Volledige versie bekijken : surfen via schotel antenne



den beginner
10 August 2006, 23:00
Hey,

Ik ben van plan om een schotel antenne aan te schaffen voor op de camping. Nu heb je de mogelijkheid om via TV Vlaanderen een heleboel posten te kunnen pakken voor een redelijke prijs. Nu is mijn vraag of je ook zonder teveel moeite en liefst niet te duur :) ook via die schotel antennen kan surfen op het net. Ik weet het, het is weer veel gevraagd want volgens mij zal degrootte van de schotel meespelen en naar waar moet je de koppen richten enzo. Heeft er iemand ervaring mee.

groetjes,

Jelle
11 August 2006, 00:40
/me tikt het topic naar Randapparatuur. De lounge is voor offtopic gesprekken en dit gaat weldegelijk over ICT :)

Een hele tijd (lees: een jaar) geleden was hier al een topic over met heel wat nuttige info, zie hier (http://www.ivanhoejupiler.be/showthread.php?t=8291) ;)

Het is dus mogelijk, maar redelijk traag en superduur. Als je dan echt wilt surfen met je laptop kan je beter hopen dat de camping eens draadloos internet installeert of moet je je mobiel internet via 3G/UMTS aanschaffen, een dienst die alleen Proximus aanbiedt in Belgiƫ (zie hier (http://customer.proximus.be/nl/Promotions/PMT_MIE.html)). Heel goedkoop is dat ook niet, maar in vergelijking met via de schotel is het wel betaalbaar. Als het in het buitenland is, is het lastiger, maar waarschijnlijk ook wel mogelijk, dat moet je dan bij de GSM-providers daar bekijken.

Fakke_Berto
11 August 2006, 13:28
Ze zouden toch een hotspot mogen hebben op een camping, vind ik.

Nikolas
11 August 2006, 21:37
Even een kleine bemerking, die Vodafone werkt met een PCMCIA kaart, een slot dat je standaard alleen bij notebooks vind.
Als je een laptop hebt voor op de caming is dat geen probleem, het is wel het meest logische.

Heb je in je caravan/mobilhome/... een desktop pc, dan zul je nog een PCMCIA adapter moeten kopen, die je moet inpluggen in een leeg PCI slot van je moederbord,
wat het kostenplaatje wel optrekt met op zijn minst € 30 (volgens Tweakers Pricewatch).

Jelle
11 August 2006, 21:49
Een pc in een caravan ofzo? Lijkt me niet goed voor de zekering van de caravan, die springt dan zowat zeker (we hebben een mobilhome en die kan nog geen haardroger aan, een laptop gaat wel). Alleen een stacaravan heeft wat betere zekeringen :) (of je moet het uiteraard met een contactdoos rechtstreeks aansluiten op je stroomvoorziening voor je die inplugt in je caravan/...)

Mocht het toch een gewone pc zijn blijft 30€ weinig als je het kostenplaatje van 3G/UMTS kent (je mails even lezen gaat nog, maar bij lang surfen loop je snel tegen je limiet en kan je gaan bijbetalen bovenop het al dure startpakket). Het is dan ook vooral voor zakenmensen bedoeld die altijd onderweg zijn. Maar surfen via de satellietschotel blijft nog altijd een pak duurder :p

eventure
11 August 2006, 23:58
Wow is idd wel pokkeduur :d
En idd wij hebben ook een mobilhome en een haardroger is ook te zwaar...
Maar een gewone pc zou kunnen hoor, gewoon een zware omvormer kopen en klaar...

mvg
Robbe

Jelle
12 August 2006, 01:15
Wow is idd wel pokkeduur :d
En idd wij hebben ook een mobilhome en een haardroger is ook te zwaar...
Maar een gewone pc zou kunnen hoor, gewoon een zware omvormer kopen en klaar...

mvg
Robbe
Een zware omvormer is ook niet bepaald goedkoop :p

eventure
14 August 2006, 00:13
Dat is inderdaad waar jelle, maar als je een mobilhome kan kopen, is die omvormer echt de grote kost niet he!

Jelle
14 August 2006, 03:30
Dat is inderdaad waar jelle, maar als je een mobilhome kan kopen, is die omvormer echt de grote kost niet he!
Liever een laptop dan en dat zal den beginner ook wel hebben. Het lijkt me erg vreemd om een gewone pc mee op reis te nemen, bijna onmogelijk (of het moet een stacaravan zijn).

Nu wel terug ontopic, schotelantennes zijn geen omvormers :p

pitbull.spikey
18 August 2006, 20:12
Het is inderdaad mogelijk om online te geraken via schotel antenne
http://www.digitalerevolutie.tv/toontext.asp?id=5369