Volledige versie bekijken : niet openen zelfgebrande DVD



dukeofede
13 August 2006, 21:53
in mijn toren heb ik een DVD brander-lezer (plextor) en een DVD lezer (LG). Een zelfgebrande DVD kan ik in de LG DVD lezer niet openen, in de PLEXTOR DVD brander-lezer kan ik hem wel openen. Als ik de zelfgebrande DVD, met cloneDVD wil bekijken, krijg ik het volgende bericht: F:/VIDEO_TS/VIDEO_TS.IFO niet lezen. Met cloneDVD en in mijn PLETOR lukt het wel.
Een andere vaststelling: in windows verkenner wordt de zelfgebrande DVD in de LG lezer niet herkend, in de PLEXTOR brander-lezer wel.
Weet iemand hier raad mee of een oplossing voor?

vanic
14 August 2006, 10:47
is de dvd afgesloten?

Krikkie
14 August 2006, 11:12
Inderdaad, zoals Vanic zei, cd's/dvd's die gebrand zijn maar niet afgesloten worden niet gelezen in cd/dvd-lezers, wel in de schrijvers...
Ben je niet zeker steek een beschreven dvd in je schrijver en laat hem met je branderprogramma afsluiten, probeer dan opnieuw de dvd te lezen met je LG.

Groetjes Krikkie

dukeofede
16 August 2006, 20:21
bedankt voor uw reactie. de DVD is afgesloten. na enig zoekwerk over de eigenschappen van de LG lezer ben ik te weten gekomen dat deze geen DVD+R kan lezen. het probleem lag dus hieraan. ik had namelijk gebrand op een DVD+R schijf.

dukeofede
16 August 2006, 20:23
is de dvd afgesloten?

(y) bedankt voor uw reactie. de DVD is afgesloten. na enig zoekwerk over de eigenschappen van de LG lezer ben ik te weten gekomen dat deze geen DVD+R kan lezen. het probleem lag dus hieraan. ik had namelijk gebrand op een DVD+R schijf.
:good:(y)

dukeofede
16 August 2006, 20:25
Inderdaad, zoals Vanic zei, cd's/dvd's die gebrand zijn maar niet afgesloten worden niet gelezen in cd/dvd-lezers, wel in de schrijvers...
Ben je niet zeker steek een beschreven dvd in je schrijver en laat hem met je branderprogramma afsluiten, probeer dan opnieuw de dvd te lezen met je LG.

Groetjes Krikkie

:good: bedankt voor uw reactie. de DVD is afgesloten. na enig zoekwerk over de eigenschappen van de LG lezer ben ik te weten gekomen dat deze geen DVD+R kan lezen. het probleem lag dus hieraan. ik had namelijk gebrand op een DVD+R schijf.
:good: