Volledige versie bekijken : non-stop schijfcontrole



mXX
14 August 2006, 15:15
hey,

Als ik pc opstart word begint ineens schijfcontrole, als schijfcontrole klaar is start pc terug op
en begint schijf controle nog is ik kan dat annuleren en als ik probeer te defragmenteren staat er:
schijfdefragmentatie heeft vastgesteld dat het uitvoeren van Chkdsk is gepland op het volume c
voer chkdsk /f uit.
Dus ik type in uitvoeren chkdsk /f uit en dan staat er:
het type bestand is NTFS.
kan actieve station niet vergrendelen.
kan chkdsk niet uitvoeren omdat het volume door een ander proces wordt gebruikt.
wilt u dat dit volume wordt gecontroleerd zodra de computer de volgende keer wordt opgestart?
was nooit zo pc startte direct op en ging direct naar de bureaublad nu blijft die maar schijfcontrole
en trg opstartten weet iemand wat ik moet doen ?

Krikkie
14 August 2006, 15:42
Probeer dit eens, bij mij heeft het gewerkt

Steeds schijfcontrole na opstarten
Geplande taak of conflict?




Als uw harde schijf niet beschadigd is, en daar gaan we even vanuit, leest Windows ergens de opdracht om uw partitie te controleren na het opstarten. U kunt even nagaan of er een geplande taak in de agenda staat, door via Start naar Programma's te gaan, via Bureau-accessoires en Systeemwerkset naar Geplande taken. Als u daar Chkdsk of Autochk aantreft, verwijder 'm dan. Klik er met de rechtermuisknop op en kies in het menuutje dat verschijnt voor Verwijderen.

Geen succes? Dan kunt u een registerwaarde controleren en zonodig aanpassen. Maak wel eerst een back-up van het register voordat u veranderingen aanbrengt, want een misstap kan het besturingssysteem ontregelen. Ga via Start naar Uitvoeren, typ 'regedit' en klik op OK. Zoek de volgende sleutel op: 'HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Contr ol\Session Manager'. Bij BootExecute, in het rechter venster, controleert u of bij Waardegegevens 'autocheck autochk *' (zonder de aanhalingstekens) staat.
Een andere sleutel die u kunt controleren: 'HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon'. Als u Winlogon selecteert en in de lijst in het rechter venster SFCScan aantreft, ga dan even na of deze op '0' is ingesteld.
Een optie die voor sommige gebruikers uitkomst biedt, is Windows de expliciete opdracht geven een schijfcontrole uit te voeren bij de eerstvolgde herstart. Daarna zou Windows weer gewoon moeten opstarten. U kunt ook de D-partitie uitsluiten van schijfcontrole. Ga naar Uitvoeren en typ 'cmd'. In het commandovenster typt u 'chkntfs /x d:'. 'chkntfs /D'.
Volgens Microsoft kan het euvel ook de kop opsteken als u een upgrade heeft uitgevoerd naar Windows XP Home of Professional, u een scanner van Hewlett Packard in gebruik heeft en het stuurprogramma nog niet heeft vervangen door de XP-versie. In dat laatste, minder waarschijnlijke, geval zou u de scanner moeten loskoppelen of de drivers updaten.



Groetjes Krikkie

mXX
14 August 2006, 16:52
zal het proberen

g_man
14 August 2006, 17:26
Microsoft onderkent het probleem dat u beschrijft op computers met Windows XP, zo valt op te maken uit een bericht op haar website. Maar het bedrijf heeft er geen oplossing bij geplaatst, omdat ze die nog niet zegt te hebben.

Het probleem met het uitvoeren van de schijfcontrole wordt in een aantal gevallen zeer waarschijnlijk veroorzaakt door een recente update van de firewallsoftware Zonealarm. Een conflict met de schijfcontrole van Windows zorgt ervoor dat het besturingssysteem de checkdisk-opdracht niet kan uitvoeren, waarna Windows bij elke herstart van uw pc een nieuwe poging onderneemt. Deïnstallatie van Zonealarm en eventueel de wat oudere versie 4.5 installeren kan soelaas bieden, maar een garantie is er niet.

