Volledige versie bekijken : geraak er niet meer aan?



veronique
14 August 2006, 14:48
Hallo,hier weer een probleem
Ik heb mijn uitreksels van de bank via nero gebrand op een cd (als data cd).De cd was nog niet vol dus brand ik er terug bij .
Toen kwam er een tekst in het engels ( wat er juist stond weet ik niet meer:damn: )ik duw ok (stomme fout van mij natuurlijk) .Wat is nu het probleem de laatste uitreksels krijg ik open maar de vorige uitreksels zijn verdwenen, ze staan nog op de cd maar ik kan er niet meer aan.
Hoe kan ik dat oplossen?:eek:

barbapapa5800
14 August 2006, 16:40
met het programma isobuster geraak je er wel weer aan.
het het ook ooit eens voorgehad met foto's van een overleden neef.
erg belangrijk dus, zeker voor de ouders...

back on topic


isobuster doet het truukje voor je.

de files staat er gewoon op het is alleen de TOC (table of contence) die onvolledig is :-)

veronique
14 August 2006, 17:12
ik ga het zeker proberen ik laat iets weten.
alvast bedankt

veronique
14 August 2006, 17:19
Welke bestands file's moet ik aanvinken in dat programmatje?

barbapapa5800
14 August 2006, 18:34
dit is een screenshot die ik heb gevonden via google:

http://8.10.179.164/screenfiles/isobuster.gif


links in beeld zie je staan sessie 1.
jij zal meerdere sessies hebben, waarschijnlijk 2.
dus een van die 2 (waarschijnlijk sessie 1) zal je verloren bestanden bevatten ;)

zomaar
15 August 2006, 03:30
Dat is voor zover ik weet heel normaal. Multisessies branden maakt dat je enkel maar de laatste sessie kunt zien. Multisessie beeindigen of cd afsluiten et voila.
grtjes.

minoe
18 August 2006, 14:29
Dat is voor zover ik weet heel normaal. Multisessies branden maakt dat je enkel maar de laatste sessie kunt zien. Multisessie beeindigen of cd afsluiten et voila.
grtjes.
Hoe schakel je multisessie uit

barbapapa5800
18 August 2006, 14:42
Dat is voor zover ik weet heel normaal. Multisessies branden maakt dat je enkel maar de laatste sessie kunt zien. Multisessie beeindigen of cd afsluiten et voila.
grtjes.

dat is dus niet waar, waarom zou je die functie dan gebruiken?
met een multisessie kan je wel aan de eerste sessie aan.

veronique
18 August 2006, 14:59
ik heb het programmake gebruikt en ik moest bestanden aanvinken ik heb ze allemaal gedaan en ik heb mijn uitreksels allemaal terug.
Maar als je iets brand op datacd en je zet er iets bij dan is dat niet normaal dat je niet meer aan die vorige bestanden geraakt?

barbapapa5800
18 August 2006, 15:06
Een multisessie-schijfje maken

Start Nero, klik CD-ROM [ISO] en maak je keuze. Als je voldoende bestanden hebt of de cd direct af wilt sluiten dan kies je Geen multisessie. Wil je later informatie toevoegen, dan kies je voor Beginnen met multisessie-schijf. Klik op Nieuw.

Links verschijnt een leeg venster en rechts krijg je een venster te zien met daarin de bestanden die op de harde schijf staan. Blader (in het rechtse venster dus) naar de gewenste bestanden en sleep ze, met de linkse muistoets ingedrukt, naar het linkse venster, het geeft niet naar welke van de twee. Let op de maatbalk onderin, die geeft aan hoeveel ruimte er nog beschikbaar is op de te maken cd. Klaar met slepen? Dan kies je Bestand, CD schrijven (je kunt ook op het pictogram in de werkbalk klikken) waarna het dialoogvenster CD schrijven in beeld komt.

Hierin kun je desgewenst nog een aantal gegevens invullen zoals de naam voor de cd en wanneer die gemaakt is en dergelijke. Onder het tabblad Branden controleer je nog even of er een vinkje voor de optie CD sluiten is geplaatst, tenminste als je voor Geen multisessie cd hebt gekozen, wil je dat wel dan laat je het vinkje weg. Nu nog een klik op de knop Schrijven en het brandproces wordt gestart.

Als je voor een multisessie gekozen hebt bestaat de kans dat sommige cd spelers de cd niet kunnen lezen. Dat kan weer wel als de cd later wordt afgesloten. Cd schrijvers en de meeste nieuwere typen spelers hebben hier geen problemen mee.

Een sessie toevoegen (dat kan natuurlijk alleen als je daar vooraf voor gekozen had en de cd niet werd afgesloten) gaat zo: stop je eerder beschreven cd in de schrijver en kies voor CD-ROM [ISO] Selecteer Doorgaan met multisessie-schijf. Klik Nieuw. Nero zal na enige tijd de inhoud van de eerdere sessie(s) in het linkse venster weergeven.

Let op! Als de inhoud van een voorgaande sessie niet in het linkse venster verschijnt heb je ergens iets verkeerd gedaan. Als je desondanks een sessie toe gaat voegen zal de oude informatie verloren gaan!

Nu kun je de nieuwe gegevens toevoegen, net als daarnet door ze naar het linkse venster te slepen, klik op Schrijven en de nieuwe bestanden worden aan de oude toegevoegd. Je kunt net zoveel sessies toevoegen als je wilt of tot de beschikbare ruimte is opgebruikt.

Tip: Bij het gebruik van meerdere sessies kan het voorkomen dat het cd venster al vol staat met bestanden en mappen en dat geeft bij het slepen vaak problemen. Nieuwe bestanden kunnen makkelijk in een van de bestaande mappen terechtkomen, hetgeen je waarschijnlijk niet wilt. Om dit te voorkomen sleep je de nieuwe bestanden precies boven het woord Nieuw, dan komen ze netjes op een vrije plaats in de lijst.

Je kunt voor een multisessie-schijf een herschrijfbare cd gebruiken, maar daar gaat iets minder aan gegevens op en vaak zal je niet op volle snelheid kunnen branden, er zijn cd’s beschikbaar van 2 tot 10 speed.

bron (http://www.kridisi.be/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=98&mode=thread&order=0&thold=0)

dus kan je perfect een multisessie maken zonder verlies van je vorige data ;)

veronique
21 August 2006, 22:02
ok barbapapa5800 ik heb alles eens goed gelezen vroeger hadden we daar geen probleem mee , maar nu met die nero 7 is het wel een probleem beginnen te worden.
Ik weet niet juist wat ik dan fout doe maar ik zal er wel achter komen.Ik wil je alvast heel fel bedanken voor het probleem op te lossen:good: :bow:

vriendelijke groeten veronique:)


deze mag gesloten worden.