Volledige versie bekijken : Notebook kopen: Acer? Vaio? HP? of nog iets anders?



obuh
20 August 2006, 19:26
Hello-hello people computerhelpers... Al op voorhand bedankt voor de helpende reacties é mensen...

anno september 2006, welke notebook te kopen?

Ik heb zogoed als alle laptop related topics hier gelezen, maar ik ben er nog niet in geslaagd om uit te maken wat de verschillende voor- en nadelen zijn van de verschillende merken...

Ik zou mij graag willen vervoegen tot de wereld vd "notebooks" ( bewust ni 't woord "laptop" gebruikt omda'k wel n verplaatsbare pc wil, maar niet echt zo wakker lig van gewicht enz... Ik heb zoiets van : als ge graag n groot scherm hebt en veel toeters en bellen, tja, dan zal da n wa lomper model zijn tov de mensen die constant mé da ding in hunne zak moeten rondzeulen é...)

VRAAG:

Waar kopen we nu best zo'n speeltje? In de plaatselijke PC-shop voor een betere service, of kunde online veel goedkoper gesteld geraken?

En voor welk merk moeten we kiezen?

VERWACHTINGEN :

Uiteraard zo veel mogelijk, voor zo weinig mogelijk €ping-ping$ natuurlijk! :rolleyes:

Ik zou graag zo lang mogelijk goed gesteld blijven qua evolutie mogelijkheden en service (als da ooit nodig moest blijken) en ni rap stress hebben ivm wisselvallige prestaties en mankementen van 't toestel, of nergens meer gesteld geraken als'k ooit problemen krijg:wall: ...
Dus met welk merk kunnen we gerust zijn?

GEBRUIK :

muziek en films (downldn, afspelen, bewerken, enz)
foto's
internet
normaal bureaugebruik

ben geen die-hard gamer, geen LANparties e.d., maar als m 'tkan mischien wel af en toe is n shooterke ofzo, zeker niet dagelijks...

om mee te nemen: naar't werk, op vakantie, naar feestjes, in de living ,op den bureau, in de slaapkamer, vrienden en familie...

BUDGET: liefst zo'n 1000€, mor 1400 zal realistischer zijn zeker, dus laat ons zeggen 1200eur ongeveer?

allé, tot schrijfs en bedankt é... :good:

Emtec
20 August 2006, 20:29
Ik denk dat je een laptop het best koopt in je plaatselijke PC-shop... Service is gewoon beter (anders zit je meestal met enkel fabrieksgarantie).

Een merkvoorkeur heb ik niet echt :d. Vaio is wel goed, maar daar betaal je ook voor de naam..


Pas nog een Toshiba Satellite A110-178 gezien, leek me wel een goede laptop voor zijn prijs (€1099)..

Nikolas
20 August 2006, 22:26
--mis--

obuh
20 August 2006, 23:21
Had al gehoopt dat Nikolas zou antwoorden, had gezien da gij al anderen had geholpen in dit forum...

met de uitspraak --mis-- bedoeld ge dat da van dien Toshiba toch niet zo'n goede keuze zou zijn neem ik aan? (naar wa dak zelf heb teruggevonden van deze notebook)

Heb wel n ACER Aspire 5671 AWLMI gevonden, kdacht dat de Acer's de Ferrari's waren, maar toch blijken der goedkopere modellen van op de markt te zijn, waar zit dan het bewuste addertje??...

of bijvoorbeeld nog deze HPPavilion home DV6025E
ook wer ne goedkope met tenminste wa beter RAM (dacht ik)

Nikolas
21 August 2006, 09:03
Had al gehoopt dat Nikolas zou antwoorden, had gezien da gij al anderen had geholpen in dit forum...

met de uitspraak --mis-- bedoeld ge dat da van dien Toshiba toch niet zo'n goede keuze zou zijn neem ik aan? (naar wa dak zelf heb teruggevonden van deze notebook)

Heb wel n ACER Aspire 5671 AWLMI gevonden, kdacht dat de Acer's de Ferrari's waren, maar toch blijken der goedkopere modellen van op de markt te zijn, waar zit dan het bewuste addertje??...

In het design ;)
Ik had een verkeerd antwoord getypt, maar ik moet nog even navraag doen bij een vriend welke hij gaat kopen, da was een goed modelleke voor niet te veel euro's.
Maar ik twijfel of het Fujitsu of Toshiba was, en als ik niet zeker ben post ik het liever niet.

Emtec
21 August 2006, 12:52
Misschien dat je best eens naar een computerwinkel in je buurt gaat en daar wat info vraagt (prijs,...) over enkele modellen...

