Volledige versie bekijken : nieuwe processor steken



Jun!ortje
19 August 2006, 14:07
hallo , ik zou graag een nieuwe processor steken:)

moederbord:Asus CUV4X (al vrij oud maar nog in perfecte staat)
socket 370
processor : pentium 3 667 mhz

nu is mijn vraag : maakt het uit welke processor ik pak , zo ja tussen welke moet ik dan kiezen en zou je ook tot in de details willen uitleggen hoe ik mijn CPU eruit pak en de nieuwe er in steek .
en dan nog iets ,de fan van de processor is al vrij oud moet ik me daarover zorgen maken , kan de fan de nieuwe processor dan koel houden ?zo nee welke fan moet ik dan kopen?:rolleyes:


de nieuwe cpu moet tussen de 1.5-3 ghz zijn tegen een schapelijke prijs ;)

vanic
19 August 2006, 18:36
de nieuwe cpu moet tussen de 1.5-3 ghz z

wordt moeilijk hoor voor ne socket 370... ' t hoogste dat ik vond... 1.4 Ghz.

Kokki
19 August 2006, 18:43
Je kan alleen een processor pakken met een socket 370. Ik heb er nog ene gevonden en hij kost nog 89€. Het is een PIII 1200 MHz
http://www.alternate.nl/html/shop/productListing4C.html?group=manufacturerName&cat1=3&cat2=21&cat3=000&treeName=HARDWARE&Level1=Processoren&Level2=Desktop&Level3=Socket+370&

Volgens mij ben je beter af met een nieuw mobo en een nieuwe processor.
Neem een goedkope celeron of zo van 50€ en een mobo van 50€ als je je geheugen, HD, en andere kaarten nog kan herbruiken ben je op deze manier veel beter af.
De fan die op de processor wordt meestal zo aangeleverd (behalve als bij de processor trau staat). Dus de fan komt gemonteerd op de cpu.

edit: Vanic vond zelfs nog een snellere cpu ;)

vanic
19 August 2006, 18:55
edit: Vanic vond zelfs nog een snellere cpu ;)

neen neen... ik vond de hoogst mogelijke cpu die je hebt voor een socket 370... daarmee heb ik er nog geen hoor :D

wilde alleen maar aantonen dat je er geen vindt tss de 1.5 en de 3 Ghz.

Jun!ortje
19 August 2006, 19:32
hmm en zo een mobo moet je daarvoor een nieuw moederbord kopen of kan je dat appart kopen ?

alvast bedankt;)

Nikolas
19 August 2006, 19:41
hmm en zo een mobo moet je daarvoor een nieuw moederbord kopen of kan je dat appart kopen ?

alvast bedankt;)

Mobo is de afkorting van moederbord, dus om op je vraag te antwoorden: ja

Jun!ortje
19 August 2006, 19:59
Mobo is de afkorting van moederbord, dus om op je vraag te antwoorden: ja

ahh ok :p



ok dan ben ik eigenlijk op zoek naar een mobo die pc 133 ram latjes ondersteunen en een socket 775 heeft .
ik heb nu al wat gezogd en ik vind veel moederborden met socket 775 maar ze ondersteunen niet mijn ram :wall: .
wat vinden jullie moet ik mijn ram latjes verkopen en nieuwe kopen of verder zoeken naar een moederbord met hetgeen dat ik vraag :)

2 latjes 128 mb :eek:

vanic
19 August 2006, 20:10
denk niet dat je een mobo met socket 775 zal vinden die geheugen aan pc 133 zal ondersteunen... vooral als je weet dat de socket 478 er nog tss zit...

dus misschien nog wat verder sparen... en dan ineens alles veranderen...

256MB voor Windows XP zal maar nipt zijn...

Jun!ortje
19 August 2006, 20:32
;)
denk niet dat je een mobo met socket 775 zal vinden die geheugen aan pc 133 zal ondersteunen... vooral als je weet dat de socket 478 er nog tss zit...

dus misschien nog wat verder sparen... en dan ineens alles veranderen...

