Volledige versie bekijken : Programmarechten



DKF
18 August 2006, 23:22
Beste forumleden,

Het zit zo. We hebben 3 users die gebruik maken van deze PC. Ik, mijn vader en mijn broer. Nou is het zo; dat mijn broer bepaalde programma's heeft staan, waarvan ik ook gebruik wil maken, maar bij de installatie daarvan heeft hij niet aangevinkt dat het beschikbaar is voor alle gebruikers. Nou luidt mijn vraag alsvolgt;

Is het mogelijk een programma na installatie toch het recht geeft te draaien bij alle gebruikers, zoja? Dan heb ik een vervolgvraag; hoe?

Alvast bedankt,
DKF

GuntherS
18 August 2006, 23:56
Normaal zou je het programma altijd kunnen starten als je account de volledige rechten heeft.
Het enige verschil is het volgende:
Wanneer je broer een programma heeft geïnstalleerd, komt dat bij hem in het startmenu terecht. Wanneer hij dus dat enkel voor zijn account heeft aangevinkt, dan komt dat bij een andere account dus niet in het startmenu terecht.
Het enige wat je dan moet doen is naar de map program files of naar de map waarin het desbetreffende programma is geïnstalleerd gaan, en dan een snelkoppeling maken van het originele bestand dat het programma opent. Deze snelkoppeling zet je ergens naar keuze en dan kan jij ook snel dat programma openen.

Normaal zou dat moeten werken want ik doe het hier ook bij een andere pc.

Ik hoop dat dit is wat je zocht.

DKF
19 August 2006, 10:19
Niet echt, maar dat is dan een onnodige functie, omdat je er toch zowiezo gebruik kan maken van die programma, terwijl de andere gebruiker dat niet wil.

Dankjewel voor je uitleg.

spruit
19 August 2006, 11:29
zoals dj-inspiration aangaf is dit idd de standaardmanier en eigenlijk ook een antwoord op jouw vraag.
Om op jouw andere vraag te antwoorden:
Wat misschien wel kan is, als je het programma installeert,tijdens de setup, een map kiezen waar alleen jij in kan (document and settings/dkf bv). Dus het programma installeren in die map....misschien dat dit lukt...

DKF
19 August 2006, 12:16
Ik weet genoeg. Maar wat DJ inspiratien zegt kan volgens mij ook als je op start - programma's drukt,nietwaar?

bedankt, ik weet genoeg wat mij betreft kan het dicht

gabriel
19 August 2006, 12:36
hey
start- uitvoeren - typ : control userpassword2 -ok (home )
start - uitvoeren - typ gpedit - ok voor xp pro ( w2k pro )
met deze kan je alle gebruikers instellingen veranderen
een andere mogelijkheid is : cmd - net user <gebruikers naam > en zien wat de instellingen zijn per gebruiker

spruit
19 August 2006, 12:49
Ik weet genoeg. Maar wat DJ inspiratien zegt kan volgens mij ook als je op start - programma's drukt,nietwaar?


edited: ja, dit kan na manuele aanpassing...;)