Volledige versie bekijken : dvd formateren



fredje3
14 August 2006, 19:46
hallo,

een klein vraagje het is misschien een domme vraag maar ik heb het eigenlijk nog nooit moeten doen dus ja, ...

vroeger als je een diskette wilde formateren drukte je gewoon rechts op het station en kon je "formateren" selecteren uit het lijstje , maar bij mijn cd/dvd station staat dit er niet meer tussen

dus hier de vraag : HOE FORMATEER IK EEN DVD+RW ???? :damn: :wall:

fredje3
14 August 2006, 19:58
nog iets ik heb al met nero proberen te wissen maar die zegt dat het medium dat er in zit geen dvd+rw is , maar dat is het wel !!

ik heb data proberen te zetten op deze dvd maar halverwege blokkeerde de pc en is de boel afgebroken geweest, is de dvd daardoor beschadigd geraakt, want ik heb dat zo 3 keer na elkaar voorgehad en zit hier nu met 3 dvd's dat ik niks meer mee kan doen

Phil O'Sophe
14 August 2006, 20:58
Hallo Fredje 3,
uit ervaring meen ik te weten dat je een DVD+RW NIET moet formatteren en ook niet
voltooien (finaliseren); ik gebruik veel DVD+RW's van het merk Hema en heb daar
nooit last mee; met DVD+R (van andere merken) heb ik soms problemen.
NB. Zie de comptabiliteit van je DVD-lezer/brander eens na of die wel DVD+RW
ondersteunt; kom dit na te gaan: zie ofwel de gebruiksaanwijzing, of de specifi-
caties, ofwel met behulp van een aangepast programma, zoals Nero, DVD Identi-
fier, CD-check, enz...
Misschien weten anderen een betere verklaring; veel succes!

PeterN
15 August 2006, 00:21
Start nero burning rom op , niet de smartstart. Bovenaan de menubalk kies je 'recorder' en daar zie je een optie staan 'herschrijfbare schijf wissen' ;)
In het zelfde menu 'recorder' zie je ook 'schijf info' voor meer info welke schijf wordt herkend.

fredje3
15 August 2006, 21:51
ik krijg de melding van nero dat dit geen rw dvd zou zijn en dit is het nu wel
wil dit zeggen dat de dvd voor de wup is of wa ?
het zijn dvd+rw single sided van maxell heb al altijd zulke dvd's gebruikt en nog nooit eerder problemen gehad en nu 2 in 1 pak ( goudkleurige verpakking)


bij schijf info vind ik in het grote kader : het medium is leeg

en in het kleine balkje eronder : D: DVD+RW RW 5240(ID:0 HA:1)