256MB voor Windows XP zal maar nipt zijn...

ok ...

ik heb nu dus gedacht aan dit moederbord :
http://www.alternate.nl/html/product/details.html?artno=GPER11&showTechData=true
deze processor :
http://www.alternate.nl/html/product/details.html?artno=HPCI74&showTechData=true
dit ram :
http://www.alternate.nl/html/product/details.html?artno=IAIDB3&showTechData=true

ik heb nu nog een vraagje over het moederbord:Als je de link van het moederbord aanklikt en je kijkt bij type geheugen dan staat daar DDR-SDRAM, DDR2 wilt dat zeggen dat je ddr-ddr2 samen kunt gebruiken ?:wtf:
en dan nog iets : hoe verwijder/plaats je een moederbod?:rolleyes:
willen jullie ook eens naar de links kijken om te zien of alles bij elkaar past;)

alle info is welkom:)

PorkyFrost
19 August 2006, 20:37
weet je wat, geef ons je maximumbudget :)
dan kunnen we systeem samenstellen dat wat meerdere jaren kan meegaan :)

Jun!ortje
19 August 2006, 20:40
weet je wat, geef ons je maximumbudget :)
dan kunnen we systeem samenstellen dat wat meerdere jaren kan meegaan :)

250 euro.....:frown:

is dat genoeg ? ik heb geen
nieuwe hd nodig wel een videokaart maar laat dat maar ff achterwege;)

Nikolas
19 August 2006, 20:44
We gaan eens iets samenstellen hé, met een onboard videokaart, hoef je je daarover ook al geen zorgen meer te maken, want ik kan me niet voorstellen dat je met dat andere systeem gamede.

Indien je het toch van plan bent, geef maar 'n gil.
EDIT:

Moederbord
ASUS M2NPV-VM € 83,80
Processor
AMD Athlon 3200+ € 86,00
RAM
KINGSTON 512MB DDR2 533MHz PC2-4200 CL4 (x2 =1024) € 92,80

Totaal: € 262.60

Jun!ortje
19 August 2006, 20:58
We gaan eens iets samenstellen hé, met een onboard videokaart, hoef je je daarover ook al geen zorgen meer te maken, want ik kan me niet voorstellen dat je met dat andere systeem gamede.

Indien je het toch van plan bent, geef maar 'n gil.
EDIT:

Moederbord
ASUS M2NPV-VM € 83,80
Processor
AMD Athlon 3200+ € 86,00
RAM
KINGSTON 512MB DDR2 533MHz PC2-4200 CL4 € 92,80

Totaal: € 262.60

ziet er netjes uit:)
maar euh bij die processor staat er:

Toebehoren Processorkoeler

wilt dat zeggen dat je de koeler er bij krijgt? of dat je die appart moet kopen:rolleyes:

Nikolas
19 August 2006, 21:02
ziet er netjes uit:)
maar euh bij die processor staat er:

Toebehoren Processorkoeler

wilt dat zeggen dat je de koeler er bij krijgt? of dat je die appart moet kopen:rolleyes:

Het is een boxed processor, dus de cooler zit erbij :)
Er zit trouwens 1024MB ram in, heb het gecorrigeerd in mijn post.

Jun!ortje
19 August 2006, 21:08
Het is een boxed processor, dus de cooler zit erbij :)
Er zit trouwens 1024MB ram in, heb het gecorrigeerd in mijn post.

ok bedankt
maar ik wacht nog effe op andere samenstellingen;)
ik heb het het liefst onder de 250 euro

alle samenstellingen zijn welkom

PorkyFrost
19 August 2006, 21:36
niet echt speciaal goed, maar toch geen misse samenstelling in mijn ogen,
Exclusief verzending uit nederland!!

Nikolas
19 August 2006, 21:40
niet echt speciaal goed, maar toch geen misse samenstelling in mijn ogen,
Exclusief verzending uit nederland!!

Goed systeem met een betere processor als de andere samenstelling :)
Even kleine opmerking wel aan Junior:

1. Moet uit NL komen
2. Geen videokaart aanwezig.

vanic
19 August 2006, 21:46
en waar gaan jullie de onderdelen instoppen... in de case met voeding waar nu een pIII 667 inzit...