Mocht Zonealarm in uw geval de boosdoener zijn, dan kunt u ook een alternatieve optie proberen. In plaats van de software te deïnstalleren, kunt u eens proberen of het uitschakelen van de Zonealarm-service 'vsdatant' uitkomst biedt. Zorg er dan in de eerste plaats voor dat de firewall niet wordt geladen als uw pc opstart, via het Preferences-tabblad van het Zonealarm Control Center (rechtsklikken op het icoontje in het systeemvak).

Vervolgens gaat u naar apparaatbeheer (rechtsklikken op Deze Computer en dan bij Systeemeigenschappen naar het tabblad Hardware). In het apparaatbeheer-menu vinkt u bij Beeld de optie 'Verborgen apparaten weergeven' aan. Daarna vindt u in de lijst bij 'Stuurprogramma's die niet Plug- en Play-compatibel zijn' de service 'vsdatant'. Klik er met de rechtermuisknop op en kies voor Uitschakelen. Herstart uw pc en laat de schijfcontrole z'n werk doen. Daarna schakelt u de vsdatant-service weer in en laat u Zonealarm weer laden bij het opstarten.

U kunt ook proberen de automatische opstartcontrole voor de c-schijf uit te schakelen. Ga daartoe via Start naar Uitvoeren, typ 'cmd' en klik op OK. In het prompvenster tikt u: 'chkntfs /x c:' (zonder aanhalingstekens), gevolgd door enter. Daarna kunt u uw computer herstarten.

Bron : ZDnet.nl</P< p>

mXX
15 August 2006, 15:22
Probeer dit eens, bij mij heeft het gewerkt

Steeds schijfcontrole na opstarten
Geplande taak of conflict?




Als uw harde schijf niet beschadigd is, en daar gaan we even vanuit, leest Windows ergens de opdracht om uw partitie te controleren na het opstarten. U kunt even nagaan of er een geplande taak in de agenda staat, door via Start naar Programma's te gaan, via Bureau-accessoires en Systeemwerkset naar Geplande taken. Als u daar Chkdsk of Autochk aantreft, verwijder 'm dan. Klik er met de rechtermuisknop op en kies in het menuutje dat verschijnt voor Verwijderen.

Geen succes? Dan kunt u een registerwaarde controleren en zonodig aanpassen. Maak wel eerst een back-up van het register voordat u veranderingen aanbrengt, want een misstap kan het besturingssysteem ontregelen. Ga via Start naar Uitvoeren, typ 'regedit' en klik op OK. Zoek de volgende sleutel op: 'HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Contr ol\Session Manager'. Bij BootExecute, in het rechter venster, controleert u of bij Waardegegevens 'autocheck autochk *' (zonder de aanhalingstekens) staat.
Een andere sleutel die u kunt controleren: 'HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon'. Als u Winlogon selecteert en in de lijst in het rechter venster SFCScan aantreft, ga dan even na of deze op '0' is ingesteld.
Een optie die voor sommige gebruikers uitkomst biedt, is Windows de expliciete opdracht geven een schijfcontrole uit te voeren bij de eerstvolgde herstart. Daarna zou Windows weer gewoon moeten opstarten. U kunt ook de D-partitie uitsluiten van schijfcontrole. Ga naar Uitvoeren en typ 'cmd'. In het commandovenster typt u 'chkntfs /x d:'. 'chkntfs /D'.
Volgens Microsoft kan het euvel ook de kop opsteken als u een upgrade heeft uitgevoerd naar Windows XP Home of Professional, u een scanner van Hewlett Packard in gebruik heeft en het stuurprogramma nog niet heeft vervangen door de XP-versie. In dat laatste, minder waarschijnlijke, geval zou u de scanner moeten loskoppelen of de drivers updaten.



Groetjes Krikkie

hey,

1.'HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Con trol\Session Manager. Bij BootExecute, in het rechter venster, controleert u of bij Waardegegevens 'autocheck autochk *' staat.
1.1 Antwoord: autocheck autochk * staat er
2.'HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon'.
Als u Winlogon selecteert en in de lijst in het rechter venster SFCScan aantreft,
ga dan even na of deze op '0' is ingesteld.
2.1 Antwoord SFCscan staat er niet maar er staat wel:
SFCdisable en die staat op 0x00000000 (0)
sfcquota en die staat op 0xffffffff (4294967295)

mXX
15 August 2006, 15:33
Microsoft onderkent het probleem dat u beschrijft op computers met Windows XP, zo valt op te maken uit een bericht op haar website. Maar het bedrijf heeft er geen oplossing bij geplaatst, omdat ze die nog niet zegt te hebben.

