Volledige versie bekijken : microsoft wil niet Activeren *wie helpt*



teken
10 August 2006, 23:45
op een computer van een zaak, staat een Origenele Home_Versie.
Maar deze persoon heeft nu ook een laptop gekocht.

Hier is het probleem, ik zet deze Home_Versie op zijne laptop,
ik Activeer via Telf, en microsoft wilt deze niet Activeren wegens Al 1X Ingebruik.
wat nu .?

-Dit verplicht me, om er een Copy op tezetten.



-
Microsoft_helpdesk zegt,
Sorry maar uw OEM Versie mag u niet op 2 Computers zetten,
U moest maar een Retrail versie kopen.

ik antwoorde : Dit is pure afzetterij, wij kregen toch de toelating om onze Origenele versie op 2 Computer te zetten,

helpdesk : ja inderdaad, maar het moet een retrail versie zijn.
EN normal MOETEN ZE VerPLICHT dit mede te delen in de winkel als u
welke versie dan ook koop.

ik : nee dit deden ze niet, en ik dacht ook niet zover, want Toen, was er maar 1 Computer in de zaak.

Helpdesk : Ze zijn Verplicht om tevragen aan de klanten, is het voor 1 of 2 pc's is , En ze moeten er het vershil Bij vertellen wat Degelijk Nooit Gebeurt. maar binnen kort komt daar heel wat verandering in.

ik : naar blijk zijn sommige computer onshalant. tegen over de klanten.
achter dat ze maar verkopen, maar wij zitten dan met het probleem.

helpdesk : wel het is een heel bekend voorval, waar wij momenteel aan werken.
had u verder nog een vraag ?

ik : wel ja, het is spijtig wat nu ? copyke' opzetten lijkt me een besparing, lol

helpdesk : u kan altijd uw versie inruilen in de winkel voor een retrail,
en ze moeten het ruilen hoe dan ook.

ik : ja , maar voor de minste mezeerie zal ik dan nog een home versie kopen het lijkt mij het beste,



(- ik had beter gezegd , ik heb format gedaan,
maar ik weet ook uit bronnen, in een zaak ben je verplicht om een cd er van tehebben, tjah wa nu ?

kan ik de Regkey niet copieren ? en plakken in die laptop ?
hm -)

Jelle
11 August 2006, 00:16
Ze hebben gelijk en in winkels verkopen ze je vaak snel een goedkopere OEM versie. Een OEM versie is voor één pc (en daaronder verstaat men meerbepaald het moederbord). Het doorschuiven naar een andere pc enzo mag niet, daarvoor moet je een Retail hebben (die duurder is en dus minder aantrekkelijk in de winkel).

Je kan altijd in de winkel gaan klagen dus en met de Microsoft helpdesk "dreigen", dat ze tegen de Microsoft verkoopsvoorwaarden ingaan en zulke dingen verzwijgen. En je dus een omwisseling (tegen de meerkost van de Retail) eist ;)

teken
11 August 2006, 23:03
Ze hebben gelijk en in winkels verkopen ze je vaak snel een goedkopere OEM versie. Een OEM versie is voor één pc (en daaronder verstaat men meerbepaald het moederbord). Het doorschuiven naar een andere pc enzo mag niet, daarvoor moet je een Retail hebben (die duurder is en dus minder aantrekkelijk in de winkel).

Je kan altijd in de winkel gaan klagen dus en met de Microsoft helpdesk "dreigen", dat ze tegen de Microsoft verkoopsvoorwaarden ingaan en zulke dingen verzwijgen. En je dus een omwisseling (tegen de meerkost van de Retail) eist ;)
-en in winkels verkopen ze je vaak snel een goedkopere OEM versie
inderdaad zo ziet je maar nogmaals, Om hun kop boven water tehouden.
en goedkoop huh, 95€ ? bijna 4000fr

-Je kan altijd in de winkel gaan klagen dus en met de Microsoft helpdesk "dreigen
inderdaad dit kan, maar de beste manier is nogal tijd, laat die lagere klasse niveau liggen , en laten we ergens anders waar klant koning is.