Volledige versie bekijken : Geen of onvoldoende verbinding Telenet.



rrnico
9 August 2006, 10:28
Enkele weken geleden had een vriendin een defect moederbord in haar computer. Ik heb de PC van haar dochter geswitcht zodat ze zoder probleem verder kon internetten. Mb is hersteld nu en gisteren deed ik de omgekeerde switch. Alles werkt, uitgenomen aanmelden op het net. Er verschijnt een gele driehoek met de hierbovengenoemde melding. Van alles geprobeerd (zoals IP adres hernieuwen)......... no way, lukt niet:wall:. De hardware blijkt in orde (ethernet adapter). opnieuw geprobeerd met PC dochter = verbinding ok. Ligt dus niet aan de modem. Het moet aan de instellingen van de pc zijn, maar voor het defect mb was alles met internet in orde. Iemand een idee aan wat het kan liggen?

nielsvandesype
9 August 2006, 13:25
Meestal komt dit doordat de kabels niet goed vastzitten in de modem controleer dit eens. Anders moet je de modem eens resetten. Dat hangt af van modem tot modem. Je bent je instellingen niet kwijt. Schakel hem dan weer in. Soms kan het ook aan oververhitting liggen dus schakel de modem eens een 30 min uit.

rrnico
9 August 2006, 14:15
Nee is dat niet hoor. Zoals ik al zei heb ik een andere pc aangesloten en daar heb ik geen enkel probleem (tweemaal getest). De kabels en modem zijn dus ok.

Krikkie
9 August 2006, 14:30
En intern, je netwerkkaart van je pc, zit deze nog goed, geen slecht contactje??? (indien deze niet op het moederbord verwerkt zit)
Ik heb iets gelijkaardigs meegemaakt, geen internet verbinding kunnen krijgen en toch zat alles goed.
Bleek achteraf dat waarschijnlijk één der contacten tussen moederbord en netwerkkaart faalde, dit is opgelost geweest door de kaart een paar maal terug in en uit zijn slot te nemen zodat de contactpunten terug zuiver waren en volledig contact gaven.
Ik weet niet of het gaat helpen, je kan maar proberen...

Groetjes Krikkie

GuntherS
9 August 2006, 14:34
Ik ken het probleem en dat heeft wel als oplossing om uw modem uit te schakelen.
Je krijgt een bepaald aantal ipadressen van telenet afhankelijk van je abbonnement.
Wanneer je bij een computer zomaar de internet verbinding onderbreekt, heeft die computer nog steeds het ipadres.
Wanneer je dan van kabel verandert komen de ipadressen dus niet meer overeen.

Even je modem uittrekken en na zo een 10 seconden terug insteken en alles zou in orde moeten zijn. Werkt dat niet, moet je alle pc's ook eerst even uitschakelen terwijl je dat doet en erna terug aanduwen. Zo krijgt de pc een vers ipadres :)

rrnico
9 August 2006, 14:36
Als ik naar configaratiescherm, hardware-apparaten kijk dan zegt Windows dat het apparaat goed werkt (geeft dus geen fouten aan). Of is dit geen garantie dat de netwerkkaart, die inderdaad afzonderlijk op het MB zit) ok is?
Zou het iets te maken hebben met het IP-adres?

rrnico
9 August 2006, 14:41
DJ Inspiaration, wat bedoel je met even de modem uittrekken? Ik heb dus niet van kabel veranderd, maar gewoon een andere PC op dezelfde kabal aangesloten (internet=ok). De bewuste pc (= internet werkt niet) is dus een paar weken buiten strijd geweest door defect mobo. Vroeger geen enkel probleem met internet op deze pc..............

GuntherS
9 August 2006, 16:05
Ja, dat bedoelde ik ook.
Wij hebben hier ook meerdere computers thuis waaronder 2 laptops.

Wanneer laptop 1 verbinding heeft met een vaste internetkabel en ik die loskoppel om de andere laptop mee te verbinden heb ik hetzelfde probleem. Hoe dat precies kan enzo weet ik ook niet maar heb het wel vaak aan de hand gehad. Gewoon even de stekker van de modem uit het stopcontact trekken en na zo een 10 seconden terug inpluggen om de ipadressen te resetten. Nu zou je wel verbinding moeten krijgen als het goed is. Zo werkte het bij mij alleszins toch altijd.

Je kan ook het volgende eens proberen:
Klik start en neem uitvoeren. Typ cmd en druk enter.
Typ nu ipconfig /release en druk enter.
Typ daarna ipconfig /renew en druk enter.
Deze truk lukte niet altijd bij mij, maar je kan altijd proberen..

Probeer beiden dingen even als je wil en erna zoeken we verder moest het nog niet werken.

rrnico
10 August 2006, 00:57
Bedankt voor je advies. Kijk het is dus ene keer gelukt zoals je beschreven hebt. Stekker eruit en dan na ong. 10 seconden opnieuw erin. Bewuste computer opgestart en .... ja hoor verbinding! Maar ......... ik was de pc verder aan het "uitkuisen" en moest daarvoor naar een herstelpunt gaan weken terug. Resultaat : opnieuw het internetprobleem. Versta het ook niet.
Heb dan verschillende keren opnieuw geprobeerd met stekker eruit en erin.
Met o.a. ipconfig /renew (staat in het Telenet boekje beschreven). De ethernetkaart er een paar keer uitgehaald en opnieuw erin gestopt. Zonder resultaat.
Heb dan de andere pc opnieuw aangekoppeld. Ook hetzelfde probleem : geen verbinding. Opnieuw modem eruit en erin. Deze PC = ok.
Opnieuw de andere PC (dus die waarom het om te doen is) : weer geen verbinding.
Ben wel een beetje hopeloos aan het worden (heeft 4 uur geduurd).
Alle hulp en/of ideeën van harte welkom, waarvoor mijn dank.

