Volledige versie bekijken : 6600GT temperatuur



Hostage1
17 August 2006, 19:54
Hallo mensen,
ik heb een vraagje hoe ik de temperatuur van mijn kaart kan zien.
Ik ben al gaan kijken in beeldschermeigenschappen maar daar vind ik niks terug.
In mijn bios ben ik ook al gaan zien maar ook daar vind ik er niks van terug.
note: voordat ik mijn bios binnenga krijg ik de volgende melding 2sec en dan verdwijnt het

Warning : Have option Rom can not be invoke
(vendor ID:10Deh,Devce ID:00DFh)
In het verleden heb ik de 1b geflashed gehad en alles was hier om zeep.
Nu heb ik de 1.9.

grtz

Jelle
17 August 2006, 20:09
Normaal kan je het in de nVidia driver aflezen. Die vind je bij beeldschermeigenschappen onder het tabblad Instellingen en dan klik je op de knop Geavanceerd, dan opent de nVidia driver.

De tooltjes Everest, SpeedFan, ... kunnen die temperatuur ook weergeven (samen met de temperatuur van verschillende andere onderdelen).

Voor dat probleem: update je BIOS (MSI heeft daar de handige LiveUpdate voor), dat lost het probleem vaak op ;)
Ik zeg vaak, want het lost het niet altijd op, dan kunnen we andere dingen proberen, maar de nieuwste BIOS is verder ook nooit een overbodige luxe.

Hostage1
17 August 2006, 20:23
bij mijn nvidia instellingen was ik al gaan zien.(rechtermuisknop op bureaublad --> NVidia beeldscherm) maar niks teruggevonden.bij mijn broer zie je daar een tabbladje tussen staan ivm temperatuur.
ik had indertijd ook msi live update gebruikt voor mijn bios te updaten maar toen was het nogal fout gelopen en ik heb daar een beetje ne schrik van gepakt :p
zou ik het wagen om de nieuwe 1.c0 af te halen via msi en te flashen?
ik heb juist ook geprobeerd om mijn nvidia bios te flashen maar dat veranderde niks.

spijtig dat ik zo een origineel menneke ben anders was ik content geweest met speedfan of dergelijke :p

vanic
18 August 2006, 08:56
rechts klikken op je bureaublad>eigenschappen>instellingen>geavanceerd> rechts staat als alles goed is de " naam " van je kaart en je moet hier op klikken> dan krijg je een nog eens links een tabblad met de naam van je kaart >hierop klikken > kiezen voor temperatuurinstellingen.

mocht dit niet het geval zijn zou ik de laatste forceware drivers afhalen

Clioke16V
18 August 2006, 10:46
Welk merk is het ? Ik heb een MSI 6600GT en heb de kaart moeten flashen om de temp te kunnen zien.

Ow sorry nu zie ik dat je MSI hebt, dan moet je de kaart flashen, ik heb toen in de tijd er een handleiding van gevonden op internet.

Als ik ze vindt post ik de link wel.

EDIT : gevonden

WEL OP EIGEN RISICO

Als je alles doet zoals op de site staat vermeld, moet het lukken. Ik ben een leek op dat vak en heb het allemaal in m'n 1tje geklaard.

http://www.ocia.net/articles/tempmonitoring/page1.shtml

vanic
18 August 2006, 11:27
Welk merk is het ? Ik heb een MSI 6600GT en heb de kaart moeten flashen om de temp te kunnen zien.


de mijne is zo ene van Medion ( de 6610XL) ik heb toch niks moeten flashen.
werd ook gemaakt door MSI... en op je link zie ik eigenlijk ook niks over MSI ...

of ' tzou moeten te maken hebben met de AGP poort...

Edit: ' k zie in de link bijna ieder fabrikant van graka's incl. Sparkle... mijn broer heeft deze in AGP versie... en deze heeft wel de tempinstelling weer...
wel de drivers van de site van 'n vidia gebruikt net als bij mij...

Clioke16V
18 August 2006, 21:39
Door die flash heb ik temp. enabled. Sinds ik die heb kan ik m'n temp bekijken in Nvidia menu. Heb die toen gevonden door in google de combinatie : MSI 6600GT tempature ofzo in te typen.

Danny_506
19 August 2006, 00:27
Welke bios heb je er dan wel in geflasht...

teken
19 August 2006, 03:12
Die Videokaart Flashen lol , wat hebben we nu ?

-Je moest zeggen, Re_instal ze eens, want ik heb de zelfde kaart.
en ik kan het zien,

flashen lol ? euh

vanic
19 August 2006, 07:03
@ Daimen en Danny_506... misschien toch nog eens goed lezen wat er in de link staat :D

de originele bios wordt geflasht met een gemode... die je zelf moet aanpassen...

Clioke16V
19 August 2006, 10:19
Die Videokaart Flashen lol , wat hebben we nu ?

-Je moest zeggen, Re_instal ze eens, want ik heb de zelfde kaart.
en ik kan het zien,

flashen lol ? euh

Foutje, had verkeerd begrepen :D ( net wakker na niet lang genoeg geslapen )

Ik heb het idd gedaan zoals Vanic zegt.