Volledige versie bekijken : Probleem met Xfx Geforce 6800 xt 512mb



dst
10 August 2006, 23:39
Ik heb gisteren een pc samengesteld en wanneer ik de drivers van de grafische kaart (Xfx Geforce 6800 Xt 512mb Ddr3 Pci-e 2x Dvi Pv-t42e-ydf3) installeer valt het scherm gewoon uit (zoals wanneer het geen signaal krijgt) Ik heb alle mogelijke drivers oude en nieuwe geinstalleerd en dit helpt nog niet... De rest van de hardware:

CPu = Amd athlon 64 X2 3800+
Mobo = Asus M2n-e
RAM = Twinmos 1gb Pc4200 Ddr2
HD = Western digital caviar Se Wd1600js 160Gb

Wat zou hier het probleem kunnen zijn?

Nikolas
11 August 2006, 09:19
Tijdens de installatie van drivers verliest je beeldscherm inderdaad (even) het beeld,
wacht gewoon een tijdje af.

vanic
11 August 2006, 09:27
ook de drivers van het mobo (chipset) geïnstalleerd?

dst
11 August 2006, 11:38
Het scherm wil gewoon niet meer op, ik heb dan de windows opgestart in safe mode en de drivers er terug af gegooid, dan werkt het scherm terug na de volgende reboot

Ik ga seves eens proberen het mobo te flashen mss dat dat helpt en anders eerst de drivers van de grafische kaart en dan die van het mobo

Nikolas
11 August 2006, 11:48
Als je niet weet waar je mee bezig bent, je BIOS niet flashen of hij kan er heel aan zijn...

Resetten kan, flashen zou ik niet doen! Bye bye garantie...

dst
11 August 2006, 12:25
Ja bij nader inzien best niet, ziet er veel te gevaarlijk uit... :eek: trouwens ik zie juist dat de laatste flash dezelfde is als degene dat nu op het mobo staat...

g_man
11 August 2006, 12:29
EERST de chipsetdriver van het mobo erop, dan pas de drivers van de grafische kaart installeren.

dst
11 August 2006, 14:42
Heb eens voor de lol een oudere monitor aangesloten en nu blijkt dat het met deze wel werkt... zal dan maar even deze gebruiken tot ik een TFT scherm koop. Nu blijkt er wel bij de andere monitor een pin weg (in de aansluiting) zou het hier aan kunnen liggen

Nikolas
11 August 2006, 15:49
Nee, dat is normaal, de negende pin op een VGA kabel ontbreekt...

dst
15 August 2006, 11:29
Is er echt geen oplossing voor dit probleem? Ik vind het raar dat een veel oudere monitor wel werkt en het rare is dan nog als de pc opgestart is en je trekt dan de monitor uit en je plugt dan de andere (die niet werkte) er in dan gaat hij wel tot je de pc herstart dan is het weer hetzelfde ook iets merkwaardig is dat hij nu zelfs even een blauw beeld geeft met een bios foutmelding en dan gewoon reboot...

Danny_506
15 August 2006, 11:43
Aan die bios melding kan je zien wat het probleem is,schrijf eens even deze melding op als het kan...

dst
17 August 2006, 14:40
Dat is het probleem juist die melding is een fractie van een seconde te zien voor hij zichzelf reboot...

g_man
17 August 2006, 14:51
Dat is het probleem juist die melding is een fractie van een seconde te zien voor hij zichzelf reboot...

Mss de "pauze" knop gebruiken ;) werkt ook tijdens de POST...