PAUL
10 August 2006, 08:02
Eergisteren ook voorgehad "..geen of onvoldoende ..blabla bla..."
Leg eens uit: vaste verbinding met modem, desktop....?
" kabels niet of slecht aangesloten.." men oor ja!!
Elk jaar kom ik dat wel eens tegen, maar waarom?
Zal wel aan Telenet liggen zeker; een dag later (niks aan de pc of kabels of modem
gedaan) werkt alles weer als normaal.

Mvg,

Paul Siemons

PeterN
10 August 2006, 08:44
Wat telenet abonnement heb je? Staat er nog een switch/router tss de telenet modem en pc?
Herstart uw pc en ga naar start/uitvoeren typ daar in CMD. In het dosvenster typ IPCONFIG/ALL. Kopieer even die tekst en post die ook eens hier. Mss dat we dan er iets meer kunnen afleiden ;)

rrnico
10 August 2006, 10:27
PeterN het is een Express abonnementen er staat niets tussen de modem en PC. Zal eens die tekst posten na IPCONFIG /ALL. Denk dat het niet voor vandaag zal zijn want de PC staat niet bij mij en ik ben doodop van uren anchtelijk zoekwerk. Bedankt voor jullie medewefking. Wordt zeker vervolgd.
A propos, waarom werkt het wel op die ene PC (hoewel ik ook de modem even zonder stroom heb moeten zetten) en niet op die andere?

PeterN
10 August 2006, 11:57
A propos, waarom werkt het wel op die ene PC (hoewel ik ook de modem even zonder stroom heb moeten zetten) en niet op die andere?
Als we dat wisten zou u probleem zijn opgelost ;)
Aangezien de ene pc wel werkt, moet de andere ook direct werken. Is dus iets met de instelling van die pc daar de hardware wel korrect wordt gedetecteerd.
Ook met telenet mag het niks te maken hebben. Met het expressnet abonnement (kijk dit wel goed na in 'mijn telenet' dat je niet het oude mono abonnement hebt) krijg je max. 2 ip adressen.
Beetje uitleg:
Een ip adres krijg je van telenet. Telenet controleert daarvoor uw mac adress van uw netwerk hardware. Iedere netwerk (hardware) aansluiting heeft een uniek mac adres. Dus sluit je pc x aan, zal telenet dat mac adres herkennen en u IP adres x toekennen aan die pc. Sluit je daarna pc y aan, dus andere hardware en dus ook met een ander mac adres, zal telenet u IP adres Y geven, het tweede beschikbare ip adres van uw abonnement. Zou je nu nog een andere pc aansluiten met weer andere netwerk hardware en ander mac adres zal deze niet op telenet geraken. Je hebt immers al 2 ip's gekregen. Na een dik uur wordt deze cyclus weer herhaald en zal telenet weer mac adressen scannen en aan ip adressen koppelen.
Resultaat: Als je uw modem een dik uur zonder stroom zet , is alles gereset en heb je recht op 2 ip adressen. Dus vanaf dan kan je 2 verschillende netwerk hardwares aansluiten (ieder met zijn uniek mac adres). Beide zullen dan weer een ip krijgen.

Vandaar ook dat ik vraag om die config/all resultaat te posten. Je zal zien dat bij de vervang pc je een ander ip krijgt van telenet dan als je dit opvraagt bij de herstelde pc.
Als beide ip's zijn opgebruikt (zie uitleg hierboven) ga je geen ip krijgen van telenet en kies die pc zelf een ip adres, maar dat is niet in de range van telenet. Daaraan kan je dus zien als je wel degelijk een ip van telenet hebt gekregen.
Is dit het geval, dat je een geldig ip hebt van telenet, dan moeten we verder gaan zoeken in de settings van internet op uw pc, want dan is alles tot aan de pc inorde ;)

rrnico
11 August 2006, 17:18
Mag ik ook vragen waarom en waar naar toe deze post verplaatst werd?

PeterN
12 August 2006, 12:25
Ik weet niet meer als ik de post verplaatst heb, maar dit onderwerp hoort allesinds hier thuis fora hardware/netwerken en servers Je kan altijd het fora zien waar een post staat bovenaan of onderaan de pagina. Een Internetverbinding is ook een netwerk van clients en servers;) Problemen rond dit onderwerp komen in dit fora, samen met instellingen routers en modems.
Het fora software/internet is meer bedoeld voor software problemen/addons in en met browsers zelf, emailprogramma's, instant messengers etc

Maar als het niet goed staat, wordt het wel door een mod of admin verplaatst ;)

rrnico
12 August 2006, 13:54
Ok, bedankt voor de toelichting en de ondrsteuning. Heb weeral bijgeleerd. Ik kan maar tweede helft volgende week aan de "het probleem" verder werken. Wordt zonder twijfel vervolgd.