Volledige versie bekijken : probleem met geluid op mobo



gwenn
15 August 2006, 11:22
hallo ik heb een p3
ik heb zijn bios gereset door de batery er 10 min uit te halen en nu
gaat mijn geluid niemeer geluid zit op moederbord als hij opstart hoor ik een piep en
voor de rest hoor ik niets
muziek is gevoon een zeer hogetoon waar ge pijn krijgt van in u oren
kan iemand mij helpen

Danny_506
15 August 2006, 11:40
Als ik het goed begrijp,heb je alleen het bios van je MP3 speler gereset en niet dat van het moederbord,klopt dit...en kan je eens juist zeggen hoe je tewerk bent gegaan...

vanic
15 August 2006, 12:44
kijk eens om je ( blijkbaar) onboard geluidskaart te enabelen in je bios...

gwenn
15 August 2006, 13:46
nee mijn onboard is aan
van geluidskaart is aan
in de bios

vanic
15 August 2006, 13:58
de piep die je hoort bij het opstarten komt door het luidsprekerke dat aangesloten is op je mobo... heeft niks te zien met je geluidskaart...

als je onboard aanstaat ( en het is een onboard "kaart") ... dan zou ik eens proberen met de drivers opnieuw te installeren...

is de front audio aangesloten ( dus je aansluitingen voor audio vooraan op de case)

misschien eens kijken in de manual van je mobo ... misschien heb je toevallig tijdens het uithalen van de batterij deze losgemaakt...

gwenn
15 August 2006, 14:03
het is het geluid aan de achterkant die iet gaat
de voor kant heb ik niets en de batery zit langs mijn geheugen kan dus niets los maken en heb mijn pc ook pas geformateerd

vanic
15 August 2006, 14:54
als je hebt geformateerd... heb je er dan de ( juiste) drivers op geïnstalleerd?

bij sommige mobo's staan er jumpers op ... om de front aansluitigen te overbruggen( als deze niet zijn aangesloten) misschien is er zo'n jumper losgekomen...

tijdens het opstarten komt er een biep door de caseluidspreker( zit rechtsstreeks op je mobo) ... er moeten dan zelfs geen luidsprekers zijn aangesloten ...

gwenn
15 August 2006, 15:22
ik heb de drivers op gezet die ik altijd op zet ik heb geen jumper om te over klokken heb ik al gezien ja bij opstarten komt een biep
en er staan geen jumper op mijn moederbord daar moet ik mij geen problemen meer over maken
maar da geluid gaat nog nie

vanic
15 August 2006, 15:30
met alle respect... maar wie spreekt er hier nu over jumpers om te overklokken?????????

als je onboard aanligt... de juiste drivers zijn geïnstalleerd ... er niks gedempt staat...
dan is je onboard kaart kapot...

misschien toch nog eens het juiste type mobo posten... een mobo zonder jumpers...

trek eens je luidsprekers uit... tijdens het opstarten zul je nog een biep horen...

gwenn
15 August 2006, 16:09
oke ik zal een neiuwe geluidskaart kope n