Volledige versie bekijken : booten versnellen



fieldoxide
11 August 2006, 23:28
Hallo,
ik heb onlangs een nieuwe pc gekocht ,gebruik een p965 neo moederbord van msi,nu heb ik onlangs een upgrade van mijn bios gedaan maar nu duurt het veel langer eer mijn pc opgestart geraakt,eerst krijg ik het opstartscherm van msi ,daarna begint hij te booten maar blijkbaar doet hij ergens nog enkele extra checks (??),er is zo een streepje dat 360 graden ronddraait ,in het begin deed hij dat niet en ging veel sneller naar het opstartscherm van windows xp,weet iemand van jullie welke optie in het bios scherm ik misschien moet uitschakelen zodat hij deze extra checks niet uitvoert?

eventure
11 August 2006, 23:57
je kan voor hem iets sneller te laten booten, optimized defaults kiezen, en je harde schijf als eerste bootdevice zetten en de andere uitschakelen, daar kijkt hij dan niet meer naar....

mvg
RObbe

fieldoxide
12 August 2006, 00:13
Bij verdere controle krijg ik in mijn biosscherm: verifying dmi pool data met daarna de vermelding no boot filename received,deze controle deed hij ervoor niet.Hij geraakt wel door deze procedure maar duurt vrij lang.

fieldoxide
12 August 2006, 00:20
Bij verdere controle krijg ik in mijn biosscherm: verifying dmi pool data met daarna de vermelding no boot filename received,deze controle deed hij ervoor niet.Hij geraakt wel door deze procedure maar duurt vrij lang.
BLijkbaar start er op het biosscherm een controle op van de gigabit boot agent,iemand enig idee hoe ik deze kan uitschakelen?

fieldoxide
12 August 2006, 00:42
Probleem is opgelost,bij het booten ging hij eerst naar het netwerk kijken,
vandaar het lange wachten en de foutmelding,heb nu de instelling genomen booten zoals in bios vermeld staat en start weer perfect op.Hier mag een slotje op.