Volledige versie bekijken : Help!!!! Dringend Hulp Nodig!!!!



gotenks
18 August 2006, 13:07
DRINGEND HULP GEVRAAGD!!!!

Mijn computer heeft het sinds deze morgen laten afweten... Ik had gewoon mijn internet gestart en toen viel mijn computer uit, ik start hem opnieuw op, maar het scherm blijft zwart. :damn:
Als ik opstart zie ik gewoon dat DOS-scherm even (wat normaal is), maar dan heb ik niks meer, gewoon een zwart scherm...

Wie kan mij hierbij helpen?
Het is nogal redelijk dringend, want ik moet nog het één en ander regelen...

Alvast bedankt!


Gotenks

Mak
18 August 2006, 13:18
Al eens geprobeerd van in veilige modus op te starten ??

gotenks
18 August 2006, 13:20
Nee ik kan zelfs daar niet in, er blijft gewoon een zwart scherm :cry:

Mak
18 August 2006, 13:23
Probeer eens via de cd van windows(in uw bios kiezen voor opstarten met cd ondersteuning)

PorkyFrost
18 August 2006, 13:23
misschien heeft je harde schijf het begeven?
je krijgt geen enkele foutmelding?

gotenks
18 August 2006, 13:25
De harde schijf kan het nie begeven zijn, want deze is pas 2 maanden oud...
De cd van Windows ook al geprobeerd, gekozen voor reparatie maar het blijft hetzelfde resultaat...

PorkyFrost
18 August 2006, 13:44
geen biepjes...?

gotenks
18 August 2006, 13:47
Geen biepjes, geen geluiden, geen foutmeldingen, kortom gewoon niks alleen een vies zwart scherm tijdens het opstarten :cry:

g_man
18 August 2006, 15:26
wat gebeurd er na je POST (Dos-scherm)? Hoor je 'm verder door starten? Werkt je CPU? Je koeler van je CPU, draait je HDD? iets meer info pls... :) ;)

compuchrisje
18 August 2006, 15:35
Een harde schijf kan het best begeven in de eerste maanden, dàn zeker! Of ze wordt stokoud. Doe wat G-man je hier aanraadt en haal de schroevedraaier maar es boven water. Hopelijk krijg je het in orde.

fryum
18 August 2006, 17:44
De harde schijf kan het nie begeven zijn, want deze is pas 2 maanden oud...

Oh jawel hoor ! Mijn ervaring is, dat als ze de eerste paar maanden doorbijt,
dat ze dan geust jaaaren kan meegaan.
Ik heb zelf zo reeds 3 schijven gehad die reeds na enkele dagen/weken de geest gaven.
Openschroeven, die bak ! :D
alles eruithalen, en stuk voor stuk terugplaatsen (natuurlijk met een minimum van cpu+cooler, ram, vga)
Hopelijk krijg je dan een beter idee wat er zou kunnen aan de hand zijn.

Kokki
18 August 2006, 18:17
AL een tweede scherm geprobeerd? En natuurlijk de andere tips van mijn voorgangers? Veel succes :)

PorkyFrost
18 August 2006, 19:09
AL een tweede scherm geprobeerd? En natuurlijk de andere tips van mijn voorgangers? Veel succes :)

Als ik opstart zie ik gewoon dat DOS-scherm even (wat normaal is), maar dan heb ik niks meer, gewoon een zwart scherm...
volgens mij ligt het probleem niet bij het beeldscherm, eerder bij de harde schijf, het is misschien onwaarschijnlijk, maar kan een driver van de beeldkaart hier niets te maken hebben?

gotenks
18 August 2006, 19:18
Ik had gisteravond een update van Windows gedaan als laatste net voor ik ging slapen.
En het zou me echt verbazen als mijn harde schijf gecrasht moest zijn...

Dus wat moet ik nu stap voor stap doen? Een kleine tutorial zou nu goud waard zijn voor mij.

PorkyFrost
18 August 2006, 19:57
welke commands heb je ingegeven in de herstelconsole van windows?

gotenks
18 August 2006, 20:00
Even om verdere misverstanden te vermijden, mijn pc kan nu zelfs geen reparatie uitvoeren via de cd...
Krijg een foutmelding van "schijffout opgetreden" ofzoiets.

PorkyFrost
18 August 2006, 20:02
hmm, volgens mij is het wel degelijk je harde schijf hoor, maar je krijgt die error als je via de cd wil opstarten?

gotenks
18 August 2006, 20:04
De cd opstarten is ook al een probleem, zo duurt het wel ongeveer 15 min. eerdat de cd gelezen is en ik hem kan gebruiken...
En de fout treedt op als de restauratie wil beginnen.

PorkyFrost
18 August 2006, 20:05
je cd beschadigd? cd-lezer..?

gotenks
18 August 2006, 20:06
Nope dvd-lezer werkt perfect zowel als de cd.

PorkyFrost
18 August 2006, 20:07
verdorie toch, je moederbord misschien..

gotenks
18 August 2006, 20:10
Ik wil momenteel nog niet uitgaan van het ergste dat er is (hiermee bedoel ik hardware-problemen).
Als eerste wil ik zeker weten als het een gewone fout is binnen Windows zelf (wat me verbaasd), als het dit niet is... nja dan heb ik gewoon pech.

PorkyFrost
18 August 2006, 20:19
als het een gewone windowsfout is, zou je via de cd goed kunnen werken, hier niet het geval, moederbord volgens mij

gotenks
18 August 2006, 20:22
Je gaat ook wel onmiddellijk van het delicaatste uit é :)
Zo groot zijn mijn zorgen nog niet om het moederbord te verdenken. Oké de moed is misschien wel al in mijn schoenen gezonken, maar het moederbord... Nope kan ik moeilijk geloven :) Ik zou dan nog eerder de harde schijf verdenken.

PorkyFrost
18 August 2006, 20:37
hoe verklaar je dat cd-voorval dan?

gotenks
18 August 2006, 20:42
Als het het moederbord zou zijn, dan zou de kans groot zijn dat er ook iets aan de processor scheelt. Ik heb al 2x een defect moederbord meegemaakt en beide computers waren gewoon niet meer op te starten.
Dat cd-voorval kan ook gewoon liggen aan de harde schijf zelf.

compuchrisje
19 August 2006, 01:22
Wel vreemd dat het weer na een update van Windows is, net als bij mij voor Office gisteravond. Heb je nog een idee wélke update je juist hebt binnengehaald en wààr die juist moest voor dienen? Mss is daar een spoortje te vinden naar het ongemak. Je kan ook je HD even uithalen en als slave in een andere pc bijsteken om te zien of het station gelezen kan worden. Lukt dat niet, is 't je HD, zo ja.. is er wat anders loos. Hoor je piepgeluiden? Kan soms héél stil zijn hoor, dus even met je oor tegen de kast bij 't opstarten.

gotenks
19 August 2006, 11:12
Nee niks van geluiden, ben er al met mijn oor gaan tegenzitten maar niks. En ik weet niet meer welke update het was van Microsoft.
Als het aan mijn harde schijf moest liggen is het nog niet zo erg, want ik heb nog steeds garantie. :)

gabriel
19 August 2006, 12:28
hey
zeker dat je voeding nog in orde is ???

Kokki
19 August 2006, 12:48
Heb je al eens met een andere cd geprobeerd? Een knoppix, of een andere bootcd (ultimate bootcd)?

gotenks
19 August 2006, 13:02
De voeding werkt nog en andere cd's werken ook niet helaas...

gotenks
22 August 2006, 16:53
Echt raar, ik heb vandaag Linux ontvangen en wou eens testen als deze wel geïnstalleerd kon worden. Wat blijkt, Linux is volledig geïnstalleerd, wat Windows niet doet...

Hier kan dan maar een slotje op. :)
Btw. thx voor alle reply's! ;)