Volledige versie bekijken : zwaar probleem



reddragon
8 August 2006, 19:04
Ik heb mijn twee rams moeten uithalen voor iemand. Toen ik ze terugstopte en mijn pc aanstak Kwam er niets op het scherm alleen maar een piepend geluid:S.
Ik heb ze nochtans goed aangesloten.!

HELP MIJ aub

marc_p
8 August 2006, 19:08
Als je pc biepgeluidjes laat horen is het meestal een fout van het geheugen, de processor of de videokaart. Misschien heb je tijden het terug plaatsen van het geheugen de videokaart geraakt en zit deze niet meer goed. Probeer dit al eens of zeg anders hoeveel biepjes je hoort.
Marc P

g_man
8 August 2006, 19:40
http://www.ivanhoejupiler.be/t21388-mijn-bios-maakt-vreemde-geluiden.html

Dan weet je meteen wat er loos is. :)

reddragon
8 August 2006, 19:44
de pc maakt Drie biep geluiden dan stopt het en dan begint het weer

IK heb ook gekeken of alles nog goed aangesloten was en het probleem is er nog steeds

g_man
8 August 2006, 20:32
Als het een AMI bios is zijn het de RAM-modules die er niet goed in zitten en dat lijkt me dan ook nog logisch want dat is het enige wat je gedaan hebt.
Ze moeten er niet alleen in zitten, maar ook goed vast, wat wil zeggen die witte klepjes aan de zijkant moeten geklikt hebben...en daarvoor moet je toch wel goed doorduwen hoor. En oppassen natuurlijk dat je niks anders stukmaakt. :) ;)

reddragon
8 August 2006, 20:36
Het is een intel bios en ik heb de witte klepkjes kunnen en horen klikken. zou het kunnen dat mijn rams kapot zijn juist omdat ik ze eens heb uitgehaald ? =(

g_man
8 August 2006, 20:41
Normaal niet, ...probeer eens 1 latje,...wissel eens van slot,...combineren,...zoeken is de boodschap. :)

reddragon
8 August 2006, 21:02
lukt allemaal niet :(.

greg
8 August 2006, 21:12
er is toch iets mis met die geheugenlatten dan.heb je nog ergens andere latjes liggen om eens te testen,om zekerheid te hebben dat de jouwe niet defect gegaan zijn

ghost
8 August 2006, 21:16
Ik heb mijn twee rams moeten uithalen voor iemand. Toen ik ze terugstopte en mijn pc aanstak Kwam er niets op het scherm alleen maar een piepend geluid:S.
Ik heb ze nochtans goed aangesloten.!

HELP MIJ aub
Heu waarom had je uw twee rams er moeten uithalen ? Was het voor die persoon tehelpen met die rams ? Of hebt je ze uitgeleent , want kan natuurlijk ook weer zijn dat ze verwisselt zijn :wtf: Ik wil geen verkeerde conclusie trekken maar je weet maar nooit ;)

reddragon
8 August 2006, 21:23
Ik ging naar de winkel voor windows xp home. De verkoper zie dat ik windows kreeg voor 117 euro als ik er een latje ram bij kocht. Maar hij moest weten welk type ik had dus hij zei dat ik een latje moest meebrengen en ik heb dat gedaan en nu ik het
er weer wil insteken lukt het niet meer. ik dacht eerst dat de poort waar je de ram moest insteken kapot is dus daarom heb ik de latjes verwisseld en nu werken ze allebei nietmeer :S

PorkyFrost
8 August 2006, 21:38
kapot door statische elektriciteit?

reddragon
8 August 2006, 22:15
denk het niet hoor

PorkyFrost
9 August 2006, 16:37
wat waren de voorzorgen die jij nam als je ze instak/uitnam?

g_man
9 August 2006, 16:44
Mss idd ergens last gehad van statische electriciteit ? Heb je de ram's al getest op een andere PC?

reddragon
9 August 2006, 17:52
ik heb de pc naar de winkel gebracht. bedankt voor jullie hulp