Jun!ortje
19 August 2006, 21:49
niet echt speciaal goed, maar toch geen misse samenstelling in mijn ogen,
Exclusief verzending uit nederland!!

ziet er ook weer netjes uit;)

nog voorstellen?:rolleyes:

PorkyFrost
19 August 2006, 21:49
oei zie het ook net
@vanic: natuurlijk :p :D

Jun!ortje
19 August 2006, 21:50
en waar gaan jullie de onderdelen instoppen... in de case met voeding waar nu een pIII 667 inzit...

euh ja...is dat een probleem?:eek:
de voltage van de cpu zal geen probleem zijn

PorkyFrost
19 August 2006, 21:56
gaat inderdaad problemen maken :) en je harde schijf misschien ook? weet het niet? best dat je van een groter budget begint :)
@nikolas: uit welke winkel heb jij je prijzen?

Jun!ortje
19 August 2006, 22:09
gaat inderdaad problemen maken :) en je harde schijf misschien ook? weet het niet? best dat je van een groter budget begint :)
@nikolas: uit welke winkel heb jij je prijzen?:frown: hmm...jammer
over een 2-tal maand beschik ik over een groter budjet
maar euh ik laat je zien wat er nu insteekt:

-moederbord: asus cuv4x 667 mhz p3 celeron
-ram: 2x128 mb pc 133/vg133 dram
-videokaart: geforce 4 mx 440
-onboard audio
-1 x dvd-rw
-netwerkaart
-win 98
-(kan nog iets vergeten zijn)

dit beesje heeft dus dringend een opknap beurd nodig;)
vannaf welke som mag ik beginnen tellen ?:rolleyes: 400-500 euro?

PorkyFrost
19 August 2006, 22:12
goh, voor een degelijke pc, ik zal eens moeten kijken feitelijk, een case zou misschien ook nog handig zijn, die oude beesjes steken vaak wat krap voor nieuwe monsters :p

Nikolas
19 August 2006, 22:13
goh, voor een degelijke pc, ik zal eens moeten kijken feitelijk, een case zou misschien ook nog handig zijn, die oude beesjes steken vaak wat krap voor nieuwe monsters :p

Waarom een nieuwe kast? Moederborden voor de Pentium III zijn toch ATX ?
Mijn onderdelen komen van Descom, Gent.

vanic
19 August 2006, 22:30
Waarom een nieuwe kast? Moederborden voor de Pentium III zijn toch ATX ?


koeling... en voeding zal niet zwaar genoeg zijn...

PorkyFrost
19 August 2006, 22:51
http://img227.imageshack.us/img227/9787/volledigqw3.jpg
reken hier nog een kleine €100(ruime schatting) bij voor vervoer en ineensteken van de pc :) + installatie windows

teken
20 August 2006, 03:19
hm ik edit mijn teskst hier,

yip die pc ziet er goed uit,

Jun!ortje
20 August 2006, 09:22
http://img227.imageshack.us/img227/9787/volledigqw3.jpg
reken hier nog een kleine €100(ruime schatting) bij voor vervoer en ineensteken van de pc :) + installatie windows

ziet er ook net uit;)
alleen die 100 euro snap ik nie :eek: ik wil die pc zelf ineensteken en windows er op zetten doe ik ook zelf alleen vervoer niet maar dat is toch niet zo duur:rolleyes:?

Van alle voorstellen van samenstellingen vind ik die van nikolas het handigst maar wat wil onboard video kaart nu zeggen ? kan ik die er nog uit halen later ?
of zit die echt in het moederbord?

vanic
20 August 2006, 09:54
een kleine bedenking... je wil je pc zelf samenstellen en Windows XP erop plaatsen ... maar je weet niet wat een onboard grafische kaart is...
je zal toch wel iet of wat hulp hebben hoop ik ;)

een onboard kaart kun je enkel disabelen in je bios... er fysiek uithalen kun je niet...

wat vind je het handigst aan die van Nicolas ... toch niet de prijs??
want ik blijf erbij... je zal een nieuwe case en voeding nodig hebben...
tenzij je om de zoveel tijd een crash wil ;)

Kokki
20 August 2006, 10:41
Aantal Omschrijving Stock Prijs Totaal



Aopen QF-50-A Zwart (350 Watt - ATX Miditower)


