Volledige versie bekijken : VMware



gotenks
8 August 2006, 15:18
Ik heb overlaatst VMware Player gedownload, maar zodra ik het open vraagt die naar een
configuratiefile VMware Virtual Machine...

Wie weet wat je allemaal nodig hebt voor VMware te draaien, want snap het niet goed..

Alvast bedankt! :)

PeterN
8 August 2006, 15:39
VMware maakt het mogelijk een virtueel machine te draaien onder uw huidig systeem. Hoe ga je te werk:
Download de workstation versie als trial versie op de vmware site. Hier kan je een virtuele pc mee maken. Je geeft op hoeveel hardschijf geheugen deze virtuele pc kan hebben, het processor type, geheugen etc. Je configureerd hier dus uw virtuele pc. Je kan meerdere virtuele pc's maken als je wil. Zo kan je bv op uw pc die windows xp draaid, 4 virtuele pc's maken (bijvoorbeeld eentje voor ubunti linux, een win 98 een win2000 en een extra winxp)
Dit bovenste gedeelte is dus louter om het hardware gedeelte voor de virtuele pc te definieren.

Eens je dit hebt gedaan, kan je nu zo'n virtuele pc opstarten. Dit doe je met de Player. Deze kan je vrij downloaden en is onbeperkt. Maak je dus wat virtuele pc's aan, dan kan je later verder doen ook al loopt de trialversie af. Met de player kan je verder blijven werken en de virtuele pc's blijven uitvoeren ;)

Met die player is het net alsof je nu zo'n gedefineerde pc opzet. Je zal in een window zien dat deze virtuele pc aanloopt (net de bios die start) en zal u vertellen 'no operating system found'. Je moet dus nu vanaf nul installeren, net zoals bij een normale pc. Dus bv de windows98 cd insteken en deze virtuele pc laten opstarten van cd rom enz..
Zo kan je eender welk operating system erop zetten, inclusief linux ea operating systemen.
Handige van deze simulatie is dat als je een bepaalde pc niet meer wil, deze gewoon wist. Is gewoon een file. Ook wisselen tussen de verschillende pc's gaat gemakkelijk en zelfs copy past tussen deze gaat :) Voor de rest blijft uw orgineel os ongeschonden.
Zeer handig om snel een programma uit te testen zonder het op uw orgineel os te zetten. Zo blijft uw orgineel os proper en slibt niet dicht door allerhande installaties en deïnstallaties.
En kwa snelheid valt het reuze mee. Daar er geen overtollige ballast wordt meegesleurd, draaid zo'n virtuele pc met bv een besturingsysteem xp precies nog sneller dan uw orginele xp :) En je kan er zogoed als alles mee als met uw gewone xp.

gotenks
8 August 2006, 16:18
Als je de Player download, moet je dan ook de Browser Appliance from VMTN downloaden??
Dit staat bij de site geschreven :)

Snakey
8 August 2006, 19:24
Daar vind je allemaal voorgeconfigureerde VM's , bv. als je in de player Fedora wilt opstarten, dan download je daar de fedora-bestanden, en start je dit besturingssysteem op in vmware player/workstation.

gotenks
8 August 2006, 19:28
Dan heb ik nog een vraagje, moet je VMware Workshop verwijderen voordat je VMware Player installeert?
Want heb de Player proberen te installeren, maar die zegt dat ik de Workshop eerst moet verwijderen :damn:

Snakey
8 August 2006, 21:07
Is het niet workstation? Normaal wordt er bij de workstation ook vmware player bijgeïnstalleerd, de workstation zal maar beschikbaar zijn voor een beperkt aantal dagen en de player is gratis. Je kan je besturingssystemen ook openen in de Workstation tot die verlopen is.

gotenks
9 August 2006, 11:18
Ik heb net Windows XP Professional proberen te installeren. De cd steekt in en toch
geeft hem een fout dat er geen cd aanwezig is :damn:
Hoe zou dit komen?

Snakey
9 August 2006, 15:40
kijk eens bij de instellingen van je virtual machine, als het juiste cd-station geselecteerd staat.

gotenks
9 August 2006, 17:01
Ok merci Snakey :) Ik dacht dat die al standaard de gewone lezer nam, wat dus precies niet het geval was :p

guillaume520
15 August 2006, 18:19
ik heb eens gekeken op de site van vmware en als je iets wil downloaden moet je je registreren . daar heb ik nog nooit van gehoord

gotenks
15 August 2006, 18:29
Ik heb het al :) Ik laat deze gewoon nog open als ik problemen er mee moest hebben :)

PeterN
16 August 2006, 08:03
ik heb eens gekeken op de site van vmware en als je iets wil downloaden moet je je registreren . daar heb ik nog nooit van gehoord

Is toch geen probleem om u te registreren? Gewoon even registreren en je kan de workstation trial versie downen die werkt voor 30 dagen ;) De player is gratis en kan je altijd gebruiken. Dus eens uw VM gemaakt kan je met de player hem blijven gebruiken .

guillaume520
16 August 2006, 09:28
ik heb mij proberen te registreren maar dat vraagt om mijn adres . is dat niet voor reclame en andere dingen die ik niet moet hebben

PeterN
16 August 2006, 09:42
ik heb mij proberen te registreren maar dat vraagt om mijn adres . is dat niet voor reclame en andere dingen die ik niet moet hebben

Heel beneden in de registratie form het vakje allesinds uitvinken ;)
Voor de rest gebruik ik regelmatig deze oplossing: http://www.ivanhoejupiler.be/showthread.php?t=27860&highlight=moerstaal
Zo zie je direct van waar al die rotzooi komt. Eens er te veel van die rotzooi binnen komt, even weer veranderen :)

guillaume520
16 August 2006, 10:03
maar ik moet ook mijn huisadres invullen . gaan ze dan iets toesturen naar mij of zo ?

PeterN
16 August 2006, 10:25
Nee, en ook niet telefoneren ;) Btw ik dacht dat ze enkel de gemeente en land vroegen, niet uw straat als ik mij nog herinner? Telefoonnummer wel, maar ik heb nooit iets via die weg van hun gehoord, enkel via email.

guillaume520
17 August 2006, 11:32
ik heb een site gevonden waar je vmware kunt downloaden zonder dat je je moet registreren .
http://www.download.com/VMware-Workstation/3000-2094_4-10470787.html?tag=lst-0-1