Het probleem met het uitvoeren van de schijfcontrole wordt in een aantal gevallen zeer waarschijnlijk veroorzaakt door een recente update van de firewallsoftware Zonealarm. Een conflict met de schijfcontrole van Windows zorgt ervoor dat het besturingssysteem de checkdisk-opdracht niet kan uitvoeren, waarna Windows bij elke herstart van uw pc een nieuwe poging onderneemt. Deïnstallatie van Zonealarm en eventueel de wat oudere versie 4.5 installeren kan soelaas bieden, maar een garantie is er niet.

Mocht Zonealarm in uw geval de boosdoener zijn, dan kunt u ook een alternatieve optie proberen. In plaats van de software te deïnstalleren, kunt u eens proberen of het uitschakelen van de Zonealarm-service 'vsdatant' uitkomst biedt. Zorg er dan in de eerste plaats voor dat de firewall niet wordt geladen als uw pc opstart, via het Preferences-tabblad van het Zonealarm Control Center (rechtsklikken op het icoontje in het systeemvak).

Vervolgens gaat u naar apparaatbeheer (rechtsklikken op Deze Computer en dan bij Systeemeigenschappen naar het tabblad Hardware). In het apparaatbeheer-menu vinkt u bij Beeld de optie 'Verborgen apparaten weergeven' aan. Daarna vindt u in de lijst bij 'Stuurprogramma's die niet Plug- en Play-compatibel zijn' de service 'vsdatant'. Klik er met de rechtermuisknop op en kies voor Uitschakelen. Herstart uw pc en laat de schijfcontrole z'n werk doen. Daarna schakelt u de vsdatant-service weer in en laat u Zonealarm weer laden bij het opstarten.

U kunt ook proberen de automatische opstartcontrole voor de c-schijf uit te schakelen. Ga daartoe via Start naar Uitvoeren, typ 'cmd' en klik op OK. In het prompvenster tikt u: 'chkntfs /x c:' (zonder aanhalingstekens), gevolgd door enter. Daarna kunt u uw computer herstarten.

Bron : ZDnet.nl</P< p>


ik heb geen zone alarm, ik gebruik panda titanium 2006 maar ik zal dit wel proberen :

U kunt ook proberen de automatische opstartcontrole voor de c-schijf uit te schakelen. Ga daartoe via Start naar Uitvoeren, typ 'cmd' en klik op OK. In het prompvenster tikt u: 'chkntfs /x c:' (zonder aanhalingstekens), gevolgd door enter. Daarna kunt u uw computer herstarten.

Krikkie
15 August 2006, 18:48
hey,

1.'HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Con trol\Session Manager. Bij BootExecute, in het rechter venster, controleert u of bij Waardegegevens 'autocheck autochk *' staat.
1.1 Antwoord: autocheck autochk * staat er
2.'HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon'.
Als u Winlogon selecteert en in de lijst in het rechter venster SFCScan aantreft,
ga dan even na of deze op '0' is ingesteld.
2.1 Antwoord SFCscan staat er niet maar er staat wel:
SFCdisable en die staat op 0x00000000 (0)
sfcquota en die staat op 0xffffffff (4294967295)

Bij 1 staat er bij mij geen waarde ingegeven, gewoon blanco (verander deze waarde misschien even).
Voor vraag 2, dit is hetzelfde bij mij.

Groetjes Krikkie

P.s.: Als je in je register begind te veranderen, maak dan eerst even een bacupje van je register.

mXX
17 August 2006, 18:07
Bij 1 staat er bij mij geen waarde ingegeven, gewoon blanco (verander deze waarde misschien even).
Voor vraag 2, dit is hetzelfde bij mij.

Groetjes Krikkie

P.s.: Als je in je register begind te veranderen, maak dan eerst even een bacupje van je register.


kk nu komt er geen schijfcontrole meer als ik pc opstart maar schijfdefragmentatie werkt nog steeds niet nog steeds die error van begin.

Krikkie
17 August 2006, 18:50
Welke error krijg je???
Zie hier (http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb%3Bnl%3B286263) eens tussen.

Groetjes Krikkie

mXX
17 August 2006, 19:27
staat er zo te zien niet bij :s .
de error die ik krijg is:

schijfdefragmentatie heeft vastgesteld dat het uitvoeren van Chkdsk is gepland op het volume c
voer chkdsk /f uit.

