Volledige versie bekijken : printer probleem canon i455



sharpei
12 August 2006, 15:56
Ik heb een nieuw zwart inktpatroon ingezet ( zeker de juiste ) maar hij print de zwarte kleur niet !!!! Maar hij geeft wel aan dat het inktpatroon vol is.
Ik heb ook al eens gereinigd maar heeft niet geholpen.
Bij de uitlijning printkop Kleur is goed maar zwart print hij dan wel,het is vaag maar daar print hij wel
Als ik een tekst in kleur uitprint ( bijv. Blauw ) dan print hij het wel uit. Maar doe ik dezelfde tekst met zwart dan print hij niks.

Weet iemand waar dit aan ligt ?

Groetjes

Jelle
13 August 2006, 00:15
Hmm, er is dus waarschijnlijk iets mis met dat inktpatroon. Kijk eens naar de vervaldatum ervan (die lijkt stom, maar is vrij belangrijk, het connectiestripje oxideert dan immers). Ook als hij niet vervallen is: maak het connectiestripje schoon (dat is dus het koperen stukje achteraan, NIET waar de inkt uitkomt onderaan, al mag je dat onderste ook altijd even afkuisen). Een tip om die connectiestrip schoon te maken is een gewone witte gom (wat harder gommen mag en kan zeker geen kwaad).

Als het kan: test het met een andere zwarte inktpatroon, maar dat zal hoogstwaarschijnlijk moeilijker zijn.

sharpei
13 August 2006, 01:08
Hmm, er is dus waarschijnlijk iets mis met dat inktpatroon. Kijk eens naar de vervaldatum ervan (die lijkt stom, maar is vrij belangrijk, het connectiestripje oxideert dan immers). Ook als hij niet vervallen is: maak het connectiestripje schoon (dat is dus het koperen stukje achteraan, NIET waar de inkt uitkomt onderaan, al mag je dat onderste ook altijd even afkuisen). Een tip om die connectiestrip schoon te maken is een gewone witte gom (wat harder gommen mag en kan zeker geen kwaad).

Als het kan: test het met een andere zwarte inktpatroon, maar dat zal hoogstwaarschijnlijk moeilijker zijn.
Wel,ik heb vandaag (zaterdag) het inktpatroon pas gehaald,dus ik denk dat het daar niet aan ligt. Ik heb ook een ander (nieuw) inkpatroon gebruikt en steeds hetzelfde.
Wat me opvalt is dat de printer wanneer de tekst zwart is helemaal niet reageert,normaal hoor je toch dat de hij beweegt, bij de kleuren doet hij dat wel.
Wat ook nog is dat het zwarte inktpatroon niet stevig op zijn plaats zit zoals het kleurenpatroon. Mocht je nog tips hebben dan hoor ik het graag en alvast bedankt voor de reactie !!!:good:

Jelle
13 August 2006, 02:31
Dat ligt dus eerder aan de printer dan als dat los zit. Probeer dan wat "verschillende posities" uit met het inktpatroon in de houder -als dat mogelijk is-. Had je het probleem dan ook niet (af en toe) met het vorige inktpatroon?

Is de printer nog binnen de garantieperiode? Dan zou ik gewoon de fabrikant contacteren ervoor.

fryum
13 August 2006, 08:14
Neem contact op met de Canon helpdesk.
Ik heb daar heel goeie ervaring mee en zou verbaasd zijn,
mochten ze ook jou niet van jou probleem verlossen.