Volledige versie bekijken : phpnuke probleem



nightraver
16 August 2006, 03:08
hoi ik heb een klein (groot) probleem, ik probeer namelijk een phpnuke forum te instaleren omdat ik graag het soort design van hier krijg zo met eerst een mooie homepage en dergelijke en nieuwsbrief opties enzo, maar die nuke wil mij echt niet lukken heb vandaag al zeker vijf keer geupload en terug verwijderd, en dan weer gaan opzoeken voor uitleg maar krijg het niet voor elkaar.
Kan er iemand zeggen wat ik verkeerd doe of zijn er nog andere optie (liefst wel gratis) die zoiets als dit (ongeveer he) bieden?
Ik ben dit voorlopig nog allemaal op een free lycos account aan het testen dus mss zit er daar iets niet goed ik weet het echt niet meer.

grtz nightraver.

jeroentje
16 August 2006, 10:57
ik heb dit ook eens een keertje gedaan op een lycos account en na ee nhalf uurtje kamen ze al zagen dak teveel up en download limiet verbruikte :s

nightraver
16 August 2006, 12:03
Mja upload mededelingen is nu het enige waar ik geen last van heb gehad se.
Dus bedankt zene, maar dit is eigenlijk wel geen antwoord op mijn vraag he :D

Grtz Nightraver.

Jelle
16 August 2006, 12:46
Ik denk niet dat het uploaden het probleem is dat je hebt ;)
Daarvoor moet je alleen gewoon alles van de html map in dezelfde mappenstructuur uploaden.

Een interessantere vraag: heb je de database geïnstalleerd en alles in config.php juist ingevuld? :)
In het kort samengevat:

Maak via je site controlepaneel een nieuwe MySQL database aan met bijhorende gebruiker (databasenaam/gebruikersnaam/wachtwoord)
Vul deze drie dingen in config.php in (localhost is meestal correct voor je host en mag je dus laten staan)
Ga naar phpMyAdmin via je site controlepaneel, klik er op Databases, dan op de naam van je aangemaakte database, dan op de tab SQL en dan selecteer je het install.sql bestand dat bij PHP-Nuke zit en klik je op start (de database wordt geïnstalleerd)
Om dat van die hostnaam zeker te weten: kijk in het hoofdscherm van phpMyAdmin naar ergens bovenaan in het midden er zou iets moeten staan à la gebruikersnaam@localhost, staat er geen localhost na de @, dan is dat je hostnaam (aanpassen dan in config.php).
PHP-Nuke zou nu moeten werken en je krijgt het scherm om je superuser adminaccount aan te maken

nightraver
16 August 2006, 19:58
Ok Jelle alvast bedankt voor te reageren, maar nu even het volgende he, ik heb op ivanhoejupiler.com de PHP-Nuke-Platinum-7.6.0-Dutch gedownload, is dat het deel dat ik nodig heb om als eerste te uploaden of is er nog een andere die ik eerst nodig heb ?
Als je liever hebt dat we dit verder af handelen op ivanhoejupiler.com zeg het dan maar dan open ik daar ook dezelfde topic hoor ben daar ook geregistreerd maar had hem hier al geopend toen ik er aan dacht.

Grtz Nightraver.

Jelle
17 August 2006, 00:12
Die dutch is alleen het taalpakket, daar alleen ben je dus niets mee. Je moet dus PHP-Nuke Platinum zelf eerst downloaden en installeren. En dan moet je nog de boel patchen met twee paketten (die staan wel op ivh.com).

PHP-Nuke is echter de afgelopen jaren amper geëvolueerd en de enige evolutie is in de lekheid qua beveiliging te vinden, dat wordt steeds erger. PHP-Nuke was in het begin een bekend en veelgebruikt CMS, maar nu is het klaar voor een museum.
PHP-Nuke Platinum heeft dat een tijdje kunnen opvangen, maar is dan ook gestopt, ... Sinds Ivanhoejupiler.be op vBulletin draait ben ik er ook steeds minder mee bezig en ivh.com zal binnenkort er ook wel mee kappen. Ik vind het immers vrij nutteloos om er nog actief mee bezig te zijn en steek die tijd dus liever in nuttige dingen met een toekomst (PHP-Nuke heeft duidelijk afgedaan en kon de afgelopen jaren de evolutie niet volgen).