Krikkie
17 August 2006, 20:04
Voer dan nog eens een schijfcontrole uit, je weet nu hoe je hem kan afzetten, misschien kan je daarna defragmenteren.
Bij mij is de herhaalde schijfcontrole niet meer teruggekomen.

Groetjes Krikkie

mXX
17 August 2006, 20:49
heb ik geprobeerd maar zonder succes

Krikkie
18 August 2006, 12:11
Welke schijfcontrole heb je gedaan???(zie uitleg hieronder)
Probeer de andere eens.
Ergens in je register blijft er nog een sleutel verkeerd ingesteld staan.

Ik heb ook dit nog gevonden

Meer over Schijfcontrole
Fouten op harde schijven of bestandssystemen kunnen veel problemen met zich meebrengen. Denk maar eens aan het niet meer kunnen openen van bestanden of het gevreesde Blauwe Scherm / Blue Screen of Death (http://www.planet.nl/planet/show/id=74274/contentid=502942/sc=0763d4). Windows XP kan deze fouten veelal automatisch herstellen met behulp van Schijfcontrole. Windows XP kent twee versies van chkdsk.exe: een grafische versie en een versie die gebruik maakt van opdrachtregels.
De grafische versie kent slechts een aantal basishandelingen. En is te bereiken via Deze Computer, klik daar bijvoorbeeld op de c-schijf. Kies Eigenschappen en vervolgens het Tabblad Extra. Druk op de knop Nu controleren.
De versie die gebruik maakt van opdrachtregels is veel uitgebreider. Deze is te bereiken via Start, Uitvoeren, typ in cmd en druk op Enter.



Groetjes Krikkie

Krikkie
18 August 2006, 12:41
Nog een sit gevonden over het onderwerp
http://www.planet.nl/planet/show/id=74274/contentid=671133/sc=48d6f7#anchor2056110

Hierin staat:
- Klik op Start, Uitvoeren en typ daar regedit en druk op Enter
- Ga naar de volgende entry: HKEY_LOCAL_MACHINE \ System \ CurrentControlSet \ Control \ Session Manager \ BootExecute
- Maak een rechtsklik op BootExecute, kies Wijzigen en verander de waarde in autocheck autochk *
- Sluit het Windows-Register af
- Lost dit het probleem niet op, ga door naar Stap 3



Misschien moet je deze eens veranderen, dan heropstarten en des noods een nieuwe schijfcontrole uitvoeren.

Hou moed we komen er wel!!!

Groetjes Krikkie

P.s.: Heb je er eens aan gedacht met een ander programma een defragmentatie te doen, er zijn er zelfs bij die in de achtergrond lopen zodat je gewoon kan verder werken tijdens het defragmenteren...
Misschien ook nog een oplossing.

mXX
22 August 2006, 18:16
Nog een sit gevonden over het onderwerp
http://www.planet.nl/planet/show/id=74274/contentid=671133/sc=48d6f7#anchor2056110

Hierin staat:
- Klik op Start, Uitvoeren en typ daar regedit en druk op Enter
- Ga naar de volgende entry: HKEY_LOCAL_MACHINE \ System \ CurrentControlSet \ Control \ Session Manager \ BootExecute
- Maak een rechtsklik op BootExecute, kies Wijzigen en verander de waarde in autocheck autochk *
- Sluit het Windows-Register af
- Lost dit het probleem niet op, ga door naar Stap 3



Misschien moet je deze eens veranderen, dan heropstarten en des noods een nieuwe schijfcontrole uitvoeren.

Hou moed we komen er wel!!!

