Volledige versie bekijken : geen surround in FEAR!



delinquente
15 August 2006, 23:53
Hallo iedereen, vandaag heb ik eens FEAR geinstalleerd.
Kzit namelijk met het probleem dat ik geen geluid in het spel krijg, soms krijg ik wel voetstappen te horen in de voorste boxen van mijn 5.1 surround set van Logitech Z5400. Mijn set is aangesloten op mijn mobo Asus A8N-E met de bijgeleverde draden. Wat moet ik doen?:damn:

vanic
16 August 2006, 10:01
heb je dit probleem enkel bij FEAR of ook nog met andere?
heb je in FEAR de EAX ingeschakeld ... opties en dan sound...

mocht je overal geen surround hebben.... heb je dan in de software van je geluidskaart( dus niet in Windows) al gekozen voor 5.1 luidsprekers

delinquente
16 August 2006, 11:11
heb je dit probleem enkel bij FEAR of ook nog met andere?
heb je in FEAR de EAX ingeschakeld ... opties en dan sound...

mocht je overal geen surround hebben.... heb je dan in de software van je geluidskaart( dus niet in Windows) al gekozen voor 5.1 luidsprekers

*EAX heb ik al ingeschakeld, kheb het al zelf geprobeerd uitgeschakeld en ook niets
*Ik heb de drivers van mijn onboard Realtek AC'97 AC850 al volledig upgedated
*5.1 is ingeschakeld in het controlepaneel van de geluidskaart (wel raar: bij autotest wanneer de boxen worden getest hoor ik alleen maar 3 boxen, namelijk de voorste terwijl de achterste worden aangeduid)
*5.1 is ook ingeschakeld in de geluidsopties van windows

mogelijkheden: misschien proberen mijn onboard op een andere manier aan te sluiten? Op dit moment is dat zo met een direct Channel kabeltje (roze-zwart-groen, zoiets dus)
Of anders een nieuwe soundkaart?

Thx voor de reactie al

g_man
16 August 2006, 11:43
Oplossing voor sommigen ! Probeer het eens ... :) ;)



I bought my copy of FEAR yesterday . I installed w/ no problems , ran it smoothly . I tought that , at least .
The game had no sound at all . No voices , no music , no nothing .
I read all the sound topics in this forum and over the net , w/ no use . I replaced windows codec files , installed codecs that came w/ the dvd , updated sound and video drivers , etc . Nothing .
Then , I decided to do a "kamikaze" experience . And It worked for me ! I had sounds , voices and the game is no longer locking my machine or getting blank screens .
Blank screens and no sound are all codec problems . All right . We all now that. But how I managed to solve that ?
Here goes :
1 - I downloaded Ace Mega Pack Codec (even with the help and everyone telling me to dont do that)
2 - When you install Ace Mega pack , it uninstall every single codec on your machine . For me , it uninstalled Cole2k , ffdshow , xvid , K-lite pack and others. Ok . Let ace mega pack do it job .
3 - Its important to select "Hyper Edition" when installing
4 - After all uninstalations and ace mega install , reinstall the WMFADist.exe from FEAR directory .
5 - Do not run the game yet . Open Ace Mega Pack Dashboard , select profile "Player Edition" (it selects just some codecs to play video and audio) , go down and select the Microsoft box (it selects all the microsoft codecs that are NOT selected by default and being used) . Click Aplly ALL current settings .
6 - Save , quit and run the game .
After that , all sound got back . No blank screen at start .
OBS : This is not a performance tip . This is a tip for those are havind sound issues.

vanic
16 August 2006, 12:05
(roze-zwart-groen, zoiets dus)
Of anders een nieuwe soundkaart?

Thx voor de reactie al

misschien nog een roze bekijken ... dit is oranje...

delinquente
16 August 2006, 12:16
Oplossing voor sommigen ! Probeer het eens ... :) ;)

Heb ik gedaan, maar nu wilt mijne FEAR ni meer werken->zwart scherm:damn:

delinquente
16 August 2006, 12:17
misschien nog een roze bekijken ... dit is oranje...

ja kloptsjiek

delinquente
18 August 2006, 20:17
ja kloptsjiek

Ben optische kabel gaan halen, heb onboard verbonden met controlecentrum van die Z5400. PERFECT:D

vanic
18 August 2006, 21:45
zo'n kabel ... is deze duur?

g_man
18 August 2006, 22:19
zo'n kabel ... is deze duur?
Heb voor m'n surround (home cinema) tss de 25 -30 € betaald ... weet niet meer juist hoeveel.

delinquente
19 August 2006, 00:02
zo'n kabel ... is deze duur?
Ik heb die kabel eerst gaan zoeken bij de media markt, daar hadden ze geen goedkopere meer binnen...dus ze raadden mij de duurste van daar aan (1 meter-43 € :rolleyes: )...Vond ik toch maar wat duur, dan ben ik eens gaan zien naar de Photo Hall (ook niet beslist de goedkoopste, kwou kostte wat kost die kabel die dag hebben dus ja...19 € dare...

Zo'n optische is toch echt wel beter dan die standaard verbindingskabel die ze hebben meegeleverd. Mijn controlecentrum regelt nu automatisch welk de beste instellingen zijn voor mijn films, games en muziek. Maw automatisch naar Prologic II movie of music. En het geluid is nu echt mooi verdeeld over de verschillende boxen, daarvoor kwam precies alles uit de centrumspeaker.

Greetz:bow: