Volledige versie bekijken : ROUTER probleem inloggen op internet



fakie
15 August 2006, 20:51
Hoi allemaal !!!


ik heb een vriend die een occasie ROUTER gekocht heeft, en heeft een probleem om het ding aan de praat te krijgen

het merk is Ovislink WL 8064 ARM

dat is een ADSL router, ikzelf heb em ook aan de praat willen krijgen maar ...tervergeefs

het draadloos gedeelte lukt voor verbinding te krijgen met de router, dus alles ok

dan log ik in voor de instellingen van de router in te stellen, waar ik zelfs de mogelijkheid heb om de SERVER te kiezen dat die de instellingen AUTOMATISCH kan uitvoeren voor het inloggen op internet

de SERVER is Versatel :-( heb zelfs al een mail gestuurd naar versatel .... maar al na een maand en een half ... NOG NIETSSSS :wall: )

hieronder is dan het inlogscherm voor internet

naam en paswoord ... zijn gekend

maar het lukt niet voor in te loggen .... of moet ik 1 van al die andere instellingen aanpassen ???

'firewall en NAT' al reeds afgelegd als test ... en nog niets

http://img366.imageshack.us/img366/5844/hub2wd2.jpg (http://imageshack.us)

Alvast bedankt voor de HULP EN MOED !!



of zou er iets aan dat toestel liggen ??? dat er daardoor niet kan ingelogd worden op internet

OHJA ... het lampje brand van de aansluiting van adsl .... !!!

stallion
16 August 2006, 22:15
Ik zou alvast eens beginnen met het resetten van het toestel.
Er moet ergens een klein gaatje voorzien zijn waar je met een tandenstokertje
best een 10-tal seconden ingedrukt houd. De standaardinstellingen blijven.:)

spruit
17 August 2006, 18:54
idd, zoals stallion aangeeft, eerst eens resetten...
Ook zou ik naar de site surfen van de provider en de juiste instellingen opvragen, het zou kunnen dat je, buiten login en ww, ook een waarde moet opgeven bij je VPI en VCI settings...;)

fakie
19 August 2006, 13:57
de RESET, die had ik al es geprobeerd !!


maar zal die nog es herproberen .... mischien ondertussen het ding onjuist geconfigureerd ??? zullen nog es moeten proberen

en zal ook maar es kijken op de site van het toestel, alvast bedankt voor de hulp !!

serna
19 August 2006, 23:06
Ik zou dat spul maar eens open vijzen er zit daar wel het een en het ander in.Voor een draad loze router moet je wel ergens een code instellen binnen in de router heb ik
eens ergens gelezen maar ik weet niet meer waar.

zoom
20 August 2006, 09:54
kan zijn dat je router niet overweg kan met de modem.heb ik aan de hand gehad met linksys draadloze router.heb ik toen omgeruild met een router en modem in één en de problemen waren opgelost.

fakie
25 August 2006, 17:28
zal het eens navragen in de winkel, bedankt voor de reactrie

Gertjeeuuhh
25 August 2006, 22:28
me occasiedingen ejje altyd probleme :S