Groetjes Krikkie

P.s.: Heb je er eens aan gedacht met een ander programma een defragmentatie te doen, er zijn er zelfs bij die in de achtergrond lopen zodat je gewoon kan verder werken tijdens het defragmenteren...
Misschien ook nog een oplossing.

ik zal alles proberen thx

ps. sry dat ik nu pas antwoord

Krikkie
22 August 2006, 22:34
Niet erg, ik dacht dat je probleem opgelost was...:damn:

Groetjes Krikkie

mXX
24 August 2006, 16:24
Nog een sit gevonden over het onderwerp
http://www.planet.nl/planet/show/id=74274/contentid=671133/sc=48d6f7#anchor2056110

Hierin staat:
- Klik op Start, Uitvoeren en typ daar regedit en druk op Enter
- Ga naar de volgende entry: HKEY_LOCAL_MACHINE \ System \ CurrentControlSet \ Control \ Session Manager \ BootExecute
- Maak een rechtsklik op BootExecute, kies Wijzigen en verander de waarde in autocheck autochk *
- Sluit het Windows-Register af
- Lost dit het probleem niet op, ga door naar Stap 3



Misschien moet je deze eens veranderen, dan heropstarten en des noods een nieuwe schijfcontrole uitvoeren.

Hou moed we komen er wel!!!

Groetjes Krikkie

P.s.: Heb je er eens aan gedacht met een ander programma een defragmentatie te doen, er zijn er zelfs bij die in de achtergrond lopen zodat je gewoon kan verder werken tijdens het defragmenteren...
Misschien ook nog een oplossing.

Als ik trg autocheck autochk * zal dat terug non-stopschijfcontrole zijn (heb het trouwens getest).
ps. als mijn probleem opgelost zou zijn had ik wel iets laten weten(heb geen internet daarom dat ik een beetje later ben )

weet je mss nog iets ?

Krikkie
24 August 2006, 23:31
Geen probleem, ik heb ook niet altijd evenveel tijd en als je iets moet uitproberen op een pc zonder internet is het wel even over en weer lopen.

Heb je al geprobeert om met een ander programma te defragmenteren dan dat van Windows???
Of in "veilige modus".
Misschien zijn er andere hier op de site die een goede (misschien gratis) alternatief hebben om te defragmenteren...
Ik heb aan 't googlen geweest en dit (http://pagead2.googlesyndication.com/pagead/ads?client=ca-pub-6960825562757852&dt=1156454643906&lmt=1156454643&format=fp_al_lp&output=html&channel=6625584501&url=http%3A%2F%2Fwww.majorgeeks.com%2Fdownload.php %3Fdet%3D1207&ref=http%3A%2F%2Fwww.google.nl%2Fsearch%3Fhl%3Dnl% 26client%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla%253Anl%253Aofficial%26q%3Dde fragmentatie%252Btool%252Bfree%26btnG%3DZoeken%26m eta%3D&cc=44&u_h=768&u_w=1024&u_ah=768&u_aw=1024&u_cd=32&u_tz=120&u_his=1&u_java=true&u_nplug=27&u_nmime=101&kw_type=radlink&prev_fmts=728x15_0ads_al_s&rt=ChBE7hkRAAhQUwpCdiJkXDHpEgpEZWZyYWdtZW50Gghux_E 3uCrBdCgB&hl=en&kw0=Defragmentation&kw1=Diskeeper+9&kw2=Defrag+Utility&kw3=Defragment&kw4=Speed+Disk&okw=Defragment) gevonden, misschien vind je er iets tussen wat je nodig hebt...
Ik ga ook als ik wat tijd heb meer opzoeken...

Groetjes Krikkie

compuchrisje
25 August 2006, 00:44
Je "foefelt" Krikkie!!!! Maar zal de tip hier ook zetten voor mxx: heb het hier op 't forum al toegevoegd bij de downloads. Dit progje zou je pc van bij het booten al beginnen defragmenteren zonder dat andere progs al kunnen opstarten. Klik hier (http://www.vcsoftwares.com/SF.exe)voor de download

Krikkie
25 August 2006, 00:46
Zie hier (http://www.ivanhoejupiler.be/showthread.php?t=36433) eens wat je van compuchrisje (http://www.ivanhoejupiler.be/member.php?u=657) gekregen hebt...
En nog vele andere reactie's!!!

Groetjes Krikkie

Oeps reeds te laat!!!

Krikkie
25 August 2006, 00:48
Je "foefelt" Krikkie!!!!
Sorry CC, 'k zalt nooit meer doe!!! :rolleyes:
Maar wie kent er een betere oplossing???

Groetjes Krikkie

mXX
26 August 2006, 18:28
Heel erg bedankt krikkie en compuchrisje maar het hoeft eigenlijk niet meer,
ik heb mijn HD moet formatteren want had ene betje problemen (wou HD in 2delen en 1deel linux installeren)

Bedankt voor alles en dit topic mag gesloten worden ;)