt voor de hulp!