Volledige versie bekijken : problemen met mediaplayer



chimbawamba
5 August 2006, 21:19
Probleempje, telkens ik een filmpje wil laten afspelen van op internet, bijvoorbeeld van op vrtnieuws.net, begint het wel te laden, maar wordt het niet afgespeeld. Ook filmpjes waarbij eerst windows mediaplayer wordt opgestart. Dan komt zelfs de volgende foutmelding: "Kan het bestand niet afspelen. Maak verbinding met internet als het bestand zich daar bevind. Als het bestand zich op een verwisselbare opslagkaart bevindt, plaatst u de kaart in het station."
We werken met verschillende gebruikersaccount op dezelfde pc, en het vreemde aan de zaak is dat mediaplayer enkel bij mij niet meer marcheerd. Onder de account van mijn ma kan ik wel de filmpkes bekijken. Iem een idee hoe ik dit kan oplossen?

compuchrisje
5 August 2006, 21:28
Heb je de laatste versie opgehaald? Is nu 10 of zelfs al 11. Die kan je op de microsoft site vinden, en kijk ook op die pagina naar de nodige codec's. 't Is een beetje vissen naar het juiste pakket, maar het meest algemene is doorgaans voldoende.
Trouwens als je zegt, de account van je moeder, dan is zij beheerder. Doe dan de aanpassingen vanaf het beheerdersaccount.

Sille
5 August 2006, 22:26
mss instaleer gwn realplayer die download zijn software automatisch zelf is makkelijker voor filmpjes enz

chimbawamba
6 August 2006, 11:17
zelfs na het installeren van windows mediaplayer 11 is het probleem nog niet opgelost. Zou het kunnen zijn dat het iets te maken heeft met internet explorer?

chimbawamba
6 August 2006, 11:41
heb nu ook firefox geinstalleerd en hier werkt het ook niet!
miserie

ghost
6 August 2006, 12:11
Installeer deze (http://www.free-codecs.com/download/K_Lite_Codec_Pack.htm) codec eens .

chimbawamba
6 August 2006, 16:03
nee, werkt ook niet

eventure
6 August 2006, 19:32
Heb je al eens gescand op virussen en spyware?

compuchrisje
6 August 2006, 22:06
Kijk eens verder in je instellingen van je browser. Als je Internet Explorer gebruikt, klik dan even in het menu Extra - Internetopties, tabblad Geavanceerd. In het item multimedia zou je dit moeten aangevinkt hebben (afbeelding)
http://img525.imageshack.us/img525/6187/capturedbc0.jpg
Video's op webpagina afspelen, idem voor geluiden.

Werkt het dan?

chimbawamba
7 August 2006, 11:42
spijtig genoeg niet

ams
7 August 2006, 20:15
Probeer eens vlc media player,speelt alles .
Link:www.videolan.org

Groet
ams

eventure
7 August 2006, 22:18
Heb je zoals ik eerder al eens aanhaalde al eens gescand op spyware en virussen?
Volgens mij kan daar wel eens het probleem liggen...

chimbawamba
4 September 2006, 13:24
nee, ik heb gescand met ad-aware en met avg free en beiden melden geen malware.