Volledige versie bekijken : Vista



Geraar
12 August 2006, 19:32
Wanneer komt vista nu eigenlijk op de markt?
En zullen er terug verschillende versies zijn zoals bij xp ( XP PRO en XP Home )?
Zullen alle drivers en programma's die nu werken op xp ook nog werken op vista?

En om vista te kunnen gebruiken zal je moeten activeren via internet? Of zal het terug weer met een simpele CD-Key zijn zoals je xp pro had? Ik vraag dit omdat op de pc waarop ik vista zou zetten niet over internet beschikt.

Jelle
13 August 2006, 00:03
Begin 2007 (officieel momenteel in de eerste maanden ervan, maar dat zou enkele maanden later kunnen worden volgens geruchten)
Nee, er zijn meer versies, meerbepaald 6. Hier (http://tweakers.net/nieuws/41342/) vind je een overzicht van alle versies.
Veel van de programma's zullen werken, maar niet alle. Drivers zullen Vista compatibel moeten zijn en zullen dus anders zijn (nieuwe drivers). Er zijn verschillende lijsten te vinden met software die met de laatste Vista uitgave (Beta 2) werken en welke niet, maar dat kan dus nog veranderen met de definitieve Windows Vista release.
De kopieerbeveiliging wordt opgetrokken en dus zal je moeten activeren via het internet, maar als dat niet mogelijk is kan dat uiteraard ook telefonisch. Er is ook een nieuw systeem (http://tweakers.net/nieuws/43289/) dat het aantal keren telt dat een licentiekey gebruikt wordt (voor de bedrijfsedities). Ook zal WGA (Windows Genuine Advantage) hoogstwaarschijnlijk weer van de partij zijn om je licentie te verifiëren voor je updates en dergelijke kan downloaden.

Geraar
13 August 2006, 15:19
Ik gebruik nu Windows xp pro en als ik het zo bekijk zou ik dan best windows vista ultimate aanschaffen? Komt wat overeen met xp pro? ( in vergelijking van home ten opzichte van pro ). Het is professioneelder.

En wat die drivers betreft. Als je nu een driver van bv videokaart hebt en stel nu dat voor die videokaart nog geen vista driver bestaat wat dan?

vanic
13 August 2006, 16:01
En wat die drivers betreft. Als je nu een driver van bv videokaart hebt en stel nu dat voor die videokaart nog geen vista driver bestaat wat dan?

wat denk je zelf...?

maar denk niet dat dit een probleem zal zijn voor graka's ... de drivers voor Vista beta zijn en nu al... bij de "grote spelers" op dit gebied... ( Matrox heeft ze blijkbaar nog niet)

voor mijn printer van Canon ( pixma mp 130) waren deze ...de laatste keer dat ik Vista opstartte er niet... dus niet printen...