Volledige versie bekijken : Image upload systeem



Mattehh
7 August 2006, 14:39
Hallo,

ik had graag voor mezelf , dus niet voor het publiek een image upload systeem gehad voor op mijn telenet space.
Ik heb wel upload scripts, maar die zijn allemaal in php.
Nu was mijn vraag of het mogelijk was om zo een scriptje in HTML te maken.
Qua veiligheid moet het toch niet zo nauw zijn, vermits het enkel door mij gebruikt wordt.
Na uploaden had ik wel graag de link gehad van mijn afbeelding, zodat het kopiëren vergemakkelijkt wordt.

is dit mogelijk?

Thx alvast

Jelle
7 August 2006, 14:40
Zo'n formulier in altijd in HTML, maar je hebt een server side taal nodig om op te kunnen slaan. Dat ondersteunt je Telenet space dus niet ;)

Je kan uiteraard altijd handmatig uploaden via FTP.

Mattehh
7 August 2006, 14:41
Dus het is onmogelijk? :(

Jelle
7 August 2006, 14:42
Dus het is onmogelijk? :(
Inderdaad, je Telenet webspace is puur Apache webserver, niets meer van server side talen die opslaan mogelijk zouden maken. Je kan er dus alleen statische info hosten ;)

Mattehh
7 August 2006, 14:43
Spijtig... Bedankt voor de reply's. Slotje dan maar :)

Jelle
7 August 2006, 14:46
Je kan ook wel CGI gebruiken op je Telenet space, maar uploaden kan je daar niet mee:


CGI Scripts die je kan gebruiken...
Als Telenet-gebruiker krijg je van ons de mogelijkheid om drie standaard "CGI" scripts te gebruiken die je thuispagina extra functionaliteit kunnen geven. Je mag deze scripts vrij gebruiken in je pagina, en je hoeft dit zelfs niet aan te vragen aan de klantendienst. Deze scripts zijn getest op hun werking, en ze zijn aanpasbaar naar eigen voorkeur.
De scripts:

* Een teller op je homepage ()
* Een eenvoudig invulformulier (zonder controle op verzonden gegevens)
* Een intelligent invulformulier (met controle op logische juistheid gegevens)
* Een gastenboek

Gelieve er rekening mee te houden dat de klantendienst géén ondersteuning voor HTML en voor deze CGI-scripts geeft.

Verder kan je, als je niet wilt dat je site mee opgenomen wordt in http://users.telenet.be, een file ".noindex" in de root van je homepage directory zetten. Een eenvoudige manier om dit te doen is een nieuw bestand te maken op je eigen computer met bijvoorbeeld kladblok en dit op te slagen als ".noindex" (zonder aanhalingstekens), kies als type bestand "alle bestanden" anders plakt kladblok hier ".txt" achter.
En verder?

We laten om praktische redenen en om veiligheidsredenen géén gebruik van persoonlijke scripts toe.

Telenet klanten die een thuispagina hebben gemaakt, of die er één gaan maken, dienen er rekening mee te houden dat Telenet géén ondersteuning voor "Microsoft Frontpage Extensies" aanbiedt op de server. Je kan je thuispagina ook niet met Frontpage publiceren. Je kan je pagina echter wel in Frontpage maken, maar het publiceren zal via een andere weg moeten gebeuren. Ook Active Server Pages (ASP), Cold Fusion, PHP en dergelijke meer worden NIET ondersteund.

Wat je echter wel mag gebruiken zijn Macromedia Flash plugins, de extensies daarvoor nodig worden op onze server aangeboden.

Voor advies omtrent HTML en deze CGI-scripts kan je steeds terecht bij de Pandorianen, die een mooi hoofdstuk van hun website hebben gereserveerd voor HTML, of ook in de nieuwsgroepen van Telenet.