Trouwens de toshiba die ik had gezien was de Toshiba Satellite A110-323 (€1099) en niet de Toshiba Satellite A110-178. Maar ook in een lagere prijsklasse vind je tegenwoordig al een goede laptop.

Jelle
21 August 2006, 12:57
Heb wel n ACER Aspire 5671 AWLMI gevonden, kdacht dat de Acer's de Ferrari's waren, maar toch blijken der goedkopere modellen van op de markt te zijn, waar zit dan het bewuste addertje??...
Als er één merk is dat ik afraad, is het Acer. Niet omwille van hun producten, maar door hun barslechte support. Hier op het forum heb ik er gisteren juist ook nog eens iets over geschreven, iemand anders postte dan meteen ook een soortgelijke ervaring en ook van Snakey heb ik er al slechte ervaringen van gelezen.
Bij een defect wordt hij prima hersteld, daar niets op tegen, maar die herstelling kan wel eens twee maanden of meer in beslag nemen. Ze gebeuren meestal in Duitsland.
Norke had zo een kapot sluitingslipje, zo'n plastic dingetje van anderhalve centimeter. Je kan het er gewoon zelf in vastklikken, twee seconden werk gemiddeld. Hij belde naar de helpdesk: "laptop moet binnen, wij sturen niets op, geschatte tijd: twee maanden". Als je dan je laptop echt nodig hebt is dat onmogelijk en blijf je dus met je probleem zitten. Twee maanden of meer om een plastic lipje vast te klikken :)

Ik zou dan eerder voor HP of Toshiba gaan, daar heb ik betere ervaringen mee.

Je hebt ook nog Dell, maar die raad ik ook vrij hard af. Er zijn de afgelopen twee maanden al drie laptops van ontploft (zie hier (http://tweakers.net/nieuws/43129/), hier (http://tweakers.net/nieuws/43711/) en hier (http://tweakers.net/nieuws/44003/)). Dell blijkt al lang op de hoogte te zijn en veel laptops van hen worden te warm.

obuh
22 August 2006, 00:15
hmm... straf... da van die Dellekes hadik al tegengekomen, mor in de pc-winkel in Brasschaat klonk 't alleen maar lovend over Acer... prijs viel ook nog mee, voor wa ge allemaal kreeg (dacht ik toch)... hij sprak van herstellingen gebeuren binnen de week... Heeft wel iets laten vallen over " herstelling blabla scherm ... kan wa ...langer duren.... ... "
Iets van HP mor 1jaar garantie en Acer 2jaar...
Pff, da wordt hier nog efkes wa meer ervaringen afwachten (en goeie raad vragen aan alle forum bezoekers dieda dees nu aan't lezen zijn) ;)

PorkyFrost
22 August 2006, 00:23
zet dat eens schoon in het AN (algemeen nederlands :p)

Jelle
22 August 2006, 00:24
Je hebt zowiezo twee jaar garantie op nieuwe producten -wat men je ook probeert wijs te maken- ;)

Die wet is een tijd geleden van kracht gegaan, ik dacht dat het voor producten vanaf januari 2006 is. Men MOET dus twee jaar garantie geven op defecten en men mag dus niet zeggen dat het maar één jaar is omdat zij dat voorschrijven, het is wettelik verplicht.

Sommige fabrikanten laten dus wel nog één jaar garantie staan en proberen bv. te laten bijbetalen voor het tweede jaar en meer. Anderen hebben dit nu ook aangepast of hebben het al langer. Maar als je dus op je rechten staat en de wetgeving aanhaalt zal men vaak wel "iets kunnen regelen" bij de helpdesk als ze één jaar vermelden.

obuh
22 August 2006, 00:33
[zet dat eens schoon in het AN (algemeen nederlands :p)]

Bericht aan alle zeer verstandelijke computer/ laptop kenners : bezit uw brein de nodige ervaringen die zich van nut kunnen bewijzen in deze voor mijzelf zeer moeilijke kwestie? Aarzel dan niet deze mede te delen op dit geweldige forum... :p

Ongeveer zoiet in gedachte betse PorkyFrost? ;)

obuh
22 August 2006, 00:36
nu weetik ni hoeda da zit me de regels over ne link enzo, mr buiten 't feit da't dan nen Acer zou zijn, wat kunnen we hierop aanmerken? (voor mijn gebruikersprofiel dan é mannen!)

http://www.genious.be/products.php?art=LAPINTACEASP5612WLMI

PorkyFrost
22 August 2006, 01:30
idd, ik versta wel wat je zegt hoor, maar sommigen misschien niet, en dat wil ik voorkomen :p