Volledige versie bekijken : Adsl op 3.3 mbps



jekrussek
15 August 2006, 03:51
Hallo ik heb vandaag naar belgacom skynet gebeld omdat ik vaak last had dat men adsl weg viel ik heb adsl plus normaal is dat 4.6mbps down en 256kbps up nu hebben ze dat verlaagt naar 3.3 mbps . Ok maar toen zij ik ik betaal voor 4.6 het gene wat ze toen deden is de up verhogen naar 512kbps.
Ik zij dan is het ook goed maar wat denken jullie daarvan maak ik nu verlies of is het ongeveer hetzelfde?

Simply
15 August 2006, 04:11
Dit is appelen met peren vergelijken, je vergelijkt een verhoging van download met een verhoging van upload!

MADtm
15 August 2006, 04:36
:shocked: downloadspeed(snelheid waarmee je gegevens van het net gehaald worden)
verliezen en daar uploadspeed(snelheid waar derden gegevens van jou kunnen downloaden) voor terug krijgen:shocked: ???

nee:cry: daar zou ik niet blij mee zijn!!:angry:

jekrussek
15 August 2006, 06:27
Ik denk dat ik beter dan overstap naar telenet als het hier met adsl toch niet hoger kom dan 3.3mbps stabiel bedoel ik he.
Dus nu is men vraag wat raden jullie me aan expresnet turbo?

Kokki
15 August 2006, 09:54
Als je echt die snelheid verkiest, dan moet je overstappen. Tijdens het normaal surfen ga je dat volgens mij niet eens merken. Dat Skynet je upload verhoogt heeft is een mooie geste, dat hebben ze hier niet gedaan. Ik moet wel toegeven dat ik er toen ook niet om gevraagd heb.
Als je volume wilt aan een lagere prijs, dan moet je eerder eens bij edpnet en dommel gaan kijken.

zariash
15 August 2006, 10:01
wel een beetje raar op 13/ 06 had je deze provider
Ik heb hier skynet VDSL en ben er zeer tevreden over we betalen hier 60 euro per maand en ik heb ermee internet voor 4 pc's 17mbps downstream en 400 kb upstream en 30 gb download en upload limiet .citaat uit uw bericht.
je bent echt vééél achteruit gegaan :D:D:D:D:D:D

jekrussek
15 August 2006, 11:38
Ik weet het we zijn in jullie verhuisd en het stomme is dat vdsl daar niet beschikbaar is( nog niet he ) . Daarom moesten we voor adsl nemen maar dat merk je .

PeterN
15 August 2006, 11:44
Zoals Simply al aangeeft is up en download niet te vergelijken. Voor normaal surf gedrag gaat die 3,3Mbps wel goed zijn maar als je veel bestanden download ga je het wel merken.

@Kokki: het grote nadeel aan telenet is idd het volume, maar daar hij problemen heeft met een stabiele verbinding gaat edpnet of dommel geen oplossing zijn. Beide gebruiken gewoon de intrastructuur van belgacom. Het blijft dus ADSL en één van de nadelen daar is als je ver van de centrale af ligt je geen stabiele verbinding kan maken over ADSL. Heb je problemen met stabiele verbinding door het feit van 'te ver van de centrale' kan met slechts 2 dingen doen. Ofwel de snelheid omlaag, wat skynet dan ook doet of wel naar een ander vervoer middel zoeken. Voorlopig is dit enkel kabel via telenet of satteliet (maar is nog veel te duur) ;)

Kokki
15 August 2006, 12:00
Je hebt gelijk Peter, maar als ie bij 3,3 Mbps een stabiele verbinding heeft, dan is dat toch nog niet zo slecht he. Vandaar dat ik zeg dat, als snelheid het belangrijkste is, dat ie kabel moet nemen. Is prijs en/of downloadvolume belangrijker dan kan ie bij adsl (edpnet en co) goed terecht. Hier hebben we 2,2 en dat is ook goed te doen. Als je grote hoeveelheden wil downloaden, dan duurt het wel iets langer.

PeterN
15 August 2006, 12:08
Idd, dat klopt, voor snelheid is telenet er nog, voor download limieten moet je zeker niet bij telenet zijn ;)
Probleem is dat we weer veel 'te goed' gewend zijn.
Vroeger waren we met 2,2Mbps super snel, en die paar seconden wachten duurde precies minder lang dan de seconden die we nu moeten wachten :D

jekrussek
16 August 2006, 08:06
Ok alles staat terug op 4.6 na een firmware update van de modem werkt nu wel alles goed .
Ik heb nu 4600/512 ze zijn de upload vergeten maar van mij mag dat zo blijven hoor.

PeterN
16 August 2006, 08:31
Dan mag deze op slot ;)