0 € 49,83 € 49,83



DVD±RW BenQ DW1655 - Lightscribe - Bulk - Zwart


0 € 38,88 € 38,88



Samsung 160 GB HD160JJ (SATA300 - 8 MB)


4 € 60,52 € 60,52



ASUS M2NPV-MX (800 MHz nForce430+GF6150-M-ATX-AM2)


0 € 75,66 € 75,66



AMD Athlon 64 X2 3800+ (AM2 - Hypertrans) 2,0 BOX


0 € 155,65 € 155,65



PC2-4200 - 512 MBx2 - DDR2 - Kingston ValueRAM CL4


0 € 98,16 € 98,16



Microsoft Windows XP HOME - NL - OEM


0 € 88,87 € 88,87
Subtotaal incl. BTW € 567,57
Betaalmethoden
Afleverland

Betaalmethode

Extra's
Assemblage

Installatie software

Assemblage
Wij assembleren de door u uitgezochte onderdelen tot een complete PC, waarna we deze uitgebreid voor u testen. U heeft 1 jaar garantie op dit systeem.
Assemblage compleet systeem + 1 jaar garantie € 30,00
Betaalmethode
U betaalt uw order via een internationale overschrijving, waarna deze, zodra alle onderdelen op voorraad zijn, verstuurd zal worden.
Transportkosten basis bedrag € 8,68
Totaal
Totaalprijs incl. BTW € 606,25

Ok, ik heb voor een AMD X2 gekozen, dit kan een stuk goedkoper als je een AMD 3200+ pakt (slechts 82,49€ ipv 155,65€) Dan kom je op 533,09€ alles geinstalleerd, garantie en aan huis geleverd.
Besparen kan ook nog op de HD, hier kan makkelijk 12€ van af als je een schijf van 80 GB neemt.
Moederbord heeft onboard VGA, netwerkkaart en geluid.

PS. Ik ben niet zeker of Windows geinstalleerd wordt omdat er blijkbaar nog een keuzemogelijkheid was die ik niet heb aangevinkt.


Installatie software Installatie besturingssysteem (37,50)

PorkyFrost
20 August 2006, 10:52
NVM winkel al gevonden :p

PorkyFrost
20 August 2006, 10:57
maar wat wil onboard video kaart nu zeggen ?
Dat is dat je beeld kan verkrijgen zonder aparte grafische kaart (hetgeen je in mijn config wel hebt) je kan ze er niet uithalen, ook geen nieuwe steken natuurlijk,bij een aparte grafische kaart kan dit wel, en deze zijn veel beter, hebben een aparte kern én apart geheugen :)

Jun!ortje
20 August 2006, 10:57
een kleine bedenking... je wil je pc zelf samenstellen en Windows XP erop plaatsen ... maar je weet niet wat een onboard grafische kaart is...
je zal toch wel iet of wat hulp hebben hoop ik ;)

een onboard kaart kun je enkel disabelen in je bios... er fysiek uithalen kun je niet...

wat vind je het handigst aan die van Nicolas ... toch niet de prijs??
want ik blijf erbij... je zal een nieuwe case en voeding nodig hebben...
tenzij je om de zoveel tijd een crash wil ;)

ik weet hoe ik er xp op plaats en ik weet ook hoe de computer er vanbinnen uitziet , ik heb alleen geen ervaring met een "onboard videokaart" en als ik een vraag heb mag ik die toch stellen?:p
nee ik heb geen hulp buiten jullie , kennen jullie een site die tot in de details zegt hoe je een moederbord monteerd ?:rolleyes:(in een moderne case)
met het monteren van videokaart , ram heb ik wel ervaring .
het handigste aan die van Nicolas vind ik : onboard videokaart en de prijs:pen het komt ook het handigste uit voor me , ik hoef geen diehardgame-pc maar ook nie een pc waar je niks (of amper iets) op kunt spelen;)

als ik jullie zo bezig hoor is het denk ik beter die computer verkopen en helemaal eigen pc ineensteken...:eek:

PorkyFrost
20 August 2006, 11:05
een gewéldige tutorial: http://www.hardware.info/nl-BE/articles/am5nZmprZA/Workshop_Bouw_je_eigen_PC/2
en zo'n aparte grafische kaart is niet alleen voor diehards hoor, een onboard pikt gewoon wat werkgeheugen, en dat staat mij in de 1e plaats al niet aan :p

Jun!ortje
20 August 2006, 11:06
...

