Volledige versie bekijken : laptop scherm als 2e



pitbull.spikey
11 August 2006, 18:15
Zoals vele weten is het dus mogelijk om een externe monitor aan te sluiten op uw laptop.Door dan gebruik te maken van de FN toets kan je dus een andere monitor als 2e gebruiken.Mijn vraag is nu is het omgekeerde ook mogelijk dat ik mijn laptopscherm gebruik als 2e??

Jelle
12 August 2006, 12:28
Configuratiescherm -> Beeldschermen -> Instellingen
Stel de extra monitor dan in als primair en het laptop beeldscherm als secundair (via de knop Geavanceerd, dan bij mij onder de tab Weergaves (ATi-kaart), maar dit verschilt in de drivers regelmatig, dus je moet even zoeken) ;)

pitbull.spikey
12 August 2006, 15:04
Ja ok maar hoe moet je die dan hardwarematig aansluiten???

Nikolas
12 August 2006, 15:10
Welke grafische kaart heb je in je computer zitten? Als daar een S-Video op zit, kun je het met een S-Video kabel doen.

Jelle
12 August 2006, 15:22
Nu ben ik even verward, je kan twee dingen bedoelen:

Ofwel je laptop met daarop een externe monitor aangesloten. En vroeger was je laptopscerm dan primair en dat wil je nu omkeren. Ik dacht dat je dat bedoelde :)

Maar je bedoelt dus blijkbaar iets anders -denk ik toch-: een andere pc met een monitor en daarbij je laptopscherm gebruiken als extra beeldscherm. Dat is onmogelijk of je laptop moet een video-in hebben, wat me héél onwaarschijnlijk lijkt (alleen enkele superdeluxe modellen hebben dat).

pitbull.spikey
12 August 2006, 15:57
Kijk wat ik wil bereiken mijn pc monitor is langzaam aan het sterven aan uit aan uit licht donker licht donker je kent dat e.Dus ik dacht aangezien ik twee laptops heb mischien kan ik 1 daarvan wel gebruiken om het scherm als monitor gebruiken.Aangezien dat het nog altijd een hele klus is om een lcd aan een vga te hangen zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/799377/9 dacht ik dus om het omgekeerde te doen van een laptop met een crt monitor als 2de scherm .Mijn gewone pc en het laptopscherm als primair scherm gebruiken dus het laptopscherm gebruiken als monitor

Jelle
12 August 2006, 16:26
Kijk wat ik wil bereiken mijn pc monitor is langzaam aan het sterven aan uit aan uit licht donker licht donker je kent dat e.Dus ik dacht aangezien ik twee laptops heb mischien kan ik 1 daarvan wel gebruiken om het scherm als monitor gebruiken.Aangezien dat het nog altijd een hele klus is om een lcd aan een vga te hangen zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/799377/9 dacht ik dus om het omgekeerde te doen van een laptop met een crt monitor als 2de scherm .Mijn gewone pc en het laptopscherm als primair scherm gebruiken dus het laptopscherm gebruiken als monitor
Ik kan volgen tot de voorlaatste zin, de laatste moet je echt beter uitleggen :p
Sorry, maar ik begrijp het dus echt niet :)

Je hebt dus een laptop (met uiteraard een laptopscherm) en aan de VGA-poort van die laptop hang je een tweede beeldscherm, namelijk een CRT monitor.

Dat begrijp ik, maar niet hoe je die pc daarbij dan ziet. Hoe ga je immers dat beeld van je pc doorsturen naar je laptopscherm (zonder zoals in dat bericht op GoT staat dus met draden maken enzo)? Je laptop heeft toch geen poort om dat beeld binnen te halen (zoals ik al zei hebben er amper laptops een video-in)?

pitbull.spikey
12 August 2006, 23:56
Euum je hebt idd wel gevolgd wat ik bedoelde maar tis zoals je zegt dan zonder een video in is het nie mogelijk toch bedankt voor de moeite en je tijd