Ik zou je dus eerder aanraden een ander CMS te kiezen, de installatie is meestal vrijwel dezelfde (al moet je de database vaak niet meer handmatig importeren en doet een installatiescript dat voor jou). Die kan je ook gebruiken op je gratis Lycos ruimte.

Een interessante site die een overzicht biedt van de beste cms'en is OpenSourceCMS.com (http://www.opensourcecms.com/). Via het "CMS Demos Menu" in de linkerkolom kan je een type selecteren en dan kan je het zelf uittesten (je krijgt volledige toegang ertoe, elk uur worden de demo's verversd).

Een tijdje geleden was Mambo hét populairste CMS, maar die plaats is nu ingenomen door Joomla (gebaseerd op Mambo). Ikzelf heb die twee nooit gesmaakt terwijl iedereen er vol lof over is, ik vind het een beetje een warboel en heb liever wat meer structuur (al ben ik ook tegen het vaste holy grail model (header, drie kolommen, footer) van PHP-Nuke). Ik heb wat gewerkt met XOOPS in tussentijd, maar ik ben de laatste tijd er niet echt veel bezig geweest met CMS'en (ik ben meer met forum en blog systemen bezig geweest).

Mattehh
17 August 2006, 10:32
Voor de simpele site vind ik Joomla (en/of mambo) persoonlijk ook wel iets té uitgebreid, maar zoals Jelle zegt , kan je eens op de site van OSC gaan kijken ;)

nightraver
17 August 2006, 14:40
pff amaai ik moet blijkbaar nog veel leren, ik dacht dat phpbb, phpnuke en vbulletin de enige forums waren, blijkbaar niet dus.
Is vbulletin ook gratis te verkrijgen of is dat enkel betalend?
Want wat ik eigenlijk wil voor een persoonlijke site is eigenlijk het soort site ongeveer zoals het hier is of op ivh.com, dus dat je eigenlijk een homepage hebt zoals hier waar dan de meeste nieuwe berichten en dergelijke op te zien zijn, en waar je ook plaats hebt voor een poll ofzo te plaatsen en dat soort dingen.
Een gewoon forum op phpbb zelf heb ik al wel gedaan, maar verder heb ik daar geen ervaring in, en ik dacht dat het allemaal zo simpel was als phpbb, maar dat blijkt dus niet zo te zijn.
In elk geval al bedankt voor jullie hulp hier en ik zal zeker eens een kijkje nemen op de site's die je gaf .

Grtz Nightraver.

Jelle
17 August 2006, 15:05
vBulletin is enkel betalend. Je kan een licentie voor een jaar kopen, ofwel een eeuwige licentie. Elk jaar moet je wel ook nog eens los bijbetalen als je updates wilt. De prijzen kan je hier (http://www.vbulletin.com/order/) vinden ;)

vBulletin biedt een hele hoop meer functies, maar op een site als deze hebben we zo'n systeem gewoonweg nodig. We hebben vroeger PHP-Nuke/phpBB gehad, maar bij enkele duizenden leden en erg veel forumposts slibt die dicht. vBulletin is geoptimaliseerd voor grotere sites.

De opties die jij zegt biedt elk CMS (dat zijn zowat de basismogelijkheden). Als je voor de PHP-Nuke layout enzo wilt gaan, raad ik je XOOPS aan. Qua installatie is die bijna identiek aan phpBB.

nightraver
17 August 2006, 17:18
Ok vriendelijk bedankt Jelle.
Ik zal deze dan eerst eens proberen als ik verder nog vragen heb zal ik ze dan wel posten, mogen die in deze topic bij of andere voor starten?


grtz nightraver.

Jelle
17 August 2006, 17:29
Ik zal deze dan eerst eens proberen als ik verder nog vragen heb zal ik ze dan wel posten, mogen die in deze topic bij of andere voor starten?
Die mogen in dit topic ;)