Ok, ik heb voor een AMD X2 gekozen, dit kan een stuk goedkoper als je een AMD 3200+ pakt (slechts 82,49€ ipv 155,65€) Dan kom je op 533,09€ alles geinstalleerd, garantie en aan huis geleverd.
Besparen kan ook nog op de HD, hier kan makkelijk 12€ van af als je een schijf van 80 GB neemt.
Moederbord heeft onboard VGA, netwerkkaart en geluid.

PS. Ik ben niet zeker of Windows geinstalleerd wordt omdat er blijkbaar nog een keuzemogelijkheid was die ik niet heb aangevinkt.

...

ziet er zeer mooi uit , ook een aantrekkelijke prijs :)

Jun!ortje
20 August 2006, 11:10
een gewéldige tutorial: http://www.hardware.info/nl-BE/articles/am5nZmprZA/Workshop_Bouw_je_eigen_PC/2
en zo'n aparte grafische kaart is niet alleen voor diehards hoor, een onboard pikt gewoon wat werkgeheugen, en dat staat mij in de 1e plaats al niet aan :p

bedankt :):)
dat was nu net wat ik zocht;)

PorkyFrost
20 August 2006, 11:11
http://img227.imageshack.us/img227/9787/volledigqw3.jpg
reken hier nog een kleine €100(ruime schatting) bij voor vervoer en ineensteken van de pc :) + installatie windows

als je de pc écht zelf in elkaar wil steken, én windows installeren, maar er dan maar [de prijs]+€50(verzending) van :)

vanic
20 August 2006, 11:33
kennen jullie een site die tot in de details zegt hoe je een moederbord monteerd ?:rolleyes:(in een moderne case)


't is dus dit dat ik bedoelde :D als er iemand helpt die al wat ervaring heeft...

Kokki
20 August 2006, 11:40
als ik jullie zo bezig hoor is het denk ik beter die computer verkopen en helemaal eigen pc ineensteken...:eek:

Jep, dat had je goed begrepen :)
Alleen weet ik niet of je nog veel voor die oude pc gaat krijgen.
Als je al ooit windows geinstalleerd hebt en ram vervangen, dan denk ik wel dat je een pc ineen kan steken. Je moet alleen opletten met elektrische ladingen, maar dat staat ook uitgelegd op die site van Porky


Voordat je echt aan de slag gaat, is het belangrijk om jezelf even te ontladen van mogelijke statische elektriciteit. Dat kun je bijvoorbeeld doen door het aanraken van het ongeverfde gedeelte van een centrale verwarming of ijzeren klemmetjes binnen een geaard stopcontact.

Je kan altijd eens je oude pc uiteenhalen en terug ineensteken als oefening, en moest het dan nog niet lukken, dan zijn we er nog altijd om wat tips te geven :)

PorkyFrost
20 August 2006, 11:42
als je rubberen doktershandschoenen aandoet, is dat dat ook goed ipv te ontladen? :D

Jun!ortje
20 August 2006, 11:44
Jep, dat had je goed begrepen :)
Alleen weet ik niet of je nog veel voor die oude pc gaat krijgen.
Als je al ooit windows geinstalleerd hebt en ram vervangen, dan denk ik wel dat je een pc ineen kan steken. Je moet alleen opletten met elektrische ladingen, maar dat staat ook uitgelegd op die site van Porky

Je kan altijd eens je oude pc uiteenhalen en terug ineensteken als oefening, en moest het dan nog niet lukken, dan zijn we er nog altijd om wat tips te geven :)


hmm.. dat is miss nog is een goed oefening ja , mijn pc helemaal uit elkaar halen en trg in mekaar halen:)

vanic
20 August 2006, 11:50
je kan ze er niet uithalen, ook geen nieuwe steken natuurlijk,bij een aparte grafische kaart kan dit wel, en deze zijn veel beter, hebben een aparte kern én apart geheugen :)

je kan ze er inderdaad niet uithalen... maar als er een slot voorzien is om een graka in te stoppen ... kun je wel een nieuwe insteken ...

ik denk ook dat ze een apparte kern ( GPU) hebben hoor ... het geheugen wordt inderdaad normaal gedeeld...
al heeft mijn oud medionneke een TNTII met zijn eigen 32MB video geheugen;) ze zijn wel "vergeten" van er AGP slot op te zetten...

vanic
20 August 2006, 11:53
Als je al ooit windows geinstalleerd hebt en ram vervangen, dan denk ik wel dat je een pc ineen kan steken.

nu gaan jullie er toch wel wat al te gemakkelijk over hoor...

PorkyFrost
20 August 2006, 12:01
vind ik ook wel :damn:

Kokki
20 August 2006, 12:14
ok, misschien is het wat te makkelijk voor gesteld. Maar als ie wat handleidingen wil lezen, wat gezond verstand heeft, zijn pc al eens goed van binnen bekeken heeft en er al eens een kaart heeft uitgehaald en terug ineengestoken, dan moet het toch haalbaar zijn, nee?

edit: nog een linkje : http://bouweenpc.nl/?p=artikels/bep1

vanic
20 August 2006, 12:31
Maar als ie wat handleidingen wil lezen, wat gezond verstand heeft, zijn pc al eens goed van binnen bekeken heeft en er al eens een kaart heeft uitgehaald en terug ineengestoken, dan moet het toch haalbaar zijn, nee?


misschien nog eens het verloop van de thread bekijken ;)

Jun!ortje
20 August 2006, 18:09
misschien nog eens het verloop van de thread bekijken ;)

ik ga morge die win 98 helemaal uit elkaar halen en trg in elkaar zetten en als dat lukt dan ga ik de onderdelen kopen als het niet lukt ... dan vraag ik het aan jullie:p

Jun!ortje
21 August 2006, 21:02
ok ik heb goed nieuws jongens , het is mij volledig gelukt om mijn computer ineen te steken zonder enig mankement:rolleyes:
alleen de processor heb ik nie uitgehaald omdat ik dat zalfje niet meer heb om op de processor te smeren .
die draadjes aansluiten op het moederbord was wel even wat prutswerk :p

denken jullie dak klaar ben voor het echte werk ?;)

PorkyFrost
21 August 2006, 21:18
doe dat nog 20x en je bent klaar :p nee nee nog paar keer voor de sport misschien :)

Jun!ortje
22 August 2006, 15:28
doe dat nog 20x en je bent klaar :p nee nee nog paar keer voor de sport misschien :)

kzalt nog 1 maal doen....voor de sport:p

Nikolas
23 August 2006, 14:56
Die draadjes ijn bij de nieuwe moederborden heel wat minder prutswerk, omdat de plaatsen waar ze moeten mooi aangeduid zijn in een kleurtje, zodat je moeilijk kunt missen.

Verder kun je evengoed voor een combinatie gaan van mijn moederbord, maar met een nieuwe voeding enz.
Hou er wel rekening mee dat gamen daar echt niet op aangeraden is, en er veel kans is dat je de nieuwe games niet zult kunnen draaien.
U bent gewaarschuwd :p

@vanic: mijn naam is met een "k", niet met een "c". Dank bij voorbaat :p

Jun!ortje
23 August 2006, 19:46
Die draadjes ijn bij de nieuwe moederborden heel wat minder prutswerk, omdat de plaatsen waar ze moeten mooi aangeduid zijn in een kleurtje, zodat je moeilijk kunt missen.

