Volledige versie bekijken : Problemen met beeld...



Stijn De Lange
18 August 2006, 18:40
Yow,:)

Sinds een paar weken heb ik al wat probs met m'n beeld.:cry:
Telkens wnr ik een kader(bv. een gesprek op msn) verschuif, komen de letters precies wat achter en flikkert het beeld ook een beetje.:damn: Ik heb al eens bij instellingen en 'probleem oplossen' gedaan, het was toen wat beter omdat ik op een kleinere resolutie (800*600) enzo moest gaan werken. Maar ik heb een flatscreen en dus wil ik graag een mooi beeld met 1280*1024 resolutie.
;)
Kan iemand me helpen om dit op te lossen???:shy:

Stijn

GuntherS
18 August 2006, 18:45
Wat voor grafische kaart heb je in je PC?
Misschien is het eens nodig om nieuwe drivers te downloaden en installeren.

g_man
18 August 2006, 18:48
Best toch eens nieuwe (recentere) drivers installeren...maar ook eens nakijken welke de native resolutie is van je scherm. Dit wel zeggen elk scherm heeft een resolutie dat voor hem het best geschikt is. Ga je daarover, krijg je meestal met het een of ander wel moeilijkheden.
Ga eens naar je apparaatbeheer ( start > configuratiescherm > systeem > hardware > apparaatbeheer) en kijk of je daar ergens een geel uitroepteken of een rood bolletje met een wit kruis ziet).
Mss ook eens directX her(installeren) of via start > uitvoeren > dxdiag eens kijken of deze in orde is.
Of eens kijken naar de refreshrate (vernieuwingsfrequentie) van je scherm. (configuratiescherm > beeldscherm > instellingen > geavanceerd > beeldscherm . Op hoeveel Hertz staat dit??

Stijn De Lange
18 August 2006, 19:09
Waar kan ik dan die recentere drivers installeren?

Stijn

Stijn De Lange
18 August 2006, 19:12
Ik heb de vernieuwingsfrequentie ook eens verandert, maar dan zijn de letters ook wnr je een kader niet verschuift al wat donkerder... :s

Stijn De Lange
18 August 2006, 19:13
En waar vind ik die native resolutie???

g_man
18 August 2006, 19:14
Laat ons eerst eens weten welke grafische kaart je hebt. (ATI of Nvidia). En die native resolutie vindt je in de handleiding van je scherm (of via da site van de fabrikant).

Stijn De Lange
18 August 2006, 19:25
Ik heb ATI als grafische kaart...

Stijn De Lange
18 August 2006, 19:29
En als dit u ook zou kunnen helpen: het is een 19' scherm uit den Aldi... (geen handleiding)

g_man
18 August 2006, 19:30
Download de drivers hier: https://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID=894&task=knowledge&folderID=293
Ik veronderstel dat je winXP hebt, en een redelijk recente beeldkaart.
Download deze en zet ze ergens in een folder.
Ga dan via start > configuratiescherm > systeem > hardware > beeldscherm ...en verwijder deze.
Dan opnieuw opstarten en de wizard die je dan krijg negeren. Ga naar die map en pak ze uit. Dan ga je naar de map (uitgepakte) en dubbel klik op de exe.
Drivers worfden dan geinstalleerd en opnieuw opstarten .

Stijn De Lange
18 August 2006, 19:31
WinXP staat automatisch op pc, of moet ik dat

Stijn De Lange
18 August 2006, 19:31
downen?

Stijn De Lange
18 August 2006, 19:36
Hierin ben ik echt niet goed, maar ken jij soms niet de standaart resolutie voor 19'?

Stijn De Lange
18 August 2006, 20:36
Ik heb de handleiding gevonden, en bij problemen staat 'het beeld loopt door of is niet vast'. (Dat is waarschijnlijk het probleem eh?) Eronder staan enkele oplossingen:
-Controleer de grafische kaart (Waar kan ik dat controleren?)
-De beeldherhalingsfrequenties( " " " " " ")
-Verwijder storende toestellen zoals mobiele telefoons, luidsprekers, ... (Er staan boxen en een mob. telefoon bij de pc...)

Antwoord es op die twee eerste puntjes eh...:p

Waarschijnlijk is dat derde mss het probleem maar ik zou graag de eerte twee ook inorde krijgen...

Stijn