Volledige versie bekijken : laptop valt uit door grafische kaart



.:RuSty
15 August 2006, 22:44
Hey, ik heb vandaag mijn gericom laptop gekocht.
Ben er momenteel niet super tevreden van maar valt toch al goed mee :)

Nu derstrx ik download windows media player 10. Ik steek mijn gebrande cd erin en luister naar muziek... Normaalste zaak van de wereld, nu ik had bij media player 'visualizations' aan staat wat het standaard ook doet.
Na enige tijd viel mijn laptop uit. Boem gedaan. Terwijl ik media player aan had staan, firefox en msn ... Volgens mij heel normale zaken...

wil hem terug opzetten gaat niet direct, moest zo'n 30 sec wachten...
Dit is mijn grafische kaart => 'ATI Radeon 9000 mobility grafische kaart'
Bert, vorige eigenaar had al wat probleem met de grafische kaart dat de laptop uitvalt als je games begint te spelen dan valt bij binnen het uur uit.

Voor dit probleem op te lossen heeft hij al een antec externe cooler voor bij gekocht ( helpt dit? )

ik vind dat hij bij normaal gebruik vrij warm is ... links onder en rechts onder.
Weet er iemand mss een programma of de temperatuur daar van te meten, zodat ik mss kan zien wat het probleem is.

Volgens hem is het probleem media player.. ben het nu aan het uittesten.. Zal strx er meer over zeggen.

Grtz ;)

EDIT2: opgelost ;)

vanic
16 August 2006, 09:42
EDIT: Weet er ook iemand hoe ge de taal kunt veranderen bij media player 10? Staat nu op engels is wel vrij kut nu

vroeger ging dit niet... je moest opletten dat je de NL versie nam...

.:RuSty
16 August 2006, 18:12
viel vandaag terug uit. iemand oplossing?

Wayne
16 August 2006, 19:42
Hoe oud is de laptop.
Ik bedoel in welk jaar heeft de eerste eigenaar hem aangekocht.
Anders kan hij nog onder garantie vallen he.
En ben je zeker dat de grafische kaart de boosdoener is.
Hoe heb je dat kunnen vast stellen.
Krijgt de laptop genoeg koeling.??
Een programma om te temp te meten is speedfan.
Maar kan je het moment dat hij uitvalt en je hem terug opstart niet in de bios gaan kijken naar de temperatuur.???

.:RuSty
17 August 2006, 15:00
Laptop is 2 jaar geleden aangekocht + 2 a max 4 maanden ...
dus zal in 2004 ongeveer zijn ;)
krijg volgende week de aankoopfactuur + originele verpakking.
Volgens de vorige eigenaar is het degelijk de grafische kaart aangezien hij na 1 uur op counterstrike crasht.
Ik heb een externe cooler bij aangekocht dus kan niet het probleem zijn;)

ben geen expert in pc dus laatste zin begrijp ik niets van :D

thx voor het programma, heb het juist geinstalleerd en krijg deze temperaturen bij 'Reading' : Local Temp 43°C
Remote Temp 55°C
HD0: 35°C
Temp1: 75°C

Zijn deze temperaturen normaal? ( externe cooler staat ook wel aan ) en kamertemp is normaal.
vind de laatste temp. nogal hoog, vinde nie?

En is het een goed idee om de cooler binnenin te kuisen? zo ja, geef ff wat info :D

Grtz en thx

Nikolas
17 August 2006, 16:10
Laptop is 2 jaar geleden aangekocht + 2 a max 4 maanden ...
dus zal in 2004 ongeveer zijn ;)
krijg volgende week de aankoopfactuur + originele verpakking.
Volgens de vorige eigenaar is het degelijk de grafische kaart aangezien hij na 1 uur op counterstrike crasht.
Ik heb een externe cooler bij aangekocht dus kan niet het probleem zijn;)

ben geen expert in pc dus laatste zin begrijp ik niets van :D

thx voor het programma, heb het juist geinstalleerd en krijg deze temperaturen bij 'Reading' : Local Temp 43°C
Remote Temp 55°C
HD0: 35°C
Temp1: 75°C

Zijn deze temperaturen normaal? ( externe cooler staat ook wel aan ) en kamertemp is normaal.
vind de laatste temp. nogal hoog, vinde nie?

En is het een goed idee om de cooler binnenin te kuisen? zo ja, geef ff wat info :D

Grtz en thx


Misschien ook eens het stof uit je pc blazen met een bus lucht onder druk. (opletten dat je handen niet bevriezen)

.:RuSty
17 August 2006, 17:10
Hebben we hier niet :D
kan ik da doen mss in computerwinkel laten doen?

en voor de rest, alles ok?

Nikolas
17 August 2006, 19:01
Hebben we hier niet :D
kan ik da doen mss in computerwinkel laten doen?

en voor de rest, alles ok?

Zo'n busje kost twee keer nix.

.:RuSty
17 August 2006, 20:41
cva :)


en voor de rest, alles ok?

.:RuSty
17 August 2006, 23:32
Hey, zit nu op men bed zonder cooler en als ik mijn cooler afdenk stijgt men temperatuur makkelijk tot 53 grade.. nu is hij niet afgedekt en staat hij op 48 graden.
ik heb al een externe cooler bijaangekocht ma die heb ik nu niet aanstaat door het lawaai.. ( wil gwn tot 1 uur op laptop zonder dat iemand het merkt ;) )

Weet er iemand hoe ik dit kan behelpen???
heb al externe cooler bijgekocht. Heb het programma CPU eat'n'cool al gedownload en heb zelfs men coolers vanbij al mooi proper gemaakt... maar toch staat hij 47 graden terwijl de laptops van men broers op 39 40 graden staan ...

Iemand enig idee???

grtz

.:RuSty
18 August 2006, 14:58
iemand?

.:RuSty
19 August 2006, 14:44
Niemand dus die een antwoord weet?
mij ook goed, mag dan gesloten worden.

vanic
19 August 2006, 14:57
http://www.frs-europe.nl/nl/gericom.asp

Wayne
20 August 2006, 12:04
Ja als er niemand een correcte oplossing weet wat wil je dan dat we zeggen.
Mijn raad aan u is ga er mee naar een degelijk computer winkel en leg er u geval voor of anders vraag info aan de persoon waarvan je deze notebook hent gekocht.
We kunnnen het van hier uit niet bewijzen maar ik denk dat dit euvel (temp)al langer bezig was en dat de vorige eigenaar er nog vlug een beetje geld wilde van maken

Yelleken
20 August 2006, 19:39
ligt niet aan de grafische kaart hoor.
mijn vrouw haar laptop heeft net hetzelfde probleem.
zelfs al staat de laptop op zonder dat hij een programma draait dan valt hij nog uit door de warmte.

dus grafische kaart gaat geen probleem zijn.

je cooler van je laptop zit vol stof en vuiligheid ff uitblazen en zou opgelost moeten zijn (wel deftig laptop uit elkaar halen en cooler deftig uitblazen en niet zo van tzal wel goed zijn nu he ;) )

.:RuSty
21 August 2006, 07:19
Hey, thx om even te antwoorden ;)
k heb laptop al eens voor een heel klein deel opengedraait en toen kwam ik 2 klein coolertjes tegen. Deze 2 heb ik proper gemaakt met een oorstokjes en eens een paar keer goed geblazen, er ligt nog wel stof maar dit doe ik vanavond bij een vriend weg, die men pc gaat opendraaien.
Hopelijk heeft hij toch even tijd

Wel bedankt, ga zeker eens opendraaien en hopelijk is probleem dan opgelost!

Grtz

edit: maar hoe verklaar je dan, dat de laptop uitvalt terwijl ik een spel speel? Ik heb speedfan gedownload en als ik gelijk nu al een half uur bezig ben staat de temp op zo'n 38 graden, en als ik een spel open en even speel stijgt die op zijn gemak...

Maar toch, ga eerst doen wat je gezegt hebt ;)

Yelleken
21 August 2006, 10:14
als je een spel speelt gaat ie nog meer vragen van de cpu, waardoor die warmer wordt met als gevolg dat de cooler dit ook ni kan trekken.

Bij mijn vrouw haar laptop was dit in elk geval zo, dus misschien is dit een oplossing voor je probleem maar misschien ook niet (moest t net zo zijn dan is ie in alle geval wel lekker proper gemaakt vanbinnen he ;) )
Als het wel de oplossing is dan laat je het maar weten dan kan ik een factuurtje maken :d:d:d:d:d:d:d:d

.:RuSty
22 August 2006, 22:31
Dus gij maakt laptop's proper?

normaal ging ik hem morgen proper maken samen met kameraad maar is niet doorgegaan en zou eventueel wel de oplossing kunnen zijn aangezien er ook geen slot is voor een draadloze netwerkkaard er in te steken en er zo wel stof in kan komen. ;)

Zal het in overweging nemen ;)

Yelleken
22 August 2006, 23:48
als je wat voorzichtig ben en een beetje weet hoe t allemaal in elkaar zit is het niet heel moeilijk om hem open te doen hoor. als je er compleet geen verstand van hebt dan ka j m beter ergens binnendoen en mss 20 of 25€ betalen om m te laten uitkuisen.

.:RuSty
24 August 2006, 23:19
ga hem binnendoen als ik geld heb, zit nu ff zonder geld doordat stiefzus gaat bevallen 1 van dees dagen normaal en al flik cadauke hebben gekocht. ;)
Maar ik hoop voor de 15 september hem toch binnen te doen. duurt al lang genoeg