Verder kun je evengoed voor een combinatie gaan van mijn moederbord, maar met een nieuwe voeding enz.
Hou er wel rekening mee dat gamen daar echt niet op aangeraden is, en er veel kans is dat je de nieuwe games niet zult kunnen draaien.
U bent gewaarschuwd :p

@vanic: mijn naam is met een "k", niet met een "c". Dank bij voorbaat :p

hoe bedoel je ? dat de onboard videokaart niet meekan? , of het moederbord maar dat kan wel een paar jaartjes mee:p
trouwens ik ben er nog niet uit wat ik wil , ik zoek moederborden waar je minstens:
-4 gb DDR 2 in kan steken
-AMD processor althon 64 of beter
-onboard netwerkkaart heeft
-onboard sound heeft
-en eventueel een onboard videokaart heeft
als ik hem koop hoeft het nog geen zwaare pc te zijn maar ik wil wel de mogelijkheid om te kunnen uitbreiden;)

g_man
23 August 2006, 20:00
hoe bedoel je ? dat de onboard videokaart niet meekan? , of het moederbord maar dat kan wel een paar jaartjes mee:p
trouwens ik ben er nog niet uit wat ik wil , ik zoek moederborden waar je minstens:
-4 gb DDR 2 in kan steken
-AMD processor althon 64 of beter
-onboard netwerkkaart heeft
-onboard sound heeft
-en eventueel een onboard videokaart heeft
als ik hem koop hoeft het nog geen zwaare pc te zijn maar ik wil wel de mogelijkheid om te kunnen uitbreiden;)

Met de ASUS A8N-VM reeks heb je dit alles... :)

Jun!ortje
23 August 2006, 20:09
Met de ASUS A8N-VM reeks heb je dit alles... :)

ik mis het DDR 2 geheugen in die reeks:rolleyes:

vanic
23 August 2006, 20:28
ik mis het DDR 2 geheugen in die reeks:rolleyes:

dan zul je toch deze cpu niet mogen nemen hoor
http://www.ivanhoejupiler.be/t36308-even-verduidelijken.html
is ne socket 939... en dit gaat niet samen met DDR2 geheugen...

vanic
23 August 2006, 20:30
@vanic: mijn naam is met een "k", niet met een "c". Dank bij voorbaat :p

ik heet dan ook zelf Nico en niet Niko... ;)

Jun!ortje
23 August 2006, 20:39
dan zul je toch deze cpu niet mogen nemen hoor
http://www.ivanhoejupiler.be/t36308-even-verduidelijken.html
is ne socket 939... en dit gaat niet samen met DDR2 geheugen...

dat was gewoon een goed voorbeeld op mijn vraag , ik weet nog niet wat ik moet kiezen;)

eventure
24 August 2006, 09:37
Zoals ik eerder al eens vermeld heb, heb je niet echt een prestatiewinst met DDR2,
Dit stond in een test in pc magazine,

mvg
RObbe

Jun!ortje
24 August 2006, 11:22
Zoals ik eerder al eens vermeld heb, heb je niet echt een prestatiewinst met DDR2,
Dit stond in een test in pc magazine,

mvg
RObbe


herrm.. wat is er dan eigenlijk beter aan DDR 2 geheugen?:rolleyes:

g_man
24 August 2006, 12:17
ff quoten (anders moet ik alles opnieuw typen :p ):


AM2 dus. Voor dezelfde prestaties te krijgen met AM2 als bij 939, moet je DDR2-800 geheugen nemen. AM2 is echt de moeite niet nu om te nemen imo. Ofwel bij 939 blijven met goed geheugen, ofwel Conroe.


En waarom AM2 hogere snelheden van DDR2 geheugen nodig heeft dan Socket 939 met DDR1 komt door de architectuur van de AMD cores. Die zijn niet bandbreedte hongerig (itt. Intel, ook met de Conroe doordat die de goede prefetchers van Netburst heeft overgenomen) doordat AMD korte pijplijnen heeft, en heeft meer baat bij strakke timings. En om dus DDR1-400 geheugen met 2-2-2 timings te evenaren, moet je al DDR2-800 met 4-4-4 timings nemen.

vanic
24 August 2006, 15:17
dat was gewoon een goed voorbeeld op mijn vraag , ik weet nog niet wat ik moet kiezen;)

spaar dan nog een beetje... en koop de conroe ... alias de core 2 duo... ;)
dan kun je DDR II geheugen gebruiken :D

Jun!ortje
24 August 2006, 20:02
spaar dan nog een beetje... en koop de conroe ... alias de core 2 duo... ;)
dan kun je DDR II geheugen gebruiken :D

das waar maar dan w8 ik liever nog een tijdje want de conroe en core 2 duo is momenteel "